Zijn hier nog mensen mee bezig?
Ik ben zelf al een tijdje aan het denken over zo'n eigen systeempje te maken. En het klopt idd (bijna) exact zoals
TeeDee dit zegt!
Ik wil namelijk op/via mijn eigen website kunnen zoeken naar files in nieuwsgroepen. Wanneer ik een goed resultaat heb, de NZB parsen en direct naar mijn server schrijven. Mijn NewsLeecher pikt dit bestandje automatisch op en begint met downloaden. Dit is voor mij vet handig omdat ik dan remote altijd mijn server commands kan geven om te downloaden op een universele (webbased) manier, zeg maar. Zit ook nog te denken aan functies zoals voortgang, grootte, snelheid en de uiteindelijke map door te laten mailen of echo'en via de browser.
Kortom: Ik wil graag zelf het geheel kunnen scripten/schrijven, maar dan moet ik wel aan info kunnen komen van posts in nieuwsgroepen. OF! ik moet gebruik maken van al bestaande middelen en die implementeren.
Dit is wat ik zelf gevonden heb:
Newzbin is de maker van de NZB files. Dit is gewoon een XML file met een standaard structuur.
http://docs.newzbin.com/Newzbin:NZB_Specs
Via newzbin kun je reportid's ophalen. En deze reportid's kun je dan laten parsen tot een NZB file. Namelijk via DirectNZB.
http://docs.newzbin.com/Newzbin::DirectNZB
In deze handleiding staat een url naar hun fetching server. Deze POST je gewoon je gegevens toe en hun creeren een NZB voor je.
Dit is me alleen nog niet gelukt omdat ik vrees dat je perse een account bij Newzbin (v3) nodig hebt om Report_ID's in te mogen zien. En dat kost geld. Niet veel, maar wel weer lekker ongemakkelijk!
Ik probeer momenteel een andere oplossing te zoeken. Mij lukt het vast wel om via PHP een automatische XML parsing te maken volgens de standaard van NewzBin. Maarrr.. ik weet alleen nog niet hoe ik aan de gegevens kom binnen de nieuwsgroepen. Open maar eens een keer zo'n NZB met notepad. Daar staan wat elementen in die je ergens moet kunnen ophalen. Ook hun DTD zegt me verder niks.
Heb het momenteel nog maar gehouden op een eigen web formulier. Waarin ik gewoon de standaard binsearch.info functies gemaakt heb. En wanneer de gebruiker op zoeken drukt op mijn server. Hij binsearch.info raadpleegt met de GET variabelen. Hier kun je dan gewoon weer zoals iedereen doet het NZB fetchen. En tja, dat moet dan eigenlijk nog direct naar mijn server geupload kunnen worden.
Ik weet, dit is een grote tekst, maar ik hoop dat iemand wat ideëen krijgt en mij (en evt. andere) daardoor weer verder op weg te helpen.
Alvast bedankt
[
Voor 4% gewijzigd door
RoelZ op 16-02-2007 14:27
]