Wat zijn goede newsleecher alterna. voor linux? (GUI/CMD)?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
De titel is dit: Wat zijn goede newsleecher alternatieven voor linux? (GUI/CMD)?
paste alleen niet dus heb ik t een beetje afgekort.

Hoi,

ik maak hier de laatste tijd wel veel topic in het linux deel aan :P maarja.. het zijn toch echt allemaal vragen waar ik een antwoord op zoek :)

maargoed ik ben nu bezig met een linux programma met de naam: Klibido wat je hier kan vinden: http://klibido.sourceforge.net/ het kan best wel wat met newsgroepen en het kan ook vanaf een NZB bestand downloaden alleen draait dat hele programma gewoon niet lekker (in gnome dan.. nog niet getest in KDE) en dus ben ik op zoek naar andere proggies die wat vlotter draaien en misschien meer kunnen doen..

Ik heb zelf al NZBGET en NZBPOWER gevonden, NZBPOWER lijkt een leuk nzb download programma te zijn alleen kan ik m nog niet testen omdat ik eerst voor een paar 100!! mb aan dependency dingen moet downloaden voordat ik dat ding kan compileren.. :( (o.a. QT4 en me pctje is al bezig)

NZBGET is een command line nzb download proggie wat bij mij (AMD x64) sowieso al fouten gaf bij het compileren (de code moest daar zelfs voor worden aangepast) en daarna moet je alleen configuratie dingen aanpassen en het zou moeten werken.. al werkt het nog niet.. daar moet ik nog effe naar kijken

Dus:
wat zijn goede newsleecher alternatieven met een grafische interface? en dan dus voor linux!!
en
wat zijn goede nzb command line download programma`s? (ook voor linux)?

en het valt me eigenlijk wel tegen hoeweinig er van die grafische usenet clients zijn... heel het usenet gebeuren op zich in linux valt me wat tegen.. ik had wel wat meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik gebruik hellanzb en dat is ideaal. Dat ding leeched, controleert pars en pakt de archives uit. Het ding stond in de ports van FreeBSD. Op http://www.hellanzb.com/trac/ kun je meer info vinden.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
jant schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:26:
Ik gebruik hellanzb en dat is ideaal. Dat ding leeched, controleert pars en pakt de archives uit. Het ding stond in de ports van FreeBSD. Op http://www.hellanzb.com/trac/ kun je meer info vinden.
leuk proggie :) vooral die web interfaces die ervoor zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor GUI:
Klibido. Helaas wel in QT (als je Gnome gebruikt dan ;) )

Hou ook de volgende in de gaten:
nntpgrab. Wordt gemaakt in GTK2 en kan ook parren, rarren en krijgt een frontend + backend. Verder "supersearch" geinplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

zAo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:37:
nntpgrab. Wordt gemaakt in GTK2 en kan ook parren, rarren en krijgt een frontend + backend. Verder "supersearch" geinplementeerd.
En ontwikkeld door dezelfde persoon als die FTD4Linux heeft ontwikkeld.

[ Voor 13% gewijzigd door DGTL_Magician op 03-11-2006 17:26 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Pan.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
zAo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:37:
die kende ik nog niet :) dat wordt echt een newsleecher voor linux :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien wel een hele erge kick, maar ik ben op zoek naar een programma voor Linux(ubuntu 9.10 om precies te zijn) waarbij hij ook rarred en parred. Ik heb gekeken naar hellannzb, maar wordt geen ondersteuning op gegeven. Dat laatste wil natuurlijk niks zeggen, maar is er ook een programma wat recent nog in ontwikkeling is en hetzelfde doet als hellannzb (rarren en parren)?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
LottaNzb , the best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 07-10 16:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik gebruik Pan. Niet de vernieuwende GUI, maar het werkt. Er zit wel ondersteuning voor NZB in, maar geen aparte ondersteuning voor downloaders. Dus geen controle van pars en ook geen interface om NZB's te zoeken ofzo. Maar als pure downloader, zoals ik het graag heb, werkt het als een trein.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik gebruik Grabit met Wine. niet echt een linux oplossing, maar ik heb nog geen linux variant gezien dat voor mij net zo prettig werkt als Grabit in windows :). anders gezegd: na een paar pogingen gaf ik het op en koos voor Wine icm Grabit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je toch Wine hebt, kan je net zo goed NewsLeecher er in draaien. Werkt prima en de dev ondersteund het ook, tot zover er rapporten komen dat er iets niet werkt. Hij heeft zelf geen Linux.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik LottaNZB en SABNZB+ en ik vind ze beide erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

KnOeFz

no comment...

Ik gebruik NNTPGrab
Ondersteunt meerdere nieuwsservers met verschiullende prioriteit, checkt automatisch par 2 files, unrart de boel... en is nog altijd in ontwikkeling met goede ideeen. imho prettiger in gebruik dan Lottanzb wat ik hiervoor gebruikte.

8)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Op de Ubuntu bakkie gebruik ik hellanzb.
Nzb in een (vooraf ingestelde) map gooien, uurtje wachten en hij staat kant en klaar in de (vooraf ingestelde) Download map.
Wat wil een mens nog meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op de popcornhour werkt het perfect met NZB-get. Dat werkt op dezelfde manier als hoe d1ng het omschrijft en is ook voor Linux. Het heeft ook een webinterface zodat je van overal je nzb's kan uploaden. Maar de TS kent het al zo te zien :)

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 28-11-2009 14:54 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Tegenwoordig gebruik ik een Linux server met SABNZBD.
Ik kan daarmee gewoon een URL van newzbin bijv. in mijn webinterface plakken en op fetch/download klikken.
Voordeel is dat het ook vanaf mij telefoon werkt zo'n webinterface. Ik kan dus overal en nergens ff browsen naar een Newzbin URL vanaf mijn telefoon en ik drop hem gewoon op mijn eigen website (die URL) met sabnzbd.
Zo ziet het eruit (deze vond ik op internet), vervang 'download item' door de titel die op dat moment download, ik denk dat dat gecensureerd is in deze screenshot.
http://chriserwin.com/ima...ut_cable_sabnzbd_full.png

Mooi en handig programma, die downloaddir waar de files uiteindelijk par'ed en unrar'ed neerkomen is een samba share die ik vanuit mijn hele netwerk kan benaderen en waar ik vandaan kan streamen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn server HellaNZB en SabNZBD+ geconfigureerd staan. Omdat HellaNZB niet echt meer ontwikkeld wordt (laatste versie komt uit 2007) gebruik ik momenteel SabNZBD+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_var
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05-2021
nzbperl: http://noisybox.net/computers/nzbperl/

Ontwikkeling is al enige jaren geleden gestopt, maar het programma doet nog steeds wat het moet doen.

Het is alleen voor CLI en gebruikt aardig wat resources, maar dat is inherent aan de relatief snelle internetverbinding verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 15:31

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

SabNZBD ftw !!, ik gebruik het hier al jaren :)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

zelden een topic gezien waar men zo eensgezind was ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

SABnzbd+ is echt de beste :) webbased,leuke GUI, veel opties en wordt nog actief ontwikkeld. Wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:02

Yucko

One clown to rule them all !

LottaNZB icm HellaNZB doet het hier perfect. Ik hoef niet zo zeer een webinterface

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Laatst online: 26-02 21:52
JaJoah schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:36:
LottaNZB icm HellaNZB doet het hier perfect. Ik hoef niet zo zeer een webinterface
Dat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 06-10 10:09
LottaNZB en HellaNZB
Hellanzb heeft bij bepaalde nzb's problemen, dan blijft hij hangen, waar het probleem precies is weet ik niet. En of het op te lossen is weet ik ook niet.
Daarom gebruik ik nu sabnzbd, werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik gebruik nog steeds hellanzb en het werkt goed. Ik vond toevallig dit topic omdat ik hellanzb ook als deamon wil starten. Ik ga dit topic dus maar eens volgen. De download machine is op dit moment overigens een Debian Lenny bakkie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Heb sabnzbd+ op mn server draaien. Start ook als deamon, dus geen omkijken naar. Doet parren en unrarren, simpele webinterface en configuratie. Je kan je downloads op een andere schijf (usb bijv.) laten zetten nadat de (incomplete) download compleet is.
Tevens kan je automatisch nzb's laten pakken uit een mapje. Als je bijv. een ftp server heb of samba kan je daar je nzb file in slepen en binnen 5 sec staat je nzb in de query.
Uitgebreide opties voor het downloaden van series, sorteren etc. Ook RSS ondersteuning.
Beter kan je volgens mij niet krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
zeadope schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:00:
Heb sabnzbd+ op mn server draaien. Start ook als deamon, dus geen omkijken naar. Doet parren en unrarren, simpele webinterface en configuratie. Je kan je downloads op een andere schijf (usb bijv.) laten zetten nadat de (incomplete) download compleet is.
Tevens kan je automatisch nzb's laten pakken uit een mapje. Als je bijv. een ftp server heb of samba kan je daar je nzb file in slepen en binnen 5 sec staat je nzb in de query.
Uitgebreide opties voor het downloaden van series, sorteren etc. Ook RSS ondersteuning.
Beter kan je volgens mij niet krijgen!
Ik ga hier toch eens onderzoek naar doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39
Ik ga ook eens even kijken naar sabnzbd+.
Tot voor kort heb ik gebruik gemaakt van Hellanzb, maar die had nog wel eens de neiging om nzb's twee of drie keer te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 17:16
Als je alles eenmaal naar je zin hebt ingesteld wil je waarschijnlijk niets anders meer dan SABnzbd+.
In de laatste serie (nu nog beta) werkt de webinterface probleemloos, in de .4- serie moest ik nog wel eens refreshen nadat ik een setting had ingegeven. Beta5 draait al een tijdlang stabiel hier, dus als je er net mee begint zou ik maar voor de betaversie gaan ipv de huidige stable (0.4.12 Final).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Heb NNTPGrab voor de grap (weer) geïnstalleerd, bevalt me eigenlijk ook prima.
Gewoon een simpele overzichtelijke GUI, makkelijk in te stellen en gewoon stabiel.

Je kan bv ook een mapje aanwijzen die automatisch de *.nzb laad, en automatisch parren en uitpakken.
Wat ik nog wel mis is het verwijderen van de gedownloade bestanden na het uitpakken, maar dit staat gepland voor versie 0.6.
Pagina: 1