Toon posts:

optical s/pdif converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik ben op zoek naar een simpele optical s/pdif IN to usb converter. er zit er een in mijn G5 (niet naar usb dus), maar ik wil die G5 niet altijd belasten met audio input, en daarvoor mijn ibook gebruiken. ik heb nl. last van 'groundloop' een aardingsbrom die hoorbaar is als ik analoog geluid opneem.
ik weet, er bestaan fantastische dozen met tientallen knopjes en connector bussen, maar dat is overkill, de prijs ook, zo om en bij de 500 a 800 euro. ik heb een simpel (en goedkoop) ding nodig, een "one trick pony", liefst uitwendig, er past niet zoveel in mijn laptop ;-)
weet iemand of dit bestaat en zoja waar?

alvast bedankt

Wim

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Creative heeft USB geluidskaarten met spdif in en uit, ik heb zelf de MP3+, simpel ding en het werkt prima. Ze hebben hem inmiddels renamed (de 'MP3' in de naam slaat namelijk niet echt ergens op en alleen + vonden ze vast te weinig :+)

USB Sound Blaster Digital Music:
http://www.creative.com/p...bcategory=249&product=154

[ Voor 29% gewijzigd door AntiChris op 03-11-2006 11:06 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Zoiets?
http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html +/-€85
http://www.edirol.it/euro...UK&idm=2&grp=203&code=409 +/-€75
Gevonden via zeer goede webwinkel die hier zojuist nog een gitaar+amp is komen brengen! :)
Die ik hier maar niet zal vernoemen aangezien dat over het algemeen niet leuk gevonden wordt, maar in geval van intresse kan je me altijd bereiken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MYST op 03-11-2006 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
exactly! tnx myst! die edirol had ik zelf gevonden, maar er stond enkel optical out bij de specs, blijkbaar fout.
de sound blaster is enkel intel, maar ik heb nog een oude imac, dus dat zal niet pakken vrees ik.
bedankt voor de supersnelle reacties!

wim

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Mwah, het is gewoon USB Audio, geen drivers voor nodig. Het fijne van OS X is dat het gewoon werkt ;) Geen gemeuk met driver-CDs, zit gewoon in het OS ingebouwd.

Ik heb een MB en een PMG5, werktie allebei perfect mee. Ohja, en onder Linux uiteraard ook zonder enige problemen.

Verwijderd

Topicstarter
AntiChris schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:29:Het fijne van OS X is dat het gewoon werkt ;) Geen gemeuk met driver-CDs, zit gewoon in het OS ingebouwd.
dat dacht ik ook, tot ik vorige maand een windows mobile pda kocht nadat mijn palm het begeven had. no way Jose, inpluggen via usb dacht ik, en ik zie het als een externe HD, maar lekker niet. eerst nog effe een sync programmeke bijkopen.
enfin, ik ben blij dat het met usb audio dan wel zo is. ik heb wel de iMic, en daar heb ik idd geen driver moeten voor installeren, maar dat is dan ook weer een dingetje dat speciaal voor de mac ontworpen is. op de duur weet je het niet meer.
enfin, tnx voor je 2e reactie, ik zal het nu eens van dichterbij bekijken, die soundblaster digital music.
ps. is dit dan de voormalige "MP3+", of is dat nog een ander toestel?

wim

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan je de al eerder hier genoemde Transit van M-Audio van harte aanbevelen. Het apparaatje werkt via usb en ik heb hem een tijdje op mijn Mac Mini G4 aangesloten gehad. Het apparaat werkt perfect, en doet precies wat jij zoekt.

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:03:
ps. is dit dan de voormalige "MP3+", of is dat nog een ander toestel?
Ja, of tenminste, de features zijn dezelfde en zelfs het design van het kastje is niet veranderd.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

M-audio sonica!

edit: verkeerd gelezen, de sonica heeft alleen spdif (en analoog) out.

[ Voor 71% gewijzigd door j-w op 05-11-2006 09:57 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Voordeel van M-Audio is dat je ook echt spul hebt, wordt ook door pro's gebruikt.
M-Audio Transit pakken (ongeveer € 89,-), de Sonica Theater heeft alleen een analoge input.
De hierboven vermelde normale Sonica heeft zelfs geen ingang.

Als je nou nog een paar euro meer over hebt kan je ook nog de FireWire 410 pakken, die belast helemaal niks aan je processor, de M-Audio snoept wel nog een beetje van je CPU time af.

[ Voor 89% gewijzigd door Uberprutser op 05-11-2006 09:45 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1