[JAVA] Probleem met weergeven info uit arraylist

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:30
Hallo,

Ik ben een beginner met Java (ik weet echt nog maar heel weinig) maar nu wil ik graag wat dingen in een arraylist stoppen en dat is met de nodige moeite gelukt.

Maar nu wil ik dit weergeven.

Nu doe ik dat op deze manier:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
public void paint (Graphics g)
    {
        for (int i =0; i < afspraken.size(); i++)
        {
            afspraak = (Afspraak)afspraken.get(i);
            afspraken.get(i);
            int x = 20;
            int y = stepSize * i + startY;
            if (i == indexSelected && itemSelected)
                afspraak.display(g, x, y, true);
            else
                afspraak.display(g, x, y, false);
        }
    }

Maar dat geeft een vierkantje met daarin tekst, als deze tekst te lang is wordt de tekst gewoon doorgeschreven en loopt hij het vierkantje uit. Daarnaast wordt een regel die te lang is niet afgebroken als de breedte van de applet bereikt is (die is 700 pixels) maar loopt de text gewoon door en wordt dus onzichtbaar.

Ik heb al geprobeerd om iets te maken met println en drawstring maar dit lukt mij niet. Misschien doe ik iets verkeerd maar ik heb echt te weinig kennis van Java om te merken wat ik verkeerd doe. Dus ik hoop dat er iemand is die mij even op de goede weg kan helpen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je gebruikt de nieuwste spullen (Java5), neem ik aan? Dan moet je je forloop zo doen, dat is mooier compact:

code:
1
2
3
4
5
6
   List<Afspraak> afspraken = new ArrayList<Afspraken>();
   ...

for (Afspraak afspraak : afspraken) {
      ...
   }

Verder zie ik niets wat met die 700 pixels te maken heeft of iets dergelijks. En ik zie ook niet wat afspraak.display() precies doet, daar zit 'm het cruciale in vermoed ik.