Toon posts:

[CSS]Tickrate.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi. hoewel ik vermoed dat dit toch in de verkeerde subthread staat, wil ik toch even een vraag stellen.

Ik lees op verschillende fora's dat met Counterstrike Source de tickrate naar 100 gezet kan worden. Dit gaat wel ten koste van de load op de server. Het probleem ligt 'm alst volgt.

1 van onze klanten ervaart lag in z'n private war-server. Die draait op 100Tickrate. Op z'n public zegt hij er geen last van te hebben (die ook op 100tick draait).

Check ik de system logs van CPU usage & memory verbruik, kom ik niet echt iets opvallends tegen dan hoogstens 15% load in ruim 3 weken (piek).

Nu is het zo dat ik ergens las, dat tickrate op 100, de server aardig belast, en zelfs met een 8vs8 / 100tickrate op een 3GHz bak met 1GB aan geheugen , voor ruim 40% aan load kan geven.

Ik vermoed dat het hier om een Nic-capaciteit gaat, aangezien met tick100 er juist meer dataverkeer aan te pas komt, om zo de pings van players te verlagen. Als je hardware dit niet aankan, krijg je dus situaties dat mensen eruit gaan laggen.

Ik heb ook naar de verdere config van de server gekeken, tevens ook de klanten. Er draaien op het moment op een 3GHz p4 / 1GB systeem, in totaal 4x100 tick + 4x66 Tick.

Zou het kunnen zijn ondanks dat ik niks in de logs kan terugvinden, de Nic gewoon stikt door al dat dataverkeer dat gemaakt wordt? Het verklaart ook mischien de lag van de klant. Op het moment ben ik ook zijn config van CSS nader aan het bekijken...

Edit: is wel handig om te vermelden dat het om een Gbit Nic gaat (3com geloof ik), Gbit uplink naar de Switch, 3Ghz p4 , 1GB dualchan, en raid 1 2x 80GB schijfconfig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 13:25 ]