Toon posts:

Factuurcontrole/beheer pakket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik ben met een project bezig waarin ik wat onderzoek moet doen naar kant en klare of zo goed als kant en klare oplossingen voor contractbeheer en factuurcontrole.

De situatie.
Mijn opdrachtgever heeft een heleboel vestigingen die allemaal energieaansluitingen hebben. Hierbij is onderscheid in het soort energie. Al deze aansluitingen hebben dus allerlei bijbehorende data zoals locatie en soort energie tot en met EAN nummer aan toe.

Momenteel worden de aansluitingen in Excel lijsten bijgehouden. Er is een lijst voor afwijkingen in facturen en verder worden in overige lijsten de data ingevoerd wanneer de factuur voor een aansluiting betaald is.

Nou wil ik dus wat onderzoek doen naar standaardpakketten. Uiteindelijk zal het denk ik een webapplicatie maatwerk oplossing worden. Maar voor het volledige neem ik graag alles mee. Het pakket moet dus de aansluitingen beheren en daarbij moeten betaaldata ingevoerd kunnen worden maar ook afwijkingen met opmerkingen etc.

Nou kan ik op google & co weinig standaardpakketten vinden die hiervoor ontwikkeld zijn. Bijna alleen maar pakketten voor facturering zelf.

Kortom, welke pakketten zijn er binnen de markt aanwezig die als uitkomst kunnen dienen? Ik hoop niet dat deze vraag een ban oid oplevert maar ik kan er echt heel weinig over vinden. Zodra ik wat pakketten gevonden heb kan ik dan vervolgens een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren aan de hand van een lijst met criteria.

BvD Sander