ACPI driver for ATK 0110 virtual device?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:17
Op de site van ASUS zie ik voor mijn M2N-E mobo de volgende driver:
ACPI driver for ATK 0110 virtual device
Hij staat ook bij div. andere mobo's.
Zoeken bij Google levert niet veel op, enkel wat Aziatische en Spaanse websites, waar ik niet veel wijzer van wordt.
Is het zinvol deze driver te installeren (en hoe?) en wat doe hij?

Verwijderd

Ik heb bijvoorbeeld de A8N-SLI.
Wanneer ik een schone installatie doe en alle drivers heb geinstalleerd, blijft er nog altijd een onbekende hardware achter. Daarvoor is deze driver.
Waarvoor je heb nodig hebt?
Volgens mij voor AIBooster (voor interfacing naar mainboard), want wanneer ik vroeger AI-booster installeerde, herkende hij vervolgens deze hardware ook. Asus heeft nu die bewuste driver even apart downloadbaar gemaakt.

Maar voor een gewoon operationeel systeem heb je hem niet nodig. Je kan hem gerust laten liggen. Je gaat geen functionaliteit missen ed.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 14:40 ]

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 13:17
Als ik de ASUS C'nQ Utility (en dat is wat anders dan de C'nQ driver van AMD) installeer verdwijnt het 'Onbekend apparaat' in Apparaatbeheer. Klopt, ik weet dat het ook met AIBooster kan, maar dat gebruik ik niet en C'nQ wel.
Bedankt trouwens voor de heldere uitleg!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40
The 7th Guest schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:02:
Als ik de ASUS C'nQ Utility (en dat is wat anders dan de C'nQ driver van AMD) installeer verdwijnt het 'Onbekend apparaat' in Apparaatbeheer. Klopt, ik weet dat het ook met AIBooster kan, maar dat gebruik ik niet en C'nQ wel.
Bedankt trouwens voor de heldere uitleg!
Is de Asus OC-chip. CnQ van Asus draait hardware-matig doormiddel van een ITE -chip. Met de ATK en bij behorende software kan je OC'en in windows, of de pc bijvoorbeeld even 3 % sneller laten lopen...