nVidia, DMRAID + Lilo: only linear boot device supported

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben al vanaf vanochtend 9 uur bezig om mijn Linux aan de praat te krijgen. Na veel gezeur met de Gentoo 2006.1 bootcd die geen dmraid ondersteund loop ik nu tegen het volgende aan.

Zowel Lilo als Grub zijn niet te installeren. Grub geeft een leuke error18 en lilo (mijn voorkeur) loopt te zeuren over "onl linear boot device supported".

Misschien moet ik maar met bootdisks gaan werken ofzo want dit werkt gewoon niet. WinXP staat op partitie 1. Linux staat op de logische drives 6,7,8. (6 = boot, 7 = swap, 8 = root).

Wat er ook gebeurd, WinXP moet er op blijven staan daar staan belangrijke gegevens op die ik nog even moet bewaren. Ik wil het gewoon op de manier die ik hiervoor ook had (1x320GB harddisk SATA) maar dan dus in raid0.

Kennelijk is dat lastig :(. Kernel versie is 2.6.16.19.
edit:
Bootdisk wil dus ook niet. Zelfde foutmelding als hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door LollieStick op 03-11-2006 14:46 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Je mag geen lilo gebruiken met device-mapper patch. Dit gaat niet werken.

Als je per se lilo wil gebruiken, zet dan de devmap USE flag uit. Deze is namelijk alleen geschikt voor LVM en EVMS, maar niet voor dmraid.

In Lilo.conf moet je vervolgens uitgebreid aangeven waar je partities beginnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
disk=/dev/mapper/bla
            sectors=X
            heads=Y
            cylinders=Z
paritition=/dev/mapper/bla1
                 start=P
paritition=/dev/mapper/bla2
                 start=Q
ENZ....

Ik heb ooit een patch geschreven om lilo toch te kunnen installeren zonder deze info op te geven, maar ik heb nooit verder gewerkt aan deze patch omdat dit probleem eigenlijk veroorzaakt wordt door uiteenlopende problemen in verschillende projecten die nauwelijks samenwerken. Inmiddels bestaan er ook veel betere loaders dan Lilo. ;)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• LollieStick
Is dat in de moderne versie van lilo nog steeds zo (22.7(.3) die Gentoo op dit moment als stable beschouwd)?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10
Ehm, lilo? Bestaat dat nog? Kijk eens naar grub, lilo heb ik hier 2 jaar geleden al afgeschreven omdat grub gewoon veel flexibeler is qua configuratie, mogelijkheden en herstel (probeer jij je systeem maar eens te booten zonder hulpmiddelen als je je config verkloot hebt).

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

_JGC_ schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:54:
Ehm, lilo? Bestaat dat nog? Kijk eens naar grub, lilo heb ik hier 2 jaar geleden al afgeschreven omdat grub gewoon veel flexibeler is qua configuratie, mogelijkheden en herstel (probeer jij je systeem maar eens te booten zonder hulpmiddelen als je je config verkloot hebt).
Dat zeg ik. ;) Helemaal mee eens in ieder geval.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• LollieStick
grub wil /boot op eerste gedeelte van de schijf hebben en dat heb ik dus niet. Dus die struikeld net zo hard als Lilo op dit moment.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10
Ehm, /boot op het eerste deel van de schijf? Ik heb een 160GB disk opgedeeld in 2 stukken van 80GB waar grub gewoon op de 2e helft staat.

• LollieStick
Grub output:

code:
1
2
3
root (hd0,7)
Error 18: Selected cylinder exceeds maximum supported by BIOS
grub>

Lijkt mij er op dat grub /boot ergens op het begin van de schijf wil hebben of zit ik er gruwelijk naast?

• LollieStick
*schop*
geen reactie meer gezien in afgelopen 24-48 uur.
Pagina: 1