Videocamera als webcam?

Pagina: 1
Acties:

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-03 15:01
Kan ik een videocamera net zoals een webcam gebruiken? Met dan behulp van een tv-in kaartje..
Dus videoconferencing enzo en er zit bijvoorbeeld bij sommige webcams software bij om beweging te detecteren op een gedefinieerd gebied en dit op te slaan op je hd, of door te mailen naar een bepaald adres.

Alvast bedankt!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:31

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ja kan wel. alleen is een webcam wel wat voordeliger als een tv-in kaartje (er van uitgaand dat je dus al een videocamera hebt) dus of het handig is ?...

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Pepe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01-2025

Pepe

Naar mijn ervaring is de beeldkwaliteit van een video 8 in combinatie met een tv tuner kaartje veel beter dan een webcam.
Ik gebruik een Miro PCTV kaartje in combinatie met een oude blaupunkt video 8 waarvan het opneemgedeelte stuk is. Het enige irritante is dat de camera na 10 minuten zichzelf uitschakeld om de batterij te sparen.

Verwijderd

heo hebje onderstaande aangesloten?
Op vrijdag 02 februari 2001 08:33 schreef Pepe het volgende:
Naar mijn ervaring is de beeldkwaliteit van een video 8 in combinatie met een tv tuner kaartje veel beter dan een webcam.
Ik gebruik een Miro PCTV kaartje in combinatie met een oude blaupunkt video 8 waarvan het opneemgedeelte stuk is. Het enige irritante is dat de camera na 10 minuten zichzelf uitschakeld om de batterij te sparen.

• Pepe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01-2025

Pepe

Met een tulpstekker op de composite aansluiting van de TV kaart. Zonder geluid aangesloten.

Verwijderd

Beter dan een webcam, zelf gebruik ik een Sony Hi8 in combie met een Radeon ViVo. Wel het bandje eruit halen anders schakeld ie zichzelf uit.

Verwijderd

Wat kost zo'n kaartje om je Camera op je PC aan te sluiten ?

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 12:13

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Voor dit soort dingen zijn dus de "deluxe" kaarten (o.a. van Asus) handig...de video in op die kaarten kan voor van alles gebruikt worden...en is stukken beter dan video-in poortjes van sommige goedkope "webcam-sets" (ik bedoel dus echte setjes, cam een custom kaartje)

Een oude handycam etc. is ideaal om als webcam te gebruiken (afgezien van stroombesparings modi enzo), deze zullen geen funky kleuren verschuivingen laten zien zoals webcams dat doen...(zoals groen word fel roze, licht bruin word groen etc. etc.)
En dan reken ik 't oplossend vermogen nog niet eens mee :)

Maar verder, als de software gewoon elke composite (of zelfs svhs?) bron kan gebruiken, dan prima...zou ik altijd proberen een gewone videocamera te nemen dan een rommelige webcam....

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 03:36 schreef BAZZA het volgende:
Wat kost zo'n kaartje om je Camera op je PC aan te sluiten ?
Anyone ? :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb een terratec tv-in kaartje gekocht bij de mediamarkt voor 100 piek. Werkt wel aardig alleen is me pc alleen een beetje te traag ervoor (p266)

Verwijderd

Tuurlijk kan dat .. kijk maar in mijn 'Wie wil mijn kamer zien' draadjes ..

Verwijderd

Aha dus met een TV-in aansluiting kun je ook je cam aansluiten ?
Wat kost een kaartje met zowel een TV-in als TV-uit ?
Ik heb al een Geforce DDR....

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 02:54 schreef BAZZA het volgende:
Aha dus met een TV-in aansluiting kun je ook je cam aansluiten ?
Wat kost een kaartje met zowel een TV-in als TV-uit ?
Ik heb al een Geforce DDR....
Me Radeon DDR 64 Mb kostte bekant 900 piek. Die is nu dus iets meer als 500 piek.
Pagina: 1