Pixel Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een 7900GT van XFX tezamen met een Samsung 940BW. Tot op heden geen problemen mee gehad.

Nu had ik op een gegeven moment een zwarte achtergrond en toen viel me een rode pixel op. Slepen met dit venster (met de zwarte achtergrond) liet een streep achter:

Afbeeldingslocatie: http://www.messor.net/images/pixel.jpg

Als de pc opstart (ook zwarte achtergrond etc) is de pixel nergens te bekennen. Zodra windows opstart, is hij er miraculeus weer. Installeren van nieuwe drivers had geen zin. Iemand een suggestie?

If the world didn't suck we'd all fall off.

Verwijderd

Probeer 'ns bij eigenschappen beeldscherm, troubleshooting, het niveau hardware accelleratie omlaag te zetten.

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Als ik die helemaal uit zet is het enige verschil dat ik met dat rode stipje niet kan tekenen. Het blijft nog wel aanwezig. Zat aan een stuck pixel te denken, maar dat tekenen ermee past niet geheel in mijn beeld daarvan ...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

+ dat je dode pixels niet kan printscreenen. Het zit dus niet in je scherm maar in je videokaart.

Tijd om RMA te claimen op je videokaart lijkt me (na een mogelijke re-install van Windows en of je drivers).

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 21:31
Dat klinkt toch echt als een geheugenprobleem in je videokaart.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Veel succes allenszins...

Neem zeker een printscreen, leg het probleem uit in een mooi tekstje, zeg dat je al een herinstallatie hebt gedaan en dat dat niet heeft geholpen en dat het probleem zich ook voordoet met de kaart in een andere pc. Doe dit alles bij de rma aanvraag, en dan maak je misschien een kans...

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Heb ze bij XFX een mailtje gestuurd met het hele verhaal. Gekke is, heb net wat games lopen spelen, en bij het afsluiten ervan is het probeel opeens verdwenen. Wel heb ik het idee dat de games niet geheel soepel lopen qua fps (WoW met 20fps moet beter kunnen op een AMD XP 3200+ + mijn videokaart en 2GB aan geheugen).

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Heb de kaart RMA gestuurd. Kreeg na verloop van tijd een berichtje van XFX dat ze geen probleem hadden kunnen vinden, en dat ik de kaart terug gestuurd zou krijgen. Week later lag hij op de mat. De kaart erin gestoken en werkte prima zonder kuren. Twee dagen later kwamen de problemen helaas weer terug. XFX zei dat het eventueel de voeding kan zijn (Hoewel ik volle vertrouwen heb in mijn Enermax Liberty voeding, zelfs een andere rail geeft ie hetzelfde probleem), of anders mijn moederboard. Ik heb een hybride moederboard met zowel PCIe en AGP, maar op de AGP geeft hij zoiezo geen problemen. Heb nog geen andere PCIe kaart geprobeerd, en nog niemand zo gek gekregen om mijn kaart een paar dagen te proberen.

Wat is de kans dat het daadwerkelijk mijn moederbord is?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt me een kleine kans.
Maar heb je je geheugen al eens door een test gehaald?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
En wat als je de kaart eens onderclocked?

http://specs.tweak.to/16567

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:08:
Lijkt me een kleine kans.
Maar heb je je geheugen al eens door een test gehaald?
Neem aan dat je videogeheugen bedoeld? Zo ja, hoe?

Heb geprobeerd te underclocken, maakt weinig verschil. Heb ook nog overclocked, en geeft dan iets minder problemen...

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Dit probleem kwam ik tegen bij een 8800GTX, bleek een driver probleem te zijn. Probeer eens een andere driver.

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Topicstarter
Al meerdere drivers geprobeerd. Het probleem doet zich ook al voor voordat windows uberhaupt is opgestart (de rare "pixels dan, zijn meer witte vlekjes tijdens de boot).

Verwijderd

ik zit zo naar je foto te kijken.
Het lijkt wel of er iemand met een pen heeft staan teken.

Puur toeval een kleine broertje\zusje neefje nichtje en enz voor eens op je kamer geweest?
Zo had ik een verbranden cpu omdatze de fan los hadden getrokken (slot-a cpu)
Pagina: 1