@home en Eweka

Pagina: 1
Acties:

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 13:20
Hallo iedereen,

Ben momenteel een tevreden klant van xs4all via het kpn netwerk (dat laatste noodgedwongen). Heb nu echter de mogelijkheid om over te stappen naar de kabel van @home (combipakket: tv, telefoon en internet), gaat me 40 euro in de maand minder kosten als ik het Internet Regelmatig pakket neem...

Nu vraag ik me een aantal dingen af waar de klantenservice van @home te twijfelend
of geen antwoordt op geeft.

- Ga ik de 4mb downsnelheid halen die me door @home (Internet Regelmatig) wordt aangeboden (aan de eweka server zal het niet liggen)?

- Hoe werkt dat met eweka en het dynamische ip adres dat ik van @home krijg ('k gebruik newsleecher)?

- Zit er op de kabelmodem een ethernet aansluiting zodat ik makkelijk met m'n oude switch het netwerkje binnenshuis kan inpluggen?

- Wat houd de Fair use Policy van @home in, m.a.w. is er bekend bij hoeveel dataverkeer zij moeilijk gaan doen ?

Alvast bedankt voor het meedenken, groet, Peter

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:48
mpsyn

Ga ik de 4mb downsnelheid halen die me door @home (Internet Regelmatig) wordt aangeboden (aan de eweka server zal het niet liggen)?

antwoord: Ja je haalt vaak zelf bij Eweka nog iets hoger dan de 4 Mbit(zelf heb ik 8Mbit met eweka)
eweka download bij mij op 1,2 mb per seconde(1200 MB/s)

Hoe werkt dat met eweka en het dynamische ip adres dat ik van @home krijg ('k gebruik newsleecher)?

Antwoord: Vaak veranderd het dynamisch ip niet van @home en zo ja veranderd dat zo met Eweka(zelf 4 x in 1 week ip change gehad en eweka icm newsleecher blijft mooi werken)

Zit er op de kabelmodem een ethernet aansluiting zodat ik makkelijk met m'n oude switch het netwerkje binnenshuis kan inpluggen?

Antwoord: Kunt gewoon je switch inpluggen op het kabelmodem van @home gewoon ethernet aansluiting dus geen probleem.

Wat houd de Fair use Policy van @home in, m.a.w. is er bekend bij hoeveel dataverkeer zij moeilijk gaan doen ?

Antwoord: Fup? @home kun je gewoon dag en nacht downloaden download zelf eve denken 120 tot 150 gig in de week nog nooit problemen gehad of bericht van @home.

Hopelijk zijn hier je vragen mee beantwoord.

mvg Amdboy ;)

life is simple but the people are complex

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
Ik heb zelf ook @home intensief en eweka.....totaal geen problemen....gaat als een speer.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19

-ET-

Phone Home

RonnieGoodvibes schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:47:
Zit er op de kabelmodem een ethernet aansluiting zodat ik makkelijk met m'n oude switch het netwerkje binnenshuis kan inpluggen?

Antwoord: Kunt gewoon je switch inpluggen op het kabelmodem van @home gewoon ethernet aansluiting dus geen probleem.
dat gaat niet zondermeer werken. voor zover ik weet is het kabelmodem van @home een bridged modem. En zal er dus een router achter moeten als je er meerdere pc's op aan wil sluiten

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:48
-ET- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:28:
[...]

dat gaat niet zondermeer werken. voor zover ik weet is het kabelmodem van @home een bridged modem. En zal er dus een router achter moeten als je er meerdere pc's op aan wil sluiten
is inderdaad ook zo mijn excusses heb er zelf ook router achter(van @home)een netgear. ;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• mpsyn
Bedankt !

M'n vragen zijn beantwoord op het modem-switch-of-router gebeuren na, das me niet helemaal duidelijk.

Iemand die dat weet/kan uitleggen ? Ik bedoel waarom kan een switch niet en moet je een router ertussen hebben ? 'k Weet ook niet wat een bridged modem is.

Krijg je die router erbij zoals de modem of moet je die d'r bij kopen (voordat ik op zoek ga naar een router ;) )

Peter

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een bridged modem is eigenlijk gewoon een modem waarop je maar 1 computer aan kunt sluiten. Je krijgt van @home maar 1 IP. Veel adsl modems hebben een ingebouwde router, de modem van @home heeft dat niet. Wil je meerdere computers aansluiten dan zul je er een router tussen moeten zetten. Een router krijg je er niet standaard bij.

Weet je trouwens zeker dat je nu een switch hebt? Is dat niet stiekum ook een router?

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 03-11-2006 15:38 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mpsyn
Ja, weet zeker dat ik een switch heb, 4 poorts 3com (100mb) van 3 tientjes. Heb een oude Speedtouch 510 modem met 1 ethernet aansluiting, die gaat in de switch, daarvandaan 2 kabeltjes naar de pc's. Mooi in z'n eenvoud, werkt 'altijd'... :)

Maar als ik het goed begrijp kan de kabelmodem dus niet zien welk datapakketje van welke pc afkomstig is en daarom moet er een router tussen i.p.v. een switch, die dat wel herkent.

IF bovenstaande klopt
Then (possibly) krijgt de kabelmodem een dynamisch ip adres van @home, zeg bijv. 72.10.254.64 en m'n pc's 10.0.0.1 en 2. Wat worden dan de ip adressen aan de binnenkant (pc's) en buitenkant (modem) van de router...en word de buitenkant dan automatisch door de modem geupdate als m'n dyn. ip adres van de modem zou wijzigen

Of blijkt dat ik er helemaal niets van te snap? 8)7

Een goed weekend u allen !

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19

-ET-

Phone Home

Niet helemaal. Je kabelmodem krijgt geen ip. Je router krijgt een ip.

namelijk een public ip van @home (72.10.254.64 in jou voorbeeld)
je router zit dit om (vaak dmv NAT) naar private IP adressen 10.*.*.* of 192.168.*.* Maar dat is afhankelijk wat je in je router insteld. Je router die 'leased' een ipv bij @home. en zolang die lease niet verloopt blijf je hetzelfde ipv houden op je router. Vaak is het zo dat de lease nooit verloopt omdat deze tijdig weer vernieuwd wordt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
op je router vul je je hostname in het c*-********* in en daarmee kun je dan via je je router online
eweka werkt bij mij ook prima, bijna altijd volle snelheid, en geen last van fup

PSN: djmurcielago

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Janoz schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:37:
Een bridged modem is eigenlijk gewoon een modem waarop je maar 1 computer aan kunt sluiten. Je krijgt van @home maar 1 IP. Veel adsl modems hebben een ingebouwde router, de modem van @home heeft dat niet. Wil je meerdere computers aansluiten dan zul je er een router tussen moeten zetten. Een router krijg je er niet standaard bij.

Weet je trouwens zeker dat je nu een switch hebt? Is dat niet stiekum ook een router?
ik hoorde iets van @home dat je van hun ook een wirrless modem kon krijgen.
heeft iemand hier meer info over ?

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:34

Yucko

One clown to rule them all !

Zowiezo snap ik die vraag aangaande wisselende ip's van @home icm eweka niet :?

Je logt toch in op een van de eweka servers met een login en pass. Zolang je niet aan je max. aantal verbindingen zit (4) kun je vanaf elke plek inloggen volgens mij.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1