[HTML/CSS] Joomla -> convert frontpage naar Joomla

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rberkenpas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 17:18
Hallo tweakers,

Ik heb een website in frontpage gemaakt, maar om de webpage nu wat dynamischer te maken zit ik eraan te denken om een CMS van te maken. Joomla gaat het denk ik worden.

Maar, ik heb de ballen verstand van php e.d.
zijn er converters beschikbaar waar ik Frontpage sites mee kan migreren naar Joomla?
Of anders, zijn er mensen die mij kunnen helpen hiermee?

Cheers,
Robert

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik denk dat je toch bijna helemaal overnieuw moet beginnen. Als je je huidige layout wilt namaken zul je wel verstand moeten hebben van html, verder is het handig als je een beetje php kan 'lezen'.
Begin eens met het installeren van een kale Joomla en probeer het aan te passen naar je wensen.

Zie ook het Grote Joomla topic.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Zoals zwippie al schreef is dat waarschijnlijk niet mogelijk omdat Frontpage vrijwel altijd 100% statische content, wat niet makkelijk te importeren is.
Wellicht is 't ook geen slecht idee om de code nog eens te bekijken, dit is vaak een behoorlijk zootje en zal zeker niet helpen als je de style wilt overnemen op je Joomla site. Overigens zal 't niet echt 'n probleem zijn dat je weinig van PHP weet; daarom kies je vaak voor een kant-en-klaar systeem zoals Joomla (al ben ik persoonlijk meer van de MODx ;))

• rberkenpas
Bedankt voor de reacties!
Ik heb nu joomla geinstalleerd, maar ik kom er niet erg uit.

Ik zal even laten zien wat ik wil migreren

www.inter-amicos.nl is de site zoals ik die in frontpage heb gemaakt.
Opzich niet zo heel erg spannend, maar ik ben reeds afgestudeerd, al enige tijd, maar ik ben wel de beheerder. Tijd voor u[pdates e.d. heb ik bijna niet.

Nu, een vriend van mij zei dat ik ge-autoriseerde mensen op een CMS content kan laten updaten e.d.

ik heb een test versie van joomla geinstalleerd, www.inter-amicos.nl/newsite maar wanneer ik de configuratie induik, merk ik dat ik al moeite heb om een kleur te veranderen.

ik weet het , geduld is een schone zaak, maar hulp zou welkom zijn.

Of zijn er betere, meer inituitieve CMS-en??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Tja, ik zou op zoek gaan naar een Joomla template die in de buurt komt van wat je wil. Zelf aanpassen gaat heel moeilijk worden als je er totaal geen kaas van gegeten hebt. Verder is het niet de bedoeling hier iemand daar voor te werven maar zelf tot een oplossing te komen. Als het dan toch te moeilijk word zul je het moeten uitbesteden.

• rberkenpas
Sorry,

ik wilde niet iemand het idee geven dat ik aan het ronselen was, zodat die mijn werk kan doen.

Ik wil het graag leren, maar als "newbee" is alle begin moelijk. en de keuze van een CMS kan het begin vergemakkelijken, me dunkt!

Dan maar misschien een open deur: Ik denk dat Joomla te moeilijk is voor een beginner in CMS.
zijn er dan alternatieven, ik las over MODx, is deze dan wel instinctief beter, zodat ik daar "makkelijker" een site kan bouwen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Tja, ik ken eigenlijk alleen Wordpress vrij goed: het voordeel daarvan is dat er een apart mapje is met templates. Je hoeft alleen maar dat mapje te hebben om de 10 templates inclusief stylesheet aan te passen. Misschien dat eens bekijken, dan kun je een template downloaden die in de buurt komt zodat je die aan kunt passen.

Ik neem aan dat je wel de beschikking hebt over een database?

• rberkenpas
Ja zeker, ik heb M ySQL en PHP en dat soort zaken op de site beschikbaar

Wordpress, ik ga het even bekijken

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Ik zou zelf MODx aanraden, het is een stuk "simpeler" qua opties vergeleken met Joomla, maar daardoor heeft 't ook een heel stuk minder overbodige opties (voor de gemiddelde gebruiker), bovendien is 't template "systeem" wat 't gebruikt erg makkelijk te doorgronden (en templates zijn in no-time te porten). Een demo van de (oude) .2 versie kun je hier bekijken, net als vrijwel elke andere bekende gratis CMS/weblog die er te vinden is.

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Joomla is anders ook redelijk gemakkelijk aan te passen, als je een beetje css kan kom je echt al een heel eind, zeker wanneer je een template hebt dat qua layout al wel voldoet. Gezien de opzet van de huidige site van de TS, welke redelijk standaard is, moet het echt niet zo moelijk zijn hier een leuke Joomla Template voor te brouwen. Bovendien is er een grote en levendige community die vele vragen snel beantwoord.
Pagina: 1