Toshiba Satellite A100-409

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Nieuwe laptop van Toshiba, aardig geheugentje, leuke processort maar is hij wel geschikt voor een photoshop of een adobe premiere? Foto- en videobewerking dus? Hieronder de specificaties:

Technologie type : Intel® Centrino® Duo Mobile Technology featuring Intel® Core™ Duo Processor T2050, Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection and Intel® 945PM Express chipset
clock speed : 1.6 GHz
front side bus : 533 MHz
2nd level cache : 2 MB

Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition (NL, FR, UK)

Systeemgeheugen standaard : 2,048 (1,024+1,024) MB
maximale uitbreiding tot : 4,096 MB
technologie : DDR2 RAM (533 MHz)

Harde schijf capaciteit : 160 GB
certificatie : S.M.A.R.T.

DVD Super Multi drive (Dubbellaags) compatibiliteit : CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-R(DL), DVD-RW, DVD+R, DVD+R(DL), DVD+RW, DVD-RAM
maximale snelheid : Lezen: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM/ Schrijven: 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 10x US CD-RW, 8x DVD-R, 2x DVD-R (Double Layer), 4x DVD-RW, 8x DVD+R, 2.4x DVD+R (Double Layer), 4x DVD+RW, 5x DVD-RAM
type : DVD Super Multi (Double Layer) drive

Beeldscherm grootte : 15.4 "
type : Toshiba TruBrite® WXGA TFT display
interne resolutie : 1,280 x 800

Grafische controller fabrikant : NVIDIA®
type : NVIDIA® GeForce™ Go 7600
geheugengrootte : 256 MB
geheugentype : DDR Video RAM
aangesloten bus : 16x PCI Express

Interne video modi resolutie : 1280 x 800
maximaal aantal kleuren : 65.536

Max Externe Video Modes Max Resolutie : 2.048 x 1.536
Max kleuren : 16 miljoen
Max Refresh Rate : 60 Hz

Aansluitingen 1 x DC-in
1 x extern beeldscherm
1 x RJ-11
1 x RJ-45
1 x TV-out (s-video)
1 x i.LINK® (IEEE 1394 / Firewire)
1 x externe microfoon
1 x headphone (stereo)
4 (achterzijde 2, rechterzijde 2) x USB 2.0
1 x 5-in-1 Bridge Media slot (ondersteunt SD™ Card, Memory Stick®, Memory Stick Pro™, MultiMedia Card™, xD-Picture Card™)

Uitbreiding 2 x geheugen slots
PC kaart slot voor 1x Type II kaart, type : Express Card™ slot
aantal : 1

Draadloze communicatie Draadloze technologie : Bluetooth™
Compliancy : Wi-Fi™
Netwerk ondersteuning : 802.11a/b/g
Draadloze technologie : Wireless LAN (802.11a/b/g)

Bedrade communicatie topologie : Ethernet LAN
snelheid : 10/100 Base-TX
topologie : internationaal V.90 modem
snelheid : 56 Kbps data (V.90) en 14.4 Kbps fax

Geluidssysteem ondersteunde audio : 16-bit stereo
speakers : ingebouwde Harman Kardon® stereo luidsprekers
fabrikant : Toshiba Bass Enhanced Sound System with SRS® TruSurround XT™ System and SRS® WOW

Toetsenbord toetsen : 86
Windows toetsen : 2
Hot Keys : 1
speciale kenmerken : vochtbestendig toetsenbord

Muis type : Touchpad

Batterij technologie : lithium-ion
maximale batterijtijd : tot 2:00 (Mobile Mark™) uur

AC adapter ingangsvoltage : universele AC adapter (100/240 V) voor wereldwijd gebruik

Afmetingen B x D x H : 360 x 267 x 29,8 (voor) / 36,8 (achter) mm
gewicht : 2,72 kg

Garantie 1 jaar pickup & return

Gebundelde hardware AC adapter

Gebundelde software Connectivity Doctor
Microsoft® Office OneNote ™ 2003
Sonic™ Record Now!
InterVideo WinDVD™
Norton Internet Security™ 2005 (incl. 90 dagen gratis Internet-updates)
Toshiba Summit
ConfigFree™
on-line gebruikers en modem handleiding
Toshiba utilities en drivers

Beveiligingseigenschappen systeem wachtwoord beveiliging
wireless LAN schakelaar
slot voor Kensington Cable Lock
BIOS wachtwoord
hoofd geheugen (geschroefd)
harde schijf (via schroef)
toetsenbord vergrendeling

Speciale kenmerken Multimedia Bar met 6 sneltoetsen (Internet Browser, Rewind, Play, Stop, Forward, Express Media Player for instant-on entertainment)
HD to go - mobile High Definition viewing
High Definition Audio ondersteuning
vochtbestendig toetsenbord
SM BIOS compliant

Certificering CE Mark
De fabrikant verklaart dat dit product voldoet aan de normen en reguleringen voor het CE logo. Verantwoordelijke voor deze certificatie is Toshiba Europe GmbH, Hammfelddam 8, 41460 Neuss, Duitsland.
DIN GOST
R&TTE
CB report
SASO

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe laptop van Toshiba, aardig geheugentje, leuke processort maar is hij wel geschikt voor een photoshop of een adobe premiere? Foto- en videobewerking dus?
Het is nagenoeg dezelfde notebook als die mijn vader laatst heeft gekocht (dat is een A100 met ongeveer dezelfde specs, alleen maar 1GB mem).

Dat ding werkt gewoon heerlijk snel, is kwalitatief prima en dingen als photoshop draaien er ook prima op. Dus dit is zeker geen slechte keuze, hoewel de accuduur me persoonlijk een beetje tegenvalt (maar goed, ik ben misschien ook wel verwend met mijn MSI S260).

• danii1986
Ok want ik hoor daar weer dat je voor videobewerking etc weer een mac nodig hebt maar het moet toch ook mogelijk zijn op een windows gestuurde pc!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

danii1986 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:24:
Ok want ik hoor daar weer dat je voor videobewerking etc weer een mac nodig hebt maar het moet toch ook mogelijk zijn op een windows gestuurde pc!
Imho is het dikke BS dat je voor videobewerking een mac nodig hebt. Op pcs gaat dat ook prima en gezien mijn ervaring met Macs zou ik zeker voor een gewone notebook gaan, zeker als je al gewend bent met Windows te werken en geen zin hebt om een nieuw OS te leren.
Daarbij zijn macs ook nog eens duur en krijg je imho meer waar voor je geld als je een Toshiba koopt.

• danii1986
Ja ik werk op school met Final Cut pro op een MAC dus dat is geen probleem maar ik vind die MACS zo prijzig en ebn ook nog maar een student. Daarbij komt dat als je op een normale laptop ook gewoon goed kan video bwerken etc warom niet?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

danii1986 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:30:
Ja ik werk op school met Final Cut pro op een MAC dus dat is geen probleem maar ik vind die MACS zo prijzig en ebn ook nog maar een student. Daarbij komt dat als je op een normale laptop ook gewoon goed kan video bwerken etc warom niet?
Daarom zou ik ook gewoon gaan voor een PC, er is eigenlijk niets dat je met een mac meer kan dan met een pc (ook al heb je dan misschien niet helemaal hetzelfde als final cut pro), het helpt wel behoorlijk om de kosten laag te houden.

Verwijderd

Heb je de laptop nog gekocht?
Ik krijg hem morgen binnen, en ik wil evt wel wat ervaringen posten

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k wilde de a100-683 halen, maar na het zien van de 409 zit ik toch te twijfelen....

+ de 409 heeft 2* zoveel mem, ideaal voor vista
+ grotere hd in de 409
- de 409 heeft iets tragere cpu (merkbaar?)
-/+ snellere/tragere videokaart (is de 7600go beter/sneller dan de x1600 of juist andersom)

maar... als ik nu zou moeten kiezen, welke kan ik dan het beste nemen?
vertel er wel ff meteen bij dat ik de 683, als dat em wordt, meteen bij aankoop voor extra mem (1gb-->2gb) laat voorzien

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-11-2006 15:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• danii1986
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen de a100-409! Iemand al ervaringen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

danii1986 schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:37:
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen de a100-409! Iemand al ervaringen?
Er is genoeg te vinden over de A100 serie van Toshiba in de search
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
Die dingen zijn nagenoeg hetzelfde, alleen met iets andere specs per typenr.

• danii1986
nu zit ik te twijfelen... 4200rpm harde schijf voor videobewerking?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

danii1986 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:35:
nu zit ik te twijfelen... 4200rpm harde schijf voor videobewerking?
Ik zou zeker een 5400rpm nemen. 4200 kan ook wel, maar is redelijk traag (mijn 4200rpm diskje kon de snelheid van mijn DVcam gewoon wegschrijven via firewire), dus de voorkeur is 5400 of sneller.

• danii1986
Terw_Dan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:08:
[...]

Ik zou zeker een 5400rpm nemen. 4200 kan ook wel, maar is redelijk traag (mijn 4200rpm diskje kon de snelheid van mijn DVcam gewoon wegschrijven via firewire), dus de voorkeur is 5400 of sneller.
Wat bedoel je met 4200rpm snelheid van dv cam wegschrijven firewire? En wat moet ik onder redelijk traag verstaan? Als het meevalt is dit een super laptop, anders moet ik er eentje gaan zoeken met zelfde eisen alleen snellere HardeSchijf. Moet het nog deze maand doen want kan nog btw terugvragen dan:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

danii1986 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:05:
[...]
Wat bedoel je met 4200rpm snelheid van dv cam wegschrijven firewire? En wat moet ik onder redelijk traag verstaan? Als het meevalt is dit een super laptop, anders moet ik er eentje gaan zoeken met zelfde eisen alleen snellere HardeSchijf. Moet het nog deze maand doen want kan nog btw terugvragen dan:)
Ik had een notebookje met daarin een 4200rpm disk. en aan die notebook hing mijn DVcam die via firewire was aangesloten. Het wegschrijven ging prima. Kreeg geen haperingen in het beeld of wat dan ook, dus dat was nog best te doen.
Ik werk nu zelf ook met een 4200rpm diskje omdat ik toch niet veel vraag van de notebook, maar ik wil nog wel een keertje upgraden naar een 5400rpm of snellere disk.

Anders koop je gewoon deze notebook en vervang je de schijf ervan door een snellere :)

• danii1986
Ja ik hoor net weer van een gozer die zelf ook video bewerkt etc dat 4200rpm best wel kan. Het ligt natuurlijk ook aan je werkgeheugen. Alleen het opslaan gaat trager. Ik twijfel nog heel erg. En een harde schijf vervangen kan dat bij elka laptop of wat? Toshiba heeft me verteld dat dan de garantie vervalt:S
Pagina: 1