Toon posts:

HP/Compaq model gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een kennis vroeg me zijn computer even te voorzien van een schone Windows XP Pro installatie, maar dat bleek lastiger dan je zou vermoeden.

Hij gaf me zijn tweede hands aangeschafte machine, de installatie van Windows XP Pro verliep zonder problemen. Echter de drivers voor de videokaart, geluidskaart en netwerkkaart kon windows niet vinden.

Met geen mogelijkheid kan het het model nr. achterhalen zodat ik de drivers op de HP/Compaq site kan downloaden en installeren.

Het betreft deze computer: http://www.ivokox.nl/IMAGE_00074.jpg (foto van de computer) Weet iemand toevallig welk model dit is? Ik heb al een uur lopen zoeken op de website van HP maar niets gevonden... Ook zit er geen serienummer sticker op of in de behuizing waarmee het model nr te achterhalen zou kunnen zijn.

Ik hoop dat iemand van jullie toevallig dezelfde machine heeft of kent en me het model nr kan vertellen...

Bij voorbaat dank,
Ivo

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Model info staat wel in het BIOS

Als het nog de standaard HP install is kan je op de website ook een detectie starten waar hij automatisch je zal re-directren naar de download pagina voor de drivers.

[ Voor 72% gewijzigd door Gunner op 03-11-2006 11:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ken ze! deze hebben we op school heel veel gebruikt :P

Typenummer weet ik niet maar kan je niet met everest kijken wat voor netwerkchip etc erin zit?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Alle standaard compaq software is eraf, de toetsen combinatie CTRL ALT S werkt ook niet meer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo zie is het een ding uit de EVO serie, een aantal soortgelijke bakjes op mijn werk langs zien komen.
Het precieze modelnr weet ik niet, maar dmv de hardware is vast wel te achterhalen welke je hebt.

Is het anders niet mogelijk gewoon de drivers van de verschillende onderdelen gewoon bij de fabrikant van die onderdelen te downloaden?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:08:
Alle standaard compaq software is eraf, de toetsen combinatie CTRL ALT S werkt ook niet meer.
En in je bios kijken dan? :?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, in de BIOS. Bedankt!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 23:35
Lijkt wel veel op een HP d330 / d530.

Kijk voor de zekerheid in de bios, hier staat het bij HP in.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45
Lijkt op een D330.

Op de klep staat een hp partnr, google daar naar en je hebt hem.

Whoop!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 17:07
In je bios kan je het wel vinden inderdaad. Daar kan je inkomen met F10 bij compaq/HP in 9 van de 10 gevallen.

Anders kan je erg veel info achterhalen met SIW (System Information for Windows)

Ik vind dit een zeer prettig stuktje software waarmee vrijwel alles qua hardware na te gaan is.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Meestal zit er op die kasten een grote witte sticker met allerlei info, maar die is blijkbaar verdwenen.
Normaal zit er ook nog een kleintje op de zijkant of achteraan met enkel een barcode en het serienr. Dat kan je op de site van HP ook ingeven om info op te vragen.

En idd, in de bios moet het ook te vinden zijn (F10) :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lijkt inderdaad een nieuwerwetse versie van de Compaq Evo D330 of 530....gooi er eens een linux live CD in en check de hardware die er in zit. Aan de hand daarvan kan je natuurlijk de drivers online gaan opzoeken.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:47

xAn52

Whatever...

Ga er maar vanuit dat de netwerkkaart een Gigabit Broadcom is. Altijd ellende mee.
Zie http://h18007.www1.hp.com...qdt/us/download/20170.htm voor de driver.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

xAn52 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:31:
Ga er maar vanuit dat de netwerkkaart een Gigabit Broadcom is. Altijd ellende mee.
Vertel eens, wat is daar het probleem mee? Werk dagelijks zowel zakelijk als privé met HP/Compaq business desktops en geen problemen met de NIC hoor? Heel stellig zulke dingen beweren zonder onderbouwing is een beetje flauw.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:16:
[...]

Vertel eens, wat is daar het probleem mee? Werk dagelijks zowel zakelijk als privé met HP/Compaq business desktops en geen problemen met de NIC hoor? Heel stellig zulke dingen beweren zonder onderbouwing is een beetje flauw.
De ellende vroeger was met de Intel kaarten van Compaq, dat de driver standaard niet in het OS (2K of XP) aanwezig was...kan me voorstellen dat dit zelfde euvel ook bestaat met de Broadcom, waardoor je na een herinstallatie niet direct online kunt voor updates etc...en dat is een ergernis te noemen...probleem is 't niet idd ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oooh ja. Met bepaalde D310 modellen heb ik dat wel gehad ja. Klopt. Ik dacht xAn52 het over performance had. Dat vind ik juist vrij goed van die broadcom dingen.

Pagina: 1