Kan niet meer booten van F: na formatteren C: partitie?

Pagina: 1
Acties:

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-03 23:46
Ik zit met het volgende probleem:
Ik had 2 partities waar Windows XP op stond, C: en F: .
Nu heb ik C: geformatteerd met Paragorn Partition Manager (draaiende onder de installatie op F: )
Na de format kon mijn pc echter geen Windows installatie meer vinden en bleef vragen om een reboot tijdens het opstarten ('press any key to reboot').
Nu heb ik windows maar weer op C: geinstalleerd, maar ik heb geen zin om alle proggies opnieuw te installeren. Alle bestanden (incl. Windows) staan nog op F: maar ik kan niet hiervandaan booten.
Ik gebruik Windows XP Pro met SP2.

Wie kan mij helpen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Zoek eens naar de Recovery Console (hetzij op Google, hetzij rechtsboven op het forum). Hiermee kan je, zeer waarschijnlijk, een begin maken om je boot-partitie weer te laten weten waar XP staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-03 21:25

mace

Sapere Aude

Met het formatteren van C heb je de MBR gewist, daar staat de verwijzing in naar F:

Die moet je dus herstellen, lees dit eens

• mac1987
Ok bedankt voor de tips. Ik zal jullie tips proberen en zo snel mogelijk melden wat het resultaat is :)

• mac1987
Ok, ik heb het eindelijk gevonden. Het partitie programma had de NTLDR verwijderd. Ik heb deze teruggezet en nu werkt alles weer :) Thanks voor de hulp in ieder geval!
Volgende keer misschien toch maar een ander partitieprogramma zoeken ;)

Verwijderd

mac1987 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:24:
Ok, ik heb het eindelijk gevonden. Het partitie programma had de NTLDR verwijderd. Ik heb deze teruggezet en nu werkt alles weer :) Thanks voor de hulp in ieder geval!
Volgende keer misschien toch maar een ander partitieprogramma zoeken ;)
Dit ligt niet aan het partitie programma, deze fout was je met een ander software pakketje ook tegen gekomen :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies, je dualboot OS op F: heeft ook wat bestanden op C: nodig, die schrijft ie er bij de installatie heen :)
Windows XP does not start on a computer that is configured for dual booting
Waar NT4 genoemd wordt kan je natuurlijk gewoon een willekeurig ander OS denken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1