[XP installatie] Kan S-ATA driver niet van diskette lezen

Pagina: 1
Acties:

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 13:07

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Topicstarter
Goeiemorgen :)

Na enkele uren speurwerk hier op GOT en via google, sta ik nog steeds voor een raadsel en ga ik toch maar een nieuw topic maken om hier even het geluk te beproefen.

De situatie is als volgt, ik probeer windows te installeren op een WD Raptor 36 gig. Dat is de enige schijf verbonden met de S-ATA controller. Ik ben bekend met de afwijkende installatie via diskette's en heb deze al meerder keren succesvol uitgevoerd. Echter loop ik nu tegen het volgende probleem:

Na handmatig de drivers te hebben geselecteerd via de welbekende F6 methode, pruttelt de setup rustig verder. Ik kan de schijf formateren en aangeven dat ik windows daarop geïnstalleerd wil hebben. Op het moment dat windows klaar is met formateren en de setup bestand wil kopiëren naar de harde schijf geeft hij een foutmelding dat de S-ATA drivers niet kunnen worden gevonden.
Ik heb verschillende diskette drives en diskette's geprobeerd, mappen aangemaakt op de diskette als "winxp" en daar de drivers in gezet en bijvoorbeeld de drivers op cd gezet. Maar wat ik ook doe de installatie kan de drivers niet vinden, terwijl hij enkele minuten daarvoor nog met die drivers de harde schijf heeft aangestuurd.

Specs:
ASUS A7N8X E Deluxe
Silicon Image 3112 S-ATA controller
WD Raptor 360GD

HELP!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Help? Het is hier géén helpdesk ! :(

Hoe dan ook. Vanaf de ASUS CD met makedisk.exe de diskette aanmaken. Doe dat maar 10x en prop er zonodig meerdere achter elkaar in. Dit is een bekend probleem. Soms lukt het pas bij diskette nummer 17. :)

ARME AOW’er

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
Ik krijg hetzelfde effect als ik gewoon handmatig diskette's maak?
Heb namelijk de makedisk.exe niet want ik ben per ongeluk ergens de CD ooit eens kwijt geraakt. |:(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Da's jammer. Ik heb geen idee hoe het er op diskette opstaat. Dan zou ik mijn CD moeten zoeken om te kijken en die ligt........ ergens. :(

edit:

Staat trouwens vast wel op de website van ASUS

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 03-11-2006 10:17 ]

ARME AOW’er

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
Gezocht, maar via hun search, driverpage en forum is er nergens een link te vinden! Vreemde zaak..

Heerlijk he, al die cd's die je zo mooi weet kwijt te raken. Inmiddels 10 diskette's geprepareerd. Kijken hoe het vlot..

/edit: Moet je trouwens met elke diskette apart de setup doorlopen of kun je bij het gedeelte waar hij de driver niet vind gewoon diskette's wisselen? Heb ooit eens gehoord dat hij ze dan niet leest (oid) maar er vanuit gaat dat er dezelfde disk in zit.

[ Voor 36% gewijzigd door HyperActivE op 03-11-2006 10:40 ]

• HyperActivE

HyperActivE

Topicstarter
Na veel ge-emmer toch maar een xp geslipstreamed met nlite. Het hele systeem met die diskette's had ik na 20 verschillende diskette's wel gehad. Dus met nlite de drivers geïntegreerd, en de setup leest nu automatisch de HD uit, kan formateren en alles.
Maar alweer tijdens het daadwerkelijk kopiëren van de bestanden kan hij de driver niet vinden, die notabene op de cd staat!

Misschien toch ergens een fout in de driver..?

/edit: Yeah! Slipstreamde cd werkt wel! Moest de diskette alleen uit de drive halen. Blijkbaar leest windows dus automatisch de diskette drive.. :S

[ Voor 14% gewijzigd door HyperActivE op 03-11-2006 15:03 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

HyperActivE schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:50:
Na veel ge-emmer toch maar een xp geslipstreamed met nlite. Het hele systeem met die diskette's had ik na 20 verschillende diskette's wel gehad. Dus met nlite de drivers geïntegreerd, en de setup leest nu automatisch de HD uit, kan formateren en alles.
Maar alweer tijdens het daadwerkelijk kopiëren van de bestanden kan hij de driver niet vinden, die notabene op de cd staat!

Misschien toch ergens een fout in de driver..?

/edit: Yeah! Slipstreamde cd werkt wel! Moest de diskette alleen uit de drive halen. Blijkbaar leest windows dus automatisch de diskette drive.. :S
Windows leest tijdens setup de floppy inderdaad, hij zoekt dan naar een answer file (winnt.sif) met hoe en waar hij Windows moet installeren. Vindt hij de floppy niet, dan gaat hij gewoon vragen stellen in de GUI

https://powershellisfun.com

Pagina: 1