Ik zit met het volgende probleem, ik heb een simpel backup script geschreven om data uit een directory op een gemounte samba schijf te plaatsen in een tar.bz2 format.
Het script luid als volgt:
Nou is het probleem dat ik de output van het inpakken en plaatsen van de bestanden uiteindelijk in een tekst bestand wil plaatsen om een soort log te creeren.
Maar ik heb gevoel dat de variabele niet goed aangemaakt word, omdat er geen output getoond word.
Weet iemand hier mogelijk een oplossing voor of wat ik verkeerd doe?
Het script luid als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #!/bin/bash #Start tijd backup startt=`date +%T` #Archief maken van data en op share plaatsen mkarchiveinfo= tar -c -j -P --totals -f /mnt/smb-bu/backup.`date +%d.%m.%Y`.tar.bz2 /raid #Backups ouder dan 14 dagen verwijderen rmarchiveinfo= rm -f /mnt/smb-bu/*.`date --date='14 days ago' +%d.%m.%Y`.tar.bz2 #Eind tijd backup eindt=`date +%T` echo $mkarchiveinfo #alleen voor test echo $rmarchiveinfo #alleen voor test echo '\n'"Begin tijd van backup:" $startt'\n''\n'"Backup informatie:" $mkarchiveinfo '\n''\n'"Opruim Informatie:" $rmarchiveinfo '\n''\n'"Eind tijd van backup:" $eindt'\n' |
Nou is het probleem dat ik de output van het inpakken en plaatsen van de bestanden uiteindelijk in een tekst bestand wil plaatsen om een soort log te creeren.
Maar ik heb gevoel dat de variabele niet goed aangemaakt word, omdat er geen output getoond word.
Weet iemand hier mogelijk een oplossing voor of wat ik verkeerd doe?