KPN op bezoek voor NLS bij ongebruikte telefoonlijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik wilde overstappen naar Speedlinq en gebruik maken van de NewLineService omdat ik de gewone telefoon eigenlijk niet gebruik.

Er ligt al een telefoonlijn van de vorige bewoner maar ik kreeg toch een bericht van de KPN dat ze langs wilde komen. :?

In mijn vorige huis was dit niet nodig dus ik vroeg me af of er misschien iets veranderd is mbt de installatie van ADSL?
Ik weet niet wat de KPN wil doen maar het lijkt met dat ze enkel in de straatkast wat hoeven aan te sluiten?! :?

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Bij SpeedLinq kreeg ik ook een monteur langs om te controleren of ik line-sync had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
ze horen ook een wandcontactdoos te plaatsen en de lijn te labelen (voor zover nodig). Voor tweakerts is het niet zo noodzakelijk, maar veel mensen willen liever gewoon een wcd in plaats van een los draadje uit de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
pianoman schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:00:
ze horen ook een wandcontactdoos te plaatsen en de lijn te labelen (voor zover nodig). Voor tweakerts is het niet zo noodzakelijk, maar veel mensen willen liever gewoon een wcd in plaats van een los draadje uit de muur.
Het rare is dat dat er juist allemaal al is. De vorige bewoner zal wel gewoon telefoon gehad hebben.
Eigenlijk is alles er al gewoon dus wat de KPN nu precies wil komen doen is me een raadsel.
Mogelijk is hun administratie niet op orde?

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
het gebeurt regelmatig dat de vorige bewoner het niet achterlaat zoals het hoort (misschien heeft hij apparatuur moeten meenemen waardoor de wcd beschadigd/verwijderd is, kan van alles zijn).

Maar jij hebt er recht op dat het goed wordt opgeleverd, daar betaal je immers voor. Toen ik mijn huis betrok heb ik uit puur ongeduld ervoor gekozen om zelf een wcd te plaatsen, en dat is zonder meetapparatuur een heel gedoe. ik had een vochtige kabel met 4 kleurloze aders, alles plakte, en het is een kwestie van proberen voordat je het goed hebt. Dat is een situatie die je zomaar zou kunnen aantreffen, en daarom sturen ze iemand langs.

En het kan ook nog dat er een ander aderpaar wordt gebruikt dan degene die nu in jouw huis uitkomt, dan moet hij dat dus aanpassen. Gewoon laten komen, dan weet je zeker dat het goed komt.