[Mainboard] Problemen AGP

Pagina: 1
Acties:

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Ik heb recent een nieuw moederbord gekocht en ben na een week alles gaan overzetten in mn PC maar nu blijk ik geen beeld te krijgen.

Ik heb het getest met 2 AGP kaarten en de onboard-vga.
De on-board VGA blijkt gewoon te werken maar beide AGP kaarten laten niks zien. De fans draaien dus hij word wel gevoed met stroom.

Specs:

2 GFX kaarten:
- Sapphire Ati Radeon X1600 PRO 512Mb (Kaart die er uiteindelijk in komt, werkte prima in mijn oude PC)
- NVidia Geforce 4 (Test kaart ergens vandaan geplukt, weet niet of hij daadwerkelijk werkt)

Moederbord: ECS K8M800-M2 met Award-Bios, On-Board VGA werkt wel (En dus heb ik toegang tot het bios mocht dit nodig zijn)

Processor: AMD Athlon 64 3000+

Geheugen: 2 X 512Mb DDR400

in de PCI slots zit een Creative geluid kaart en een ECS TV-kaart
Heb beide GFX kaarten met DVI en VGA getest.
Bios geeft niet meer dan 1 piep.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn of wat er veranderd moet worden?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Scheelt het als je de onboard videochip handmatig uitschakelt in het BIOS? (Indien mogelijk.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt niet per ongeluk je monitor nog op de onboard beeldkaart aangesloten? ;)

Die ATI kaart, heeft die een molex stroom aansluiting?

Heb een aantal van die bordjes onder handen gehad, je hoeft in het bios niets in te stellen om een AGP kaart te gebruiken. Normaal gesproken wordt de onboard VGA kaart uitgeschakeld zodra er een AGP kaart in zit.

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Nope, bekabeling is goed

Er zit een molex stroom aansluiting op die ATI kaart, doorverbonden vanaf de voeding naar mijn HD. De HD werkt (kraakt en alles als ik hem start), dus neem ik aan dat de video kaart ook gevoed word.
En dit moederbord schakelt zijn on-board meuk uit ja.

Overigens heb ik het gevoel dat die NVidia kaart niet 100% was omdat er meteen een zootje gepiep afgevuurt word als ik hem opstart. Maar die ATI kaart zou in principe werkend zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Da-Huntha op 03-11-2006 00:31 ]