[XP] Windows installatie blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik heb gister een nieuw systeem binnen gekregen maar het lukt me niet om windows xp te installeren. Alles gaat goed tot het laatste gedeelte. Het gedeelte dat hij niet doet is dat van die gebruikersacounts instellen en of je automatisch updates wil of niet.

Ik druk dan op de reset knop en dan logt hij wel in in windows maar.....

als ik dan een gebruikersacount wil toevoegen dan zegt hij: ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument. Ik kan dus geen instellingen van de gebruikersacount wijzigen, een nieuwe acount toevoegen of verwijderen. Ook zie je de plaatjes niet van de acount.

Als je je afmeld dan zie je de acount ook niet bij het aanmeldscherm. ze zijn er wel en je kan er ook op klikken je ziet dan zo een vinger staan cursor dat je er op kan klikken

Standaard logt hij in onder de acount van Administrator

Voor de rest doet alles het wel gewoon tot wat ik nu ben tegegekomen.

Ik heb al 5 keer geprobeerd om windows opnieuw te installeren maar elke keer blijft hij hangen.

Als je sfc /scannow doet helpt dat ook niet

Ik heb ook al een andere cdrom gebruikt en ook al ander geheugen.

Specificaties
AMD athlon 3200+
Asus A8V-VM
Video-onboard
Seagate Barracuda 7200.10 250Gb Sata
Zalman 7000AlCu CPU cooler. Hij wordt ABSOLUUT niet te warm 27C hooguit \

Weten jullie wat het probleem is

Als je je afmeld dan zie je de acount ook niet bij het aanmeldscherm. ze zijn er wel en je kan er ook op klikken je ziet dan zo een vinger staan cursor dat je er op kan klikken

edit: Ik heb nu ook al een Pata schijf 200Gb maxtor en heb precies hetzelfde probleem.

Het kan nu eigenlijk nog maar aan 1 ding liggen. Het moederbord of zie ik wat over het hoofd

[ Voor 5% gewijzigd door Barry1989 op 03-11-2006 16:18 ]

• Barry1989
Ik heb ook een paar screenshots gemaakt misschien geeft het wat meer duidelijkheid. Ook lijk het of de OB videokaart ook niet goed is als ik naar het opstarten van everest kijk.

http://home.planet.nl/~barry1989/ggw1.bmpEverest kleuren verkeerd
http://home.planet.nl/~barry1989/ggw2.bmpDetails wordt over andere taken weergegeven
http://home.planet.nl/~barry1989/ggw3.bmpDe foutmelding die ik krijg als ik gebuikersacounts open

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zie je aan fouten in de logboeken? Heb je XP al helemaal geupdate ook? Anders zou ik toch eens wat hardware gaan testen... Geheugen bijvoorbeeld eens door memtest laten checken ofzo :)

Gezien de screenshots en je melding in de ts zet ik maar even [XP] in de topictitel, lijkt erop dat je dat OS gebruikt :) Let daar voortaan even op conform de Windows Clients - Policy. Zou je de screenshots voortaan ook in een ander formaat willen opslaan, zodat ze wat kleiner worden? Ze zijn nu zo'n 2 MB per stuk, en het duurt dus erg lang om ze binnen te halen. Moet je je voorstellen hoe vast je internetverbinding voor een paar minuten zit als je nog via de telefoon in zou bellen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Is je windows cd wel OK?
Misschien dat hij een module niet laadt als je cd bijv op ISO mode is gefikt. Want ik krijg namelijk ook tijdens de setup errors dat hij sommige onderdelen niet kan kopieren omdat het op ISO mode gebrand is. (Dit hoort normaliter in DOS mode te gebeuren voor een windows cd)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Barry1989
Ik heb het geugen getest met memtest86. Ik hem hem 3X gedaan en geen een keer had hij een fout gevonden.

In de logboeken zegt hij een fout over ASP net. Hij kan bepaalde registervermeldingen niet vinden.

Ik denk dat dit te maken hebt met bijvoorbeeld het plaatje links boven bij msn.com. Het gaat niet om de zoveel seconde van plaatje verwisselen maar het gaat echt om de 0.1s.

De CD van windows is OK. Ik heb nu drie verschillende versies van windows geinstalleerd: XP prof, MCE prof en x64 editie en elke keer hetzelfde probleem. Ik krijg geen errors tijdens het setup. Hij loopt alleen vast als hij vraagt of hij de resolutie moet aanpassen, klik je ok, op de vraag wil je deze instellingen behouden klik je ja. Vervolgens komt het Logo van windows met een Ogenblik geduld A.u.b en daar loopt hij vast.

Ok heb ik het shared geheugen (op advies van azerty waar ik hem heb gekocht) vergroot van 64 naar 128Mb geheugen maar dat hielp ook niet. Everest vertoont nog steeds die rare kleuren.

Weten jullie wat ik nog kan proberen

Verwijderd

probeer burn in test eens die test alles.

• Barry1989
Ik ken het programma,

Als ik de test start dan krijg je al die vensterjes en dan wordt het gelijk weer afgesloten en zegt hij FAIL. Bij verschillende onderdelen zegt hij "no operations reported in time-out period".

Ik snap er echt niks meer van. Ik had tog echt verwacht dat hij minimaal 1 cycle wel moet volhouden maar hij wordt binnen 1 seconde gelijk alweer afgesloten? :?

edit = vet gedrukt

Ik ben nu achter 1 ding gekomen: Als ik de floppy drive ook laat testen zeght hij FAIL. Zodra ik de floppy drive niet test zegt hij passed. Er is dus iets met de floppy.

Maar hij sluit nog steeds gelijk af na 1 seconden hij gaat niet de hele tijd door

edit 2:
Het is eigenlijk niet helemaal waar wat ik zei. Hij geeft af en toe FAIL en af en toe PASSED. Als ie fail zegt dan staat er bij sommige onderdelen no operations reported in time-out

Nog iemand een suggestie?

[ Voor 38% gewijzigd door Barry1989 op 07-11-2006 12:33 ]

• Barry1989
ik heb het moederbord RMA gedaan.
Er was een probleem met de Onboard Videokaart.

Als ik dxdiag uitvoerde dan zag ik niks als ik direct 3d ging testen.

Jullie horen nog van me wat azerty zegt

• Barry1989
Azerty had het moederbord defect verklaard en een maand later een zogenaamde nieuwe gekregen. Ik vond dat wel erg lang duren.

Maar tot mijn grote verbazing heb ik weer precies hetzelfde probleem. Ik begin te denken dat ze hetzelfde moederbord weer hebben teruggestuurd.

Ik heb azerty gisteravond ook al gemaild maar heb nog geen antwoord gehad.

Wat me opvalt is getik gelijk als je de pc aanzet. Het komt van het moederboord. Het gaat zo

Seconden 1 2 3 4
tikjes . ... . ...

En daarna beept hij. Is dit normaal en zijn er andere mensen die dit moederbord hebben en ook die tikjes horen gelijk nadat je hem aanzet.

edit die tikjes lijnt hij automatisch links uit

[ Voor 3% gewijzigd door Barry1989 op 05-12-2006 09:55 ]

Pagina: 1