16ohm speakerunits vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Ik heb vandaag een paar Akai zuiltjes meegekregen van een kennis, met in mijn achterhoofd deze te plaatsen bij de Pc en de Amiga 1200 in de woonkamer.

Eenmaal thuisgekomen merkte ik op dat de woofers niet veel soeps meer zijn. Ik kwam even met de vinger aan de schuim rubberen rand en het spul verkruimelde gewoon voor m'n ogen.

Voor de rest is de behuizing nog goed en zijn de midden -en hogentoner ook nog in orde.

Nu heb ik één van de woofers losgehaald om eens te kijken wat er precies in zit, en het volgende staat er op:
16W H900
Z: 16 Ohm

Er zitten 2 baswoofers (elk 8 inch/17cm groot) in één luidsprekerbox. Van wat ik kan zien staan de woofers parallel om de gehele speaker op 8 ohm te krijgen.

Nu heb ik even rondgesnuffeld op Conrad maar ik kan daar geen speakers vinden van 8 inch en 16 ohm. Aangezien ik de speakers gekregen heb heb ik ook geen zin om er al teveel geld aan uit te geven, als het maar gewoon een beetje muziek geeft vind ik het best. :)

Mijn vraag is, hoe kan ik dit oplossen met een klein budget? Ik heb dus verder helemaal geen informatie over de luidspreker zelf, want de informatie op de achterkant is verdwenen. Op de voorkant staat enkel "High Fidelity Sound". Kan ik eventueel twee 4 ohm woofers in serie zetten? 4 ohm baswoofers zijn niet zo heel duur namelijk.

Mijn YouTube Channel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met een klein budget kan je er niet veel meer mee.
Ja, reconen....

Ik zou gewoon andere speakertjes zoeken.

Wise enough to play the fool

• Snowwie
Hmm jammer. Ik zag op conrad dat de goedkoopste 4 ohm 8" speakers € 7,95 kosten. Deze speakers zullen wel niet super zijn van kwaliteit, maar het gaat mij er gewoon om dat ik gewoon wat muziek heb.

Mijn YouTube Channel

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Snowwie schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:02:
Hmm jammer. Ik zag op conrad dat de goedkoopste 4 ohm 8" speakers € 7,95 kosten. Deze speakers zullen wel niet super zijn van kwaliteit, maar het gaat mij er gewoon om dat ik gewoon wat muziek heb.
nou dan gebruik je die toch in serie zit je ook weer op 8 Ohm. Immers 16 ohm paralel = 8 ohm. en twee maal 4 ohm in serie is ook weer 8 ohm. Probleem opgelost !

• Snowwie
Kost me dan 40 euro, en voor 80 euro heb ik al een gloednieuw Eltax setje... :|

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 05-11-2006 02:02 ]

Mijn YouTube Channel