Toon posts:

Websitetemplate-editor idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik al een tijdje in het webdesignvakgebied werkzaam ben, ben ik mij gaan afvragen hoe het ontwerpen van websitetemplates sneller, makkelijker en vooral op een wsiwyg-manier kan.
Om eerder genoemd probleem op te lossen zit ik zelf te denken aan een editor die een intergratie vormt van een tekenprogramma (photoshop) en een html-editor (dreamweaver), en die daarnaast de gegenereerde templates geschikt kan maken voor diverse cms'en. - Althans zolang de gebruikte functionaliteit door het cms waarvoor gegenereerd wordt ondersteund wordt.

Binnen een dergelijk programma zou je een pagina, inclusief afbeeldingen en afbeeldingslagen, compleet op een wysiwyg-manier moeten kunnen opmaken, waarna de template, het css-bestand, en de afbeeldingen door het programma gegenereerd worden. Het genereren van de afbeeldingen (afbeeldingsbestanden) dient niet op een ongecontroleerde 'slices-manier' manier te geschieden, maar op basis van voorgedefinieerde afbeeldingsregionen.

Graag hoor ik wat jullie van mijn idee vinden.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het idee is goed, maar het probleem is het maken van de correcte CSS. Als je regionen aangeeft kan veel automatisch. Maar als je site mee moet sizen met je venster kun je het wel gaan vergeten vrees ik...

Daarnaast lijkt je idee toch stiekem wel veel op de HTML export methode van de slicer tool in Photoshop. :P

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-11-2006 00:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
klinkt heel erg als de wat Adobe al jaren probeert met GoLive icm Photoshop/InDesign... werkt niet echt, omdat de css meestal te complex raakt. werkt wel met simpele tabel layouts e.d. maar "echte" proper sites... neuh niet echt.

lijkt me wel kewl idee, dat wel.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:28:
Het idee is goed, maar het probleem is het maken van de correcte CSS. Als je regionen aangeeft kan veel automatisch. Maar als je site mee moet sizen met je venster kun je het wel gaan vergeten vrees ik...
In principe kun elke bestaande functionaliteit op het gebied van html/css binnen een editor beschikbaar maken.
Daarnaast lijkt je idee toch stiekem wel veel op de HTML export methode van de slicer tool in Photoshop. :P
Misschien op het gebied van opknippen en omzetten naar plaatjes wel. Echter denk ik bij een dergelijke editor vooral sterk aan regionen of beter gezegd - objecten - waaraan je bepaalde eigenschappen kunt toekennen. Zo kun je bijvoorbeeld een menuobject invoegen dat bestaat uit elementen die op hun beurt weer tekstuele data (verkregen uit een extern cms) en bijvoorbeeld een achtergrondafbeelding bevatten. Dat gaat dus verder dan gewoon 'platte' afbeeldingen opknippen en opslaan die je vervolgens apart in je template moet rijgen. :)

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:32:
klinkt heel erg als de wat Adobe al jaren probeert met GoLive icm Photoshop/InDesign... werkt niet echt, omdat de css meestal te complex raakt. werkt wel met simpele tabel layouts e.d. maar "echte" proper sites... neuh niet echt.

lijkt me wel kewl idee, dat wel.
Nou er zou mijns inziens dan ook een goed hyrarchisch css-systeem moeten komen waarbij je een vaste stijl en dergelijke vast kunt leggen. In principe zou het zelfs mogelijk moeten zijn om een stijlgids te genereren op basis van de gedifinieerde stijl(en).