Toon posts:

HTML Code voor locale datum

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik ben een html formulier aan het maken en opzich gaat dat vrij goed.
Heb alleen 1 probleem, ik krijg maar geen code gevonden om de datum van de dag dat het formulier ingevuld wordt, automatisch te laten invullen

Verwijderd

Kan onder andere met Javascript. Kijk bijvoorbeeld eens hier voor een voorbeeld.

Mocht je server PHP ondersteunen dan zo:
PHP:
1
<?= date( 'd-m-Y h:i:s', time() ) ?>

Dat is echter wel de tijd van de server en daar was je niet naar op zoek.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
He thanx javascript werkt perfect, alleen hoe kan ik dat nou meesturen met het formulier?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Met PHP krijg je de serverdatum, en dat is (volgens de topictitle) juist niet de bedoeling :)

JavaScript zet je gewoon in je HTML-pagina, ik zou zeggen zoek eens wat JavaScript-tutorials, is meer dan genoeg over te vinden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:34:
Met PHP krijg je de serverdatum, en dat is (volgens de topictitle) juist niet de bedoeling :)

JavaScript zet je gewoon in je HTML-pagina, ik zou zeggen zoek eens wat JavaScript-tutorials, is meer dan genoeg over te vinden :)
Ik dacht inderdaad even te snel! Dankuwel, heb het even goedgezet.

Volgens mij moet je zelf maar even uitzoeken hoe je dat in je formulier krijgt. Zoek even op google naar de basis tutorials voor Javascript.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet een formulier veld aanmaken (desnoods hidden) en deze met Javascript de juiste waarde geven.

🌞🍃

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Naast het feit dat dit niet in CSA; maar in WG hoort; kun je dit eenvoudig met wat eigen inzet vinden; ik stel voor dat je dat in het vervolg ook even doet voor je een topic start :) Met een eenvoudige zoekopdracht dat je al heel wat hints gevonden

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

WG bestaat niet meer, dus een tikje naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting :)

Signature

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

...alwaar ik er alsnog een slotje aan hang. Dit is echt wel te vinden, zoals Spider.007 al aantoont met zijn zoekopdracht. :)

Blackrider1977, probeer de volgende keer wat meer moeite te doen voor je een topic opent, en vermeld dan bovendien eerst even wat je zoal al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen. Een topicstart als deze komt, al dan niet terecht, redelijk lui over, en dat wordt hier op GoT niet echt gewaardeerd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.