Toon posts:

Tiscali verbinding afgesloten! Wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

ben vrij nieuw op het forum dus hoop dat ik mijn topic goed ga verwoorden (eerdere topics was nogal wat kritiek op vanwege het niet voldoende verschaffen van benodigde informatie).

Zit met een probleem, heb namelijk geen internetverbinding meer! Toen ik vanmorgen het net op wilde kreeg ik de volgende melding:
Uw internetverbinding is door Tiscali afgesloten vanwege het draaien van een open SOCKS5 proxy.
Heb zojuist gebeld met de helpdesk van Tiscali. Daar kreeg ik te horen dat het kan zitten in een firewall die uit staan. Ik heb idd. geen hard - of softwarematige firewall aanstaan. Ik vroeg of ik het kon oplossen door meteen zonealarm oid. te installeren. Mij werd vervolgens meeg. dat ik volgende week door een speciale afdeling wordt teruggebeld. Die zullen mij een aantal stappen doorgeven (hoef ik volgens de helpdeskmedew. die ik sprak NIET voor achter mij pc te zitten) die ik moet doorlopen. Ik heb as. weekend een belangrijke presentatie bij mij thuis waar ik internet voor nodig heb. Toen ik dat zei kreeg ik te horen dat ik echt pas volgende week terug gebeld kan worden!

Baal hier echt heel erg van. Heb al zelf bedacht hoe ik dit op zou kunnen lossen. Heb geen KPN lijn, enkel een ADSLlijn voor internet, liggen dus kan ook niet even improviseren zodat ik iig. verbinding heb.

gegevens:
Windows XP sp2, emule, Utorrent, Grabit (via Eweka account), DC++, Limewire, firefox en IE.
Kaspersky 6 virusscanner die altijd op achtergrond loopt en 2x per week scant.
mijn modem is een Prestige 660H Series.
Internet is een Tiscali ADSL T4-abonnement

Als ik dingen vergeten ben te melden hoor ik het graag!

Weet iemand de stappen die ik moet ondernemen waar ik weer verbinding kan krijgen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
Hoe post je dit nu dan? Altijd wel grappig om te lezen dat mensen geen internet hebben maar wel kunnen posten op een forum o.i.d

Ontopic: ik denk dat wij er niet veel aan kunnen doen. De helpdesk van TIscali lijkt me de enige die je echt kan helpen.
Baal hier echt heel erg van. Heb al zelf bedacht hoe ik dit op zou kunnen lossen. Heb geen KPN lijn, enkel een ADSLlijn voor internet, liggen dus kan ook niet even improviseren zodat ik iig. verbinding heb.
Correct me if i'm wrong, maar je moet toch altijd kaal-koper van KPN afnemen als je ADSL wilt hebben? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 03-11-2006 10:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52
Gunner schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:54:
offtopic:
Hoe post je dit nu dan? Altijd wel grappig om te lezen dat mensen geen internet hebben maar wel kunnen posten op een forum o.i.d
offtopic:
Misschien vanaf het werk ofzo 8)7

Je zou evt kunnen vragen aan de helpdesk of je die "speciale" afdeling zelf niet kunt bellen

Uw advertentie hier?

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
kijk de buren lief aan en vraag of je op hun Wlan mag internetten zolang?

http://www.klaasje.com

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gunner schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:54:
[...]
Correct me if i'm wrong, maar je moet toch altijd kaal-koper van KPN afnemen als je ADSL wilt hebben? :?
offtopic:
Je kan ook linesharing hebben met KPN telefonie op dezelfde lijn als je ADSL hebt. Heb je dat niet (geen KPN telefonie op die lijn) heb je een dedicated lijn voor DSL (of kaal-koper of dsl-only hoe je het wilt noemen).
Prestige 660H Series.
Die lijkt me sterk, zal wel een 660R zijn of een 2602H?

Heb je iets van poorten geopend in je modem? Voor die peer2peer applicaties zal je dat waarschijnlijk wel gedaan hebben?

Er is dan vermoedelijk een stukje spyware of malware op je PC gekomen via zo'n programma of via iets wat je hebt gedownload of aangeklikt ergens op een website dat zich op je PC heeft geinstalleerd. En als je dan inderdaad poorten hebt geopend in je firewall van je modem en geforward (doorgestuurd naar de PC) kan je misbruikt worden als open proxy.

Wat er dus gebeurt is dat mensen via jouw verbinding gaan surfen. Maar surfen natuurlijk om zo anoniem te zijn en dus de narigheid die ze uithalen komt bij jou terecht. Of er worden ladingen spam verstuurt via je aansluiting of er wordt misschien zelfs getracht bij andere in te breken via je aansluiting.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 03-11-2006 11:09 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
dus niks mogelijk om te proberen denken jullie?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Als jij een open proxy hebt draaien, betekent dat iig dat jij ofwel helemaal geen gebruikt maakt van de NAT-mogelijkheden van je modem, of dat er, hetzij handmatig, hetzij via upnp, poorten op je modem open staan.

gezien de filesharing-meuk die je draait verbaast met dat ook niet, want er zijn vaak genoeg mensen die de tip 'geef je pc als DMZ op' gebruiken om je filesharing-meuk beter te laten werken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:09:
dus niks mogelijk om te proberen denken jullie?
Reset je modem naar de default instellingen, dan staat de firewall weer helemaal dicht en ook staat uPNP uit en zit je acher NAT netjes zonder poorten die doorgestuurd worden.

Dan zou het probleem in 99 van de 100 gevallen weg zijn al, maar op je PC staat dan nog wel iets te draaien wat er niet thuis hoort. Je zal dat op moeten zoeken natuurlijk want anders ontstaat het weer als je wat openzet in je modem misschien en ik kan mij voorstellen dat een abuse afdeling daar niet blij mee is. Dan doe je melding dat het is opgelost en een week later is het weer hetzelfde :+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:06:
Heb je iets van poorten geopend in je modem? Voor die peer2peer applicaties zal je dat waarschijnlijk wel gedaan hebben?
klopt. Heb de firewall van het modem UITgeschakeld. Toen ging de verbinding namelijk veel beter lopen. Ook heeft een collega met poorten lopen klooien en open gezet voor Utorrent omdat die erg langzaam was en daarna ineens heel snel!

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:15:
[...]

Reset je modem naar de default instellingen, dan staat de firewall weer helemaal dicht en ook staat uPNP uit en zit je acher NAT netjes zonder poorten die doorgestuurd worden.

Dan zou het probleem in 99 van de 100 gevallen weg zijn al, maar op je PC staat dan nog wel iets te draaien wat er niet thuis hoort. Je zal dat op moeten zoeken natuurlijk want anders ontstaat het weer als je wat openzet in je modem misschien en ik kan mij voorstellen dat een abuse afdeling daar niet blij mee is. Dan doe je melding dat het is opgelost en een week later is het weer hetzelfde :+
indien ik mijn modem weer terugzet naar de default instellingen wordt mijn downloadsnelheid dan weer lager? Tevens kan ik dan niet meer met DC++ downen wat ik ook wel balen vind......
En hoe zoek ik hetgeen op wat er niet op mijn pc thuishoort? Met spybot 1.3 proberen of is dat niet afdoende?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:31:
[...]

klopt. Heb de firewall van het modem UITgeschakeld. Toen ging de verbinding namelijk veel beter lopen. Ook heeft een collega met poorten lopen klooien en open gezet voor Utorrent omdat die erg langzaam was en daarna ineens heel snel!
Nu weet je dus wat je te doen staat. je modem netjes resetten zodat alles weer default staat en dan terug bellen met je provider.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:37:
[...]

indien ik mijn modem weer terugzet naar de default instellingen wordt mijn downloadsnelheid dan weer lager? Tevens kan ik dan niet meer met DC++ downen wat ik ook wel balen vind......
En hoe zoek ik hetgeen op wat er niet op mijn pc thuishoort? Met spybot 1.3 proberen of is dat niet afdoende?
Als je hem niet terug zet heb je helemaal geen internet.... dus die keuze lijkt me ook makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
@bjck: heb jij nog tips om toch DC++ te kunnen blijven gebruiken? en denk jij dat mijn verbinding langzamer zal zijn met de defaultsettings van mijn modem?
@samtax: wil jij aub niet meer reply-en. Vind je ondertoon van je antwoorden zwaar irritant. En nee, je hoeft hier niet op te reageren.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:39
Uitermate goede actie van Tiscali. Als alle providers in Nederland dit zouden doen, dan zouden er een stuk minder spammailtjes worden verstuurd. Ik denk dat voor jou de keuze heel simpel is. Je hebt ten wille van de snelheid alle beveiligingsprincipes over boord gezet. Met een firewall en goed geconfigureerde router kun je dit soort problemen voorkomen. En natuurlijk door het stoppen met downloaden van (mogelijk illegale) software. Je kunt er tegenwoordig nu eenmaal niet meer blindelings op vertrouwen dat je virusscanner alles 100% buiten de deur houd. Hopelijk kun je met de hulp van de Tiscali helpdesk je pc weer schoon krijgen, en met behulp van een stukje common sense je pc ook schoon houden.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je thuis een belangrijke presentatie hebt. En je weet waarschijnlijk ook wel dat er maar zat mensen zijn die nu denken "Als je internet verbinding zo belangrijk is, waarom dan risico's lopen door illegale content te downloaden die vaak vergeven is van virussen".... Ik ben overigens een van die mensen.

Tiscali zal jouw lijn niet opzetten voor je die stappen hebt doorlopen en zij aan het traffic over de lijn kunnen zien dat je pc schoon is. En verder lijkt het me geen wijze actie in te pluggen op de wifi van de buren, de kans is groot dat zij dan vervolgens - net als jij - afgesloten worden omdat jouw pc weer spam-mail gaat versturen. Het beste kun je nog een clean install van je pc doen, samen met een goed beveiligde router en legale antivirus software ben je daar denk ik het snelste mee klaar.

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:31:
[...]

Neuken doe je zeker ook zonder condoom ?

Ik vind 't echt onvoorstelbaar dat mensen niet beseffen dat ze met dit soort acties niet alleen zelf risico lopen, maar dat anderen er meestal ook de dupe van zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door StevenK op 03-11-2006 11:56 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:55:
[...]

Neuken doe je zeker ook zonder condoom ?

Ik vind 't echt onvoorstelbaar dat mensen niet beseffen dat ze met dit soort acties niet alleen zelf risico lopen, maar dat anderen er meestal ook de dupe van zijn.
ja, jou in je kont als je niet oppast mongool

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 16:37

dotcode

///\00/\\

Anyway het internet is een stuk veiliger en sneller geworden sinds vanmorgen. Misschien de volgende keer eerst even uitzoeken wat je aan of uit zet.

• empheron
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:58:
[...]

ja, jou in je ***** als je niet oppast ******
Niet helemaal gepast voor dit forum... Ik denk dat je wel begrijpt dat je zelf niet geheel onschuldig bent in deze situatie. Een alternatief kunnen we je zo snel niet bieden. Mogelijke oplossingen voor jouw probleem met te geven presentatie kan ik nog wel aandragen :
  • Kijk of je de te presenteren content veilig kunt stellen (ook virusvrij) en deze op een andere locatie kunt presenteren, bijvoorbeeld een vergaderzaal van een hotel/conferentie centrum in de buurt.
  • Mogelijk heb je wel gprs en bluetooth op je mobiel. Hiermee zou je theoretisch moeten kunnen internetten indien je een bluetooth dongle op je pc hebt. Het gaat niet snel, maar als noodoplossing...
  • Leen een notebook van een collega en zoek een hotspot in de buurt.

Verwijderd

Topicstarter
goed, allemaal duidelijk. Maar hoe kom ik er nu achter of iemand mijn verbinding aan het gebruiken is?
Met spybot 1.3?

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:58:
[...]

Nog even ervan afgezien dat mensen met het down-syndroom er niets aan kunnen doen dat ze zijn hoe ze zijn en dat het gebruiken van het woord 'mongool' als scheldwoord voor hen en de mensen in hun omgeving heel erg pijnlijk kan zijn, vind ik je opstelling niet getuigen van enig besef van waar nu eigenlijk het probleem zit.

Jij wilt op Internet, op een manier waarbij je veiligheid niet gewaarborgd is, want snelheid gaat voor alles en iedereen die iets anders zegt dan 'wat jij wilt dat kan en dat moet je zo doen' die krijgt een grote bek.

Kennelijk wil het niet tot je doordringen dat Internetten zonder voldoende beveiliging zorgt voor overlast voor anderen ?
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:19:
goed, allemaal duidelijk. Maar hoe kom ik er nu achter of iemand mijn verbinding aan het gebruiken is?
Met spybot 1.3?
Of je verbinding gebruikt wordt, doe je door in je modem te kijken welke verbindingen open staan.

De beste manier om dit aan te pakken is, zoals hierboven al aangegeven, je modem een default config te geven en daarna zo te configuren dat alleen die poorten die je nodig hebt en waarvan je zeker weet dat ze veilig zijn open te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 03-11-2006 12:22 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een virusscanner of spywarescanner houd niet alles tegen. Een firewall (waarvan de hardwarematige in je router juist een hele goede is) is ook noodzakelijk. Dat je die hebt uitgeschakeld, is het eerste lek in je verbinding.

Reset je router, en laat de firewall aanstaan. Dat is stap 1. Als je daarmee klaar bent, ben je iig al beter beveiligd tegen nieuwe aanvallen (als je internet zou hebben).

Omdat je pc dus al waarschijnlijk geinfecteerd is, kan je beter van belangrijke data een backup maken. Zorgen dat deze virusvrij is, en je Windows opnieuw installeren. Ben je er vanaf, is er niets achter gebleven, en ben je er zekerder van dat je virus/malware vrij bent :)

• empheron
Met "netstat -a -b" kun je in ieder geval zien welke netwerkverbindingen er opgebouwd zijn, en door welke processen. Omdat je internet verbinding het niet doet zal dit lijstje nu waarschijnlijk niet compleet zijn. Op basis van de poorten waarop de processen luisteren kun je waarschijnlijk wel achterhalen waar de anonymous-proxy zichzelf heeft verborgen.

Spybot e.d. kunnen wel een aantal malware vormen herkennen, maar lang niet alle. Er zijn ook maar zat virussen die nog niet genoeg verspreid zijn om herkent te worden door SpyBot/AdAware etc... Het draaien van zo'n pakketje is dus geen garantie op een clean systeem. Verder moet SpyBot zichzelf na installatie bijwerken (via het internet) met nieuwe definities. Dit laatste is voor jou al een probleem op zich. Mogelijk kun je op kantoor Adaware / Spybot downloaden, installeren en bijwerken. Vervolgens is het misschien mogelijk de bijgewerkte definities op stick/cd te kopieeren en thuis weer op je systeem te zetten.

Wat je ook doet, Tiscali zal waarschijnlijk de lijn niet openzetten voor je die mensen van hun helpdesk gesproken hebt.

Verwijderd

Als je te beroerd bent om een verse windows install te doen, kun je eventueel ook nog overwegen om een firewall op je computer te installeren. Daar zal die inderdaad vast langzamer van worden, maar dan kan je wel lekker makkelijk kijken wat voor verkeer er nu precies naar via welke poort loopt en dat kan je helpen bij het vinden van de boosdoener....

Maar heb ik een tijdje geleden niet gelezen dat een aantal internet providers van plan was om iets te gaan doen aan filesharing progjes??? Geen idee....

Oh, ja en wellicht zit je gewoon zwaar over je download limit van je fair-use policy...?

Ik moet overigens zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de behulpzaamheid van een flink aantal van de mensen hier. Je hebt kennelijk een probleem en iedereen die je vrijwillig hulp aanbied die scheld je verrot.... Jee, ik ben ook maar een rare zeg...

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Lekkere hulp van Tiscali weer zeg.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Hij zet een pc onbeschermd op het net, en dan moet Tiscali dat maar oplossen? Zo werkt dat toch niet. 8)7 8)7
Wil wel zonder al te veel kennis van zaken allerlei illegale downloads doe, en dan bij besmetting van de pc moet Tiscali dan de zaak maar oplossen.

[ Voor 21% gewijzigd door wizzzzzz op 03-11-2006 13:08 ]

• StevenK
wizzzzzz schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:05:
[...]

Hij zet een pc onbeschermd op het net, en dan moet Tiscali dat maar oplossen? Zo werkt dat toch niet. 8)7 8)7
Volgens de consumentenbond wel: http://www.consumentenbon...ws/5791284?ticket=nietlid

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

wizzzzzz schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:05:
[...]

Wil wel zonder al te veel kennis van zaken allerlei illegale downloads doe, en dan bij besmetting van de pc moet Tiscali dan de zaak maar oplossen.
De gebruikte browser is gewoon zo lek als een mandje, en het zal wel IE zijn.

Als je ziet hoeveel zooi je ongevraagd op je pc kan krijgen enkel via de browser, te gek voor woorden. Dit zou niet eens mogelijk moeten zijn. Een tracking cookie, ach.. boeiend, maar complete rommel als toolbars en veranderde startpagina's..

Ik zou in iedergeval de rekening van Tiscalie storneren, even uitrekenen hoeveel je betaald voor internet op dag-basis. Daarna de rest van je accounts die je hebt. Je usenet accountje van Eweka dus ook. Stuur ze aan brief, dat je niet betaald voor de periode dat er geen internet was, en dat de kosten van een ander abo dat je gebruikt met de internet aansluiting ook niet te gebruiken was ook op hun verhaald.

Stel in verantwoordelijk en in gebreke. Daarna betaal je de rekening, met in mindergebracht door de aantal dagen dat je geen internet hebt gehad.

Ey!! Macarena \o/

• StevenK
RaZ schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:21:
TS vertelt dat 'ie de firewall uit en de poorten open heeft gezet en jij begint een rant over de browser ?

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 21:16

marster81

to be or not to be

In dit geval is Tiscali in elk geval niet aansprakelijk. Tiscali levert een modem met beveiliging e.d en de consument zet zelf de beveiliging uit met alle gevolgen. En meestal stuurt een provider eerst ook een waarschuwing voordat de verbinding wordt afgesloten. In elk geval @home, planet en hetnet wel. Ik weet ook niet of Tiscali dat ook doet, maar om nou de schuld om Tiscali af te schuiven gaat mij te ver (en nee, ik werk niet bij Tiscali en heb zelf ook geen verbinding via hun lopen)

toch wel?

Verwijderd

@Raz: Heb je de policy van Tiscali al gelezen? Ik heb de moeite genomen om die van mijn provider te lezen en je voorgestelde actie is een zinloze, uitzichtloze, verloren zaak. Tiscali zal aangeven dat de TS zich niet aan de minimale voorwaarden van goed huisvaderschap heeft gehouden en tja.... dikke pret, maar dan mogen ze je afsluiten en heb je geen recht van verhaal.

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:35
StevenK schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:25:
[...]

TS vertelt dat 'ie de firewall uit en de poorten open heeft gezet en jij begint een rant over de browser ?
I.d.d. en uit recente berichten blijkt IE best een goede browser te zijn, ik denk dat in de dit geval de gebruiker meer blaam treft dan de gebruikte browser.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik denk dat de zaak anders ligt als de eindgebruiker moedwillig de beveiliging verwijderd heeft. Dat artikel van de consumentenbond gaat natuurlijk over mensen die verwachten een compleet product af te nemen, waaronder een router die standaard goed beveiligd is.

Overigens is die 'speciale afdeling' gewoon de abuse afdeling. Zij zijn de hele dag bezig met het koppelen van spamklachten aan dit soort oorzaken. Jij kan hun niet bellen zij bellen jou, en zullen je adviseren hoe je verbinding veilig te maken, zodat je weer aangesloten kan worden.

Het is lullig dat het je zo slecht uitkomt, maar dit is het risico dat je neemt op het moment dat je zo met je internetverbinding omgaat. Als deze situatie onaanvaardbaar voor je is kun je het beste in de toekomst zorgen dat je je internetverbinding gebruikt zonder dit risico te lopen. Jij vindt het toch ook vervelend dat je zoveel spam ontvangt? Een heel groot gedeelte daarvan wordt gefaciliteerd door open proxies.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

RaZ schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:21:
[...]

Als je ziet hoeveel zooi je ongevraagd op je pc kan krijgen enkel via de browser, te gek voor woorden. Dit zou niet eens mogelijk moeten zijn. Een tracking cookie, ach.. boeiend, maar complete rommel als toolbars en veranderde startpagina's..

Ik zou in iedergeval de rekening van Tiscalie storneren, even uitrekenen hoeveel je betaald voor internet op dag-basis. Daarna de rest van je accounts die je hebt. Je usenet accountje van Eweka dus ook. Stuur ze aan brief, dat je niet betaald voor de periode dat er geen internet was, en dat de kosten van een ander abo dat je gebruikt met de internet aansluiting ook niet te gebruiken was ook op hun verhaald.

Stel in verantwoordelijk en in gebreke. Daarna betaal je de rekening, met in mindergebracht door de aantal dagen dat je geen internet hebt gehad.
Ik zit echt met verbazing te lezen wat jij shrijft... De TS zorgt voor een probleem die hij zelf niet wil oplossen en jij wil de isp hier ook nog eens financieel voor laten boeten? Er zijn heel wat smilies om je advies te verwoorden maar dat laat ik maar achterwege...

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

jochie79 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:33:
[...]

I.d.d. en uit recente berichten blijkt IE best een goede browser te zijn, ik denk dat in de dit geval de gebruiker meer blaam treft dan de gebruikte browser.
Omdat mijn toon meneer niet aan staat kan ik het eigenlijk beter fluisteren...... Het boeit hem totaal niet dat hij infected is. Hij wil kunnen downloaden.

Het enige wat ik opdraag is dat hij zijn router reset en contact opneemt met zijn provider die hem dan weer met plezier aan sluit.
:O

Verwijderd

Ik stel voor dat sanderh uit het raam gooien, óf dat we hem manieren leren.
Wat een vervelend ventje zeg!

Als ie nou ook nog wat te melden had, maar helaas ontbeert hij dat ook.
én hij vindt het gek dat er dingen foutgaan terwijl hij als een debiel een miljard download programma's op heeft zitten...

Nouja, sorrie dat ik dit zeg, maar ik vind niet dat hij mij zo'n attitude en houding het recht heeft om geholpen te worden!

@onderbuurman

Ik heb hetzelfde abbo als hij, dus ik kán even bellen })
(met kans van slagen, want ik ken iemand (vaag:P) die daar werkt O-)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 14:13 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:30

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:09:
Ik stel voor dat sanderh uit het raam gooien, óf dat we hem manieren leren.
Wat een vervelend ventje zeg!
Idd. Tiscali heeft in dit geval gewoon groot gelijk ;) Misschien Tiscali ff bellen dat ze hem nog een weekje langer zonder internet laten zitten })

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2006 14:11 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Overigens zijn uTorrent en andere applicaties die port foarwarding nodig hebben prima te gebruiken met de firewall in de Zyxel routers zit. Naast de porten openzetten onder NAT moet je extra firewall rules aanmaken, op http://www.netadvies.nl/advies/zyxel.html staat het uitgelegd :) Laat UPnP idd maar lekker uit staan op je router, aangezien zowel goed- als kwaadaardige het makkelijk maakt om mensen van buitenaf met je PC te verbinden. Dan kan je beter zelf even de web configurator induiken om dat in 3 minuten in te stellen.

Overigens is de 'neuken zonder condoom'-vergelijking zo gek nog niet: omdat jouw PC kennelijk een open proxy is/was, kunnen mensen via jouw internetverbinding spam versturen, andere PC proberen te hacken, of vanaf jouw verbinding vervelend zitten doen op forums en dergelijke waardoor jouw IP-adres geband wordt. Volgens de algemene voorwaarden van elke provider ben jij verantwoordelijk voor wat er vanaf jouw verbinding wordt gedaan, dus dat Tiscali je verbinding afsluit doen ze alleen maar om de rest van het internet weer een beetje veiliger te maken.

Gelukkig zijn dit soort zaken net zoals de meeste SOA's op te lossen en mag je na een korte rustperiode weer lekker 'in het rond porren' om deze vergelijking even door te trekken, alleen deze keer met condoom (firewall) om :P

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
XS4ALL heeft ook een dergelijk beleid. Je kan echter bij hen alsnog via hun proxy internet op. Alleen via hun (beveiligde) proxy overigens en dus geen andere mogelijkheden. Zo geven ze je de mogelijkheid om updates op te halen en te installeren en kun je nog steeds mailen.

Heeft Tiscali deze mogelijkheid niet?

Overigens Sanderh. Don't bite the hand that feeds you.. meestal wel zo handig. Stuk voor stuk hebben de mensen hier gelijk met hun adviezen cq opmerkingen. Alhoewel sommigen het mischien beter anders hadden kunnen verwoorden.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Naja jongens, we hebben nu wel gezegd wat er gezegd moet worden. TS is behoorlijk ernstig geinfecteerd, en lijkt niet echt van zins om meteen drastische actie te ondernemen. En die drastische acties zijn nu eenmaal de enige oplossing om e.a. op te. lossen.

Net eventjes gekeken naar zijn topic history, een aantal dingen die daar als vreemde fouten staat lijkt mij nu ook wel verklaard; Het lijkt mij dat hij al geruime tijd dit probleem heeft. Persoonlijk denk ik aan een rootkit, mgoed.

En wat de oorzaak betreft; Onbeschermd onbeperkt downloaden en maar gewoon ffies dubbelklikken en installen .... vragen om problemen.

@ ts: Er is één werkelijke oplossing; Doen wat er is geschreven mbt je router (resetten). En het allerbelangrijkste is wss format c:\, want als ik het zo lees is formateren de enige reele oplossing.

En nu: End of story, wij heben wss niet veel betere tips. Dus laat het hem nu zelf maar ffies oplossen.

En wat Tiscali betreft; Dit is een bewijs dat zij schijnbaar wel iets doen met hun abuse meldingen. En zo hoort het.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 14:23 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik stel voor dat we ons even inhouden. We zijn allemaal oud en wijs genoeg om elkaar met een beetje respect te behandelen, maar daar gedragen jullie je niet naar.
Afgelopen nu dus. :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Naast alles wat al gezegd is, mis ik nog een stukje van het verhaal: Eigenlijk zou de hacker moeten worden opgespoord die de socks5 proxy op zijn pc heeft gezet.

Er is een kans van 95% dat die een in een vaag buitenland opererende script kiddie is, maar als dat niet zo is dan moet die uiteraard worden aangepakt. Formeel zou je dus aangifte moeten doen dat je pc gehackt is. O-) (ik ben bang dat dat echter niet veel prioriteit krijgt bij de politie.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xandrios
  • Laatst online: 08-02 21:16
Dicht. Mail volgt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.