Javascript changeText: Link

Pagina: 1
Acties:

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Hallo allemaal,

Ik zit met, misschien voor sommige, een klein probleem. Ik probeer d.m.v. een changeText functie in javascript een stukje text te vervangen door een andere text. Ik maak gebruik van de volgende code:
JavaScript:
1
2
3
function changeText(newText){
    document.getElementById('Border_Top').innerHTML = newText;
}

In mijn html pagina roep ik dan het volgende aan wanneer ik op een link druk:
HTML:
1
<a onclick="changeText(document.write('<a href='index.html'>Hoofdpagina</a>');)" href="javascript:ajaxpage('test.html', 'Text');">Informatie</a>

Hierbij wordt het stukje van ajaxpage gebruikt om andere content op de site te vullen.
Maar nu zit ik met het probleem dat in me Border_Top DIV de inhoud niet gewijzigd wordt in die link.

Wanneer ik alleen gebruik maak van deze code:
HTML:
1
<a onclick="changeText('Prutser')" href="javascript:ajaxpage('test.html', 'Text');">Informatie</a>

Dan komt er netjes Prutser te staan. Ik wil dus dat Prutser een link wordt. Ik loop nu al enkele uurtjes hiermee te rommelen, maar het wil maar niet lukken. Misschien dat iemand mij even op weg kan helpen? _/-\o_

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar slaat die document.write in je eerste linkje op? Dat is toch nergens voor nodig?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
JavaScript:
1
<a onclick="changeText('<a href=\"index.html\">Hoofdpagina</a>')" href="javascript:ajaxpage('test.html', 'Text');">Informatie</a>

Zoiets? :)

Lees anders eerst wat meer over functies, argumenten, strings ed... Dit lijkt me vrij basic, gewoon een functie aanroepen met een string waar wat html inzit :)

edit:
Wat -NMe- zegt dus :P

[ Voor 37% gewijzigd door user109731 op 03-11-2006 15:00 ]

• DeepFreeze.NL
-NMe- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:56:
Waar slaat die document.write in je eerste linkje op? Dat is toch nergens voor nodig?
Uhhh, dat had ik ergens op internet vernomen...Niet goed dus haha

• DeepFreeze.NL
Grote prutser schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:57:
JavaScript:
1
<a onclick="changeText('<a href=\"index.html\">Hoofdpagina</a>')" href="javascript:ajaxpage('test.html', 'Text');">Informatie</a>

Zoiets? :)

Lees anders eerst wat meer over functies, argumenten, strings ed... Dit lijkt me vrij basic, gewoon een functie aanroepen met een string waar wat html inzit :)

edit:
Wat -NMe- zegt dus :P
Dan komt er dit op me html pagina te staan:

')" href="javascript:ajaxpage('test.html', 'Text');">Informatie

Ik was al eventjes bezig met het speuren op internet, maar dit kon ik nergens vinden...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

crisp

Devver

Pixelated

En nu netjes:
HTML:
1
<a href="test.html" onclick="changeText('&lt;a href=&quot;index.html&quot;&gt;Hoofdpagina&lt;\/a&gt;');ajaxpage('test.html','Text');return false">Informatie</a>

:P

Intentionally left blank

• DeepFreeze.NL
crisp schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:03:
En nu netjes:
HTML:
1
<a href="test.html" onclick="changeText('&lt;a href=&quot;index.html&quot;&gt;Hoofdpagina&lt;\/a&gt;');ajaxpage('test.html','Text');return false">Informatie</a>

:P
Woohoo, yeah, dankje!!!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mja, natuurlijk... :) Dacht er even niet aan dat het om een attribuut gaat... |:(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

crisp

Devver

Pixelated

Oftewel: alle speciale karakters in een HTML-attribuut moeten HTML-encoded zijn. Binnen script dien je vervolgens weer te escapen.
Op het moment dat je het javascript: pseudo-protocol denkt nodig te hebben dan doe je iets verkeerd: een link dient een link te zijn al is het alleen maar als alternatief voor UA's die geen javascript ondersteuning hebben of mensen die javascript disabled hebben.

Intentionally left blank

Pagina: 1