Toon posts:

Bestaande XP naar Raid0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij vervanging van een kapot moederbord heb ik twee schijven die in raid0 werkten als aparte ide-schijven aangesloten, en een nieuwe xp-installatie uitgevoerd.
Nu wil ik die twee schijven (overigens identiek) opnieuw in raid0 configureren, maar als het even kan zonder een nieuwe xp-installatie. Mijn idee is om met ghost de image van de c-schijf naar mijn derde harddisk te schrijven, vervolgens de twee schijven in raid0 te configureren en daarna de image op de cschijf te restoren.
Werkt mijn idee of moet ik het anders aanpakken ?
gr Peter

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:39:
Bij vervanging van een kapot moederbord heb ik twee schijven die in raid0 werkten als aparte ide-schijven aangesloten, en een nieuwe xp-installatie uitgevoerd.
Nu wil ik die twee schijven (overigens identiek) opnieuw in raid0 configureren, maar als het even kan zonder een nieuwe xp-installatie. Mijn idee is om met ghost de image van de c-schijf naar mijn derde harddisk te schrijven, vervolgens de twee schijven in raid0 te configureren en daarna de image op de cschijf te restoren.
Werkt mijn idee of moet ik het anders aanpakken ?
gr Peter
het zou kunnen werken, de RAID controller moet wel al geinstalleerd zijn in de ghost image, anders werkt het sowieso niet!

Maar het is natuurlijk heel makkelijk te proberen:
- maak een ghost image
- koppel c los
- ghost naar RAID-0 zetten!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je kan natuurlijk ook de drivers alvast toevoegen aan de huidige xp installatie zodat dat zeker goed gaat.