Ik weet niet hoe het zit met de prijzen op de luchthaven van malaysia (ondanks de tax-free, zijn luchthavenshops vaak duurder dan bepaalde andere winkels)
Maar als ik bijv. op de site van Dell kijk en ik vergelijk de Dell XPS M1210 in NL met die van Maleisië, waarbij ik die van Maleisië zodanig samenstel dat die minimaal gelijkwaardig is aan die van NL, dan komt er toch een behoorlijk groot verschil uit..
Dell XPS M1210
12.1" WXGA met geïntegreerde 1,3 MPix cam
T7200
2048 MB 667 Mhz DDR2 (2x1024)
160 Gb 5400rpm SATA
256MB NVIDIA GeForce Go 7400 TurboCache
8X DVD+/-RW Dual Layer
Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps)
9-cell battery
Garanties allebei op 1 jaar gezet
etc. etc.
Verschillen/Onzekerheden:
| NL | MY |
| WinXP MCE | WinXP PRO (*) |
| ??? | SB Audigy Advanced HD Audio(**) |
| none | McAfee Security Centre 7.0 15 months OEM (***) |
| ??? | A/V cable set (****) |
(*) Ik kon in NL alleen MCE kiezen en kon in MY alleen kiezen tussen home en pro, dus dan maar de duurste in MY
(**) Ik kon zo gauw even niets vinden hierover op de NL site, dus heb ik op de MY site gewoon de duurste genomen (ik ging ervan uit dat deze er in NL standaard in zit).
(***) Ik ging uit van een situatie waarin je deze software niet wilt, bij de NL site kan je gewoon none kiezen bij de MY site is dit het minimale wat gekozen kon worden. deze optie kost ong. €50 op de NL site
(****)ik wist niet of je in NL de kabels erbij krijgt, dus heb ik de A/V kabels in MY maar aangevinkt
Zoals je kan zien heb ik zoveel mogelijk geprobeerd NL het voordeel van de twijfel te geven.
Met deze configuratie kom in in NL uit op een prijs van €2083 ex. verzendkosten.
In MY kom ik uit op een bedrag van 6772 MYR, wat volgens XE.com gelijk is aan €1462
een belachelijk groot verschil dus..
EDIT: Ik heb voor de volledigheid ook maar eens hetzelfde ingevuld op de australische site van dell
Daar kwam ik uit op 3034 AUD = € 1837 = dus al een stukje duurder dan MY maar nog wel iets goedkoper dan NL
[
Voor 6% gewijzigd door
Bakove op 04-11-2006 15:28
]