Toon posts:

ATI X850 en videoweergave op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn Philips TFT aangesloten op de vga uitgang van mijn ATI Saphire x850 kaart
Alles werkt naar behoren, alleen als ik mijn beeld clone om op mijn tv te genieten van mijn desktop en mogelijkheden, blijft het beeld van mijn videoweergave zwart.
Ik hoor wel geluid.
Zet ik mijn display op extended dan zie ik alleen mijn burobladachtergrond en wel de video output

Klopt dit of moet ik iets aan de instellingen doen?

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 19:13
Lees deze faq eens goed door, wellicht staat je probleem erin vermeld:

De grote tv-out FAQ

Anders beetje klooien met Overlay, in je settings.

specs

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik dacht dat het bij ati kaarten niet zo was, maar blijkbaar toch (nvidia heeft het zeker): als ik het goed begrijp doe je clone: dus op tft en tv hetzelfde. De master monitor zal altijd wel de video gewoon weergeven maar de hulp of bij monitor geeft zwart weer: blijkbaar beperking van de hardware dat deze niet op 2 monitors tegelijk video kan afspelen (spellen daarentegen weer wel).

Ik dacht echter dat dit bij ati niet het geval was en gewoon op 2 schermen video kan weergeven, nvidia kan dat zeker niet.

Maar mss begrijp ik je probleem niet helemaal.

T60P Widescreen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een grafische kaart kan maar met 1 overlay werken. Dat is bij nvidia en bij ati hetzelfde. Wat je bij ati trouwens wel kunt doen is de theatre mode aan zetten. Wanneer er dan iets is met een overlay (je filmpje bijvoorbeeld) dan wordt dit tegelijkertijd fullscreen weergegeven op je tweede monitor.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'