gebruikersaccountbeperking

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:08
Ik heb hier op het werk enkele kleine problemen met het netwerk! Ik heb de FAQ reeds gelezen om zo tot een oplossing te komen maar helaas! Even kort beschrijven:

We hebben een simpel Windows XP Pro computertje draaien die dient als server. Hierop staan veel voorkomende applicaties, gedeelde documenten, printers, ..

Normaal gezien als er een computer wil inloggen gebeurt dit door via uitvoeren het "\\SERVER" commando te gebruiken. Dan moet ik inloggen op de server via een login en wachtwoord en krijg ik toegang tot de shares en de printers.

Nu sinds vanmorgen geraak ik totaal niet meer op de server. Telkens ik probeer in te loggen via uitvoeren en "\\SERVER" krijg ik nu de foutmelding:

\\SERVER is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegansmachtigingen hebt. Aanmeldingsfout: gebruikersaccountbeperking. Mogelijk oorzaken hiervan zijn: geen lege wachtwoorden toegestaan, beperkingen van aanmeldingstijden, of een beleidsbeperking is van toepassing

Ondertussen heb ik de server reeds herstart. Heb ik geprobeerd om Windows Simple File Sharing aan te zetten (stond vroeger uit, en dit werkte altijd perfect). Terwijl ik dit geprobeerd heb, heb ik ondertussen ook de GAST account in en uitgeschakeld...

Toch blijft dit probleem... en ik vind geen oplossing meer... iemand die mij ergens tip kan geven? Alvast bedankt!

PVOutput

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Zit er op je account op de computer een wachtwoord?
Komt dit overeen met het wachtwoord op de server?
Als deze 2 niet overeenkomen, dan krijg je zo'n melding.

Als je nou eens zorgt dat je een account hebt op de server met bijvoorbeeld:
gebruikersnaam: piet, wachtwoord: 1234
Geef dan de shares op je server volledig beheer voor gebruiker piet, bij het tabblad beveiliging, en het tabblad delen (en dan machtigingen).
(of je gaat naar computerbeheer --> gedeelde mappen --> shares. Dit werkt iets fijner)

Maak ook dit account aan op de gewone computer, log daarmee in op je gewone computer en kijk of je dan in de server kunt komen. Lukt dit, dan weet je dat er iets mis is met alle machtigingen die je hebt ingesteld.

Bij dit verhaaltje moet de computer niet op simple file sharing staan, en gast account is ook niet nodig.