Move exchange server naar nieuwe server

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 19:11
Wel de bedoeling is om de bestaande exchange server te verhuizen naar een andere server.

Nu vind ik wel op microsoft de handleiding om te verhuizen met het behouden van de servernaam.
Nu is dit niet mogelijk gezien dat AD er nog even moet op blijven werken.

Ik vind nergens een eenduidig antwoord hoe ik exchange moet installeren.
Moet dit in Disaster recovery mode?

Kan ik dan met een backup van exchange met veritas backupexec deze overzetten? backup van top information store)
Of moet ik het met move mailbox doen?

Heb ook iets gelezen dat als de nieuwe server de master gaat worden, dat ik iets van roles moet overhevelen.

Ik hoop dat iemand mij gaat kunnen verder helpen.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:08
volgens mij kan je er gewoon een nieuwe server naast hangen en domaincontroller maken. Vervolgens de mailboxen moven en van de public folders een replica maken.

Maar als ik jou zo hoor zou ik iemand inhuren ..

[ Voor 22% gewijzigd door Wimlem op 03-11-2006 15:35 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 14:40

MrDry

Desperados!

met ^^

Zo eenvoudig is het niet...en als ik jou zo hoor ga je nog veel problemen tegen komen. Het terugzetten met veritas werkt prima. Zorg wel ff dat alle gebruikers eerst hun mailbox openen in outlook anders krijg je 2 talen door elkaar heen. (ervan uitgaand dat je server engels is en je clients NL)

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

dat is vrij makkelijk weer recht te zetten hoor: XCLN: Names of Mailbox Folders Appear in Different Languages

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Een andere oplossing, is het installeren van VMware op de nieuwe server. Het zij met de gratis variant of de ESX variant. Daarna middels P2V of met de recent uitgekomen Consolidation tool je bestaande server migraren van VMware. Dan kan er vrij weinig misgaan lijkt me.

Als de nieuwe server dezelfde hardware bevat zou je ook de schijven in het nieuwe systeem kunnen plaatsen.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Asteroid9

General Failure

LeNNy schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:23:
Een andere oplossing, is het installeren van VMware op de nieuwe server. Het zij met de gratis variant of de ESX variant. Daarna middels P2V of met de recent uitgekomen Consolidation tool je bestaande server migraren van VMware. Dan kan er vrij weinig misgaan lijkt me.

Als de nieuwe server dezelfde hardware bevat zou je ook de schijven in het nieuwe systeem kunnen plaatsen.
Wat heeft dat hiermee te maken?
Ook al wil TS enkel de bestaande installatie overhevelen naar nieuwe hardware is het gebruik van virtuele servers een heel andere keuze die daar los van staat.
De gratis variant moet je niet voor productie gebruiken en ESX is nogal prijzig als je de voordelen verder toch niet benut.
Nofi, maar jouw reply sluit absoluut niet aan op de vraag van de TS.

Overzetten van de hele server kan ook met gangbare imaging producten, alhoewel een nette schone installatie en move van de mailboxes mijn voorkeur zou hebben.

De startpost mist in elk geval stapels informatie (roles? Is het ook een DC dan?) dus TS kan inderdaad maar beter iemand in gaan huren.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 09:20

Muggie

8 pm

Waarom moet de nieuwe server perse dezelfde naam hebben ?

Maak je het jezelf onnodig moeilijk mee ...

PSN: mug_8pm

Verwijderd

ik moet de eerste windows image nog tegen komen die op andere/nieuwe hardware boot. meestal zodra je je images hebt overgezet gaat het op de eerste boot al fout met een mooi blauw scherm.

verder lijkt mij inderdaad de beste manier om eerste de 2e server als replica/backup server aan je domein to koppelen en deze dan te promoten naar master server zodra je je oude server uit de rolatie neemt.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Asteroid9

General Failure

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:45:
ik moet de eerste windows image nog tegen komen die op andere/nieuwe hardware boot. meestal zodra je je images hebt overgezet gaat het op de eerste boot al fout met een mooi blauw scherm.

verder lijkt mij inderdaad de beste manier om eerste de 2e server als replica/backup server aan je domein to koppelen en deze dan te promoten naar master server zodra je je oude server uit de rolatie neemt.
Gaat tegenwoordig eigenlijk meestal wel goed.
Sinds de Pentium 4 heb ik regelmatig images terug gezet op totaal verschillende hardware.
Dus zo uniek is dat niet, vroeger was het inderdaad moeilijker.

Dat betreft dan wel workstations, voor servers zal ik het minder snel aanraden.
Daar kan een SCSI of Raid controller inderdaad wel eens problemen geven, maar als je voor het imagen alvast de juiste drivers laad kan het wel eens goed gaan. Not recommended though... ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1