[SQL server 2005] Tables scripten

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:00
Ik heb een msacces database geconverteerd naar SQL. Hierbij nam hij de indexen van de tabellen niet mee. Erg jammer, maar oké deze kan ik nog met de hand nalopen. (ik heb een rapportage van mijn .mdb)

Ik wil nu met SQL server management 2005 tabellen die indexen hebben via:
rechtsklik tabel> "script table as" > "CREATE to"> "new query editor window"
naar een stuk sql/vb script zetten.

Hierbij pakt hij goed informatie van de tabel, maar hij neemt de de indexen van deze tabel niet mee?!

Het lijkt me onlogisch dat hier geen oplossing voor is, maar ik kan niets vinden :/
Het lijkt me stug dat ik:
óf telkens CREATE INDEX erachter moet gaan typen.
óf de indexen telkens apart scripten en kopieren plakken.

iemand een idee/suggestie?

p.s. het idee achter dit script is dat ik uiteindelijk één script wil hebben die ik kan runnen, waarbij héél mijn database en alle tabellen in een keer worden klaargestoomd (incl juiste indexes en keys).
Deze worden dan in de werkomgeving geinjecteerd en vervolgens gevuld met een eh, MCT bestanden? (*hier moet ik nog wat over lezen ;) )

you had me at EHLO

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
helaas geen SQL Server hier staan om te kijken, maar bij bv Oracle kan je gewoon een DB create script maken.
Als ik even op google zoek: http://www.google.nl/sear...cript+ms+sql+server&meta=
"One of the more unusual problems facing a SQL Server DBA is how to create and maintain object creation scripts. Objection creation scripts can easily be generated in Enterprise Manager by right-clicking on a database, choosing All Tasks, then selecting Generate SQL Script. This script writes to a .sql file and contains the T-SQL to create all, or a selection of the objects within a database. This is useful for quickly getting the code to create a stored procedure or a table, to have a backup script, or to re-create a database structure or just some of its objects on another server."
edit:
ff quotetag toegevoegd, wel zo netjes

[ Voor 4% gewijzigd door reddevil op 03-11-2006 11:41 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Dit heeft niets met PRG te maken; eerder met DT&E
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fgzone/pics/tnet/alltaskscript.PNG

https://fgheysels.github.io/

• sjongenelen
whoami - dat was m!

als je me misschien ook kunt vertellen hoe ik indexes vanuit de .mdb file mee kan nemen?
Nu heb ik in een lege database "all tasks"> "import data" gedaan, met daarin als bron het .mdb bestand.

Ik kan in deze wizard niets specificeren. Al kan ik wel de sql daar al aanpassen :/

you had me at EHLO

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
of je googled (mag dat nog tegenwoordig, als werkwoord gebruiken? :))

How to convert an Access database to SQL Server
The easiest way to convert an Access database to SQL Server is to use the Upsizing Wizard. The Upsizing Wizard: • Preserves database structure, including data, indexes, and default settings.
• Automatically converts Access validation rules and default settings to the appropriate SQL Server equivalents.
• Maintains table relationships and referential integrity after you upsize.

[ Voor 4% gewijzigd door reddevil op 03-11-2006 12:10 ]

• sjongenelen
hmm, dat zit dus in ms acces :/ stom van me om daar niet te kijken :'(

EDIT:

upsize wizard aangezet..! en nu maar ff koffie drinken, denk ik :/

EDIT2:

Gelukt! ik moet nu alleen nog vinden hoe ik het script in een specifieke database krijg, hij stopt m nu automatisch in de 'master' :(

[ Voor 70% gewijzigd door sjongenelen op 03-11-2006 16:05 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1