Ik heb een msacces database geconverteerd naar SQL. Hierbij nam hij de indexen van de tabellen niet mee. Erg jammer, maar oké deze kan ik nog met de hand nalopen. (ik heb een rapportage van mijn .mdb)
Ik wil nu met SQL server management 2005 tabellen die indexen hebben via:
rechtsklik tabel> "script table as" > "CREATE to"> "new query editor window"
naar een stuk sql/vb script zetten.
Hierbij pakt hij goed informatie van de tabel, maar hij neemt de de indexen van deze tabel niet mee?!
Het lijkt me onlogisch dat hier geen oplossing voor is, maar ik kan niets vinden
Het lijkt me stug dat ik:
óf telkens CREATE INDEX erachter moet gaan typen.
óf de indexen telkens apart scripten en kopieren plakken.
iemand een idee/suggestie?
p.s. het idee achter dit script is dat ik uiteindelijk één script wil hebben die ik kan runnen, waarbij héél mijn database en alle tabellen in een keer worden klaargestoomd (incl juiste indexes en keys).
Deze worden dan in de werkomgeving geinjecteerd en vervolgens gevuld met een eh, MCT bestanden? (*hier moet ik nog wat over lezen
)
Ik wil nu met SQL server management 2005 tabellen die indexen hebben via:
rechtsklik tabel> "script table as" > "CREATE to"> "new query editor window"
naar een stuk sql/vb script zetten.
Hierbij pakt hij goed informatie van de tabel, maar hij neemt de de indexen van deze tabel niet mee?!
Het lijkt me onlogisch dat hier geen oplossing voor is, maar ik kan niets vinden
Het lijkt me stug dat ik:
óf telkens CREATE INDEX erachter moet gaan typen.
óf de indexen telkens apart scripten en kopieren plakken.
iemand een idee/suggestie?
p.s. het idee achter dit script is dat ik uiteindelijk één script wil hebben die ik kan runnen, waarbij héél mijn database en alle tabellen in een keer worden klaargestoomd (incl juiste indexes en keys).
Deze worden dan in de werkomgeving geinjecteerd en vervolgens gevuld met een eh, MCT bestanden? (*hier moet ik nog wat over lezen
you had me at EHLO