[Domainname] kan deze bij wanbetaling gelocked worden

Pagina: 1
Acties:

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ik heb een hosting pakket afgesloten bij een web design bedrijf (A) welke vervolgens de hosting doet bij ander bedrijf (B).

A & B hebben ruzie met elkaar.
kan bedrijf (B) het door (A) (in opdracht van ons) geclaimde domainnaam locken? en zo ja wat houd dat in?

wij kunnnen toch gewoon weg gaan bij beide partijen? en dat de domain namen dan ook mee gaan?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 15:23

Robert

You have your answer..

De domeinnaam (mits op jouw naam geregistreerd) blijft gewoon jouw eigendom, en je moet het domein dan ook kunnen wegverhuizen. Voor .nl domeinen kun je gewoon de verhuizing aanvragen bij een derde partij. Voor .com/andere extensies kan het lastiger zijn, .com/net/org domeinen kunnen b.v. gelocked worden waardoor er niet verhuisd kan worden. Het is dan wel weer mogelijk om een procedure te beginnen via een overkoepelende organisatie maar begin daar liever niet aan :)

[ Voor 41% gewijzigd door Robert op 03-11-2006 10:58 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Als het goed is staat alles op jouw naam (jij bent immers de eigenaar). Mits je geen contractbreuk pleegt, dan kan je gewoon weg.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Robert schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:56:
Voor .com/andere extensies kan het lastiger zijn, .com/net/org domeinen kunnen b.v. gelocked worden waardoor er niet verhuisd kan worden. Het is dan wel weer mogelijk om een procedure te beginnen via een overkoepelende organisatie maar begin daar liever niet aan :)
als de administrative contact een mailadres van jezelf is, kan je zelf de goedkeuring geven. 'locken' is een verkeerde benaming. Men geeft simpelweg geen antwoord op de domeinverhuisaanvraag.

I'm not as think as you stoned I am