Toon posts:

Pc Upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me videokaart heeft het begeven, dus heb ik een nieuwe nodig, mooie tijd om ook mss nog de rest van me pc te upgraden hier de specs:

Cpu: Intel Pentium 4, 3000MHz
Moederbord: Gigabyte GA-81848PM (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset: Intel Breeds Hill i848P
Geheugen: 512 MB(PC2700 DDR SDRAM)
Videokaart(die is dus stuk): nVIDIA GeForce FX 5500
Harde schijf: Samsung SP1604n 160GB

Ik wil dus graag een nieuwe videokaart en dan nog mss iets erbij om het volgende er mee te kunnen (mss meer geheugen?):
Ik wil dat deze computer nog een paar jaar meegaat. Ik gebruik hem voor school dus standaard excel/word etc. moet er goed op kunnen draaien met msn en muziekje erbij, ook moet ik erop kunnen photoshoppen. Daarnaast wil ik er goed film op kunnen kijken op me 15" TFT. Ik hoef er geen Vista op te kunnen draaien.

Prijs mag maximaal 100-200 euro zijn, het liefst zo laag mogelijk, moet het zelf betalen :p

Overclocken hoeft niet mogelijk te zijn, doe ik niet aan.

Geluid moet wel beperkt blijven, wil graag kunnen slapen terwijl die aanstaat.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met zon beperkt budget is het natuurlijk onmogelijk om alles te upgraden. Als je stil wil kun je naar een passief gekoelde kaart kijken. Zoek maar eens wat rond in de Pricewatch.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik zou er als eerste 512 MB geheugen bijzetten. Daarna kijken hoeveel geld je over hebt voor een nieuwe grafische kaart. Misschien kan je tweede hands nog iets leuks vinden.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 11:58
Ik zou je aanraden om voor een goeie tweedehands kaart te gaan, bijv een nvidia 6800 of een ati x800. En het geheugen zou ik gewoon online kopen.

Verwijderd

200euro kan jij niet veel mee. Ik raad je minstens aan om een moederbordje te kopen met PCI-express ondersteuning. En een PCI-express kaartje erbij. Maar voor 200 euro gaat dat niet lukken denk ik. Probeer ns 2dehands spul te bekijken op marktplaats ofzo...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarschijnlijk moet ie dan ook zn proc upgraden, en wellicht dan ook nog zn geheugen. Lijkt me niet zo handig met zon beperkt budget. Ik weet ook niet of de TS een fanatiek Photoshopper is, maar anders voldoet de rest van het systeem nog prima, met wat extra geheugen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Waarom een monster van een videokaart aansmeren? Hij doet enkel:

-msn
-office
-internet
-film
-photoshop(dat is het enigste dat waarschijnlijk niet lekker loopt)

Steek daar een radeon 7000 64 MB(30 euro) in(minder dan wat je nu had, maar meer heb jij toch niet nodig, want je gamet niet, en op je 15 inch tft heb je zat videogeheugen) en dan koop je nog een latje van 512 MB voor 60 euro(in belgie). Voor 90 euro heb je dan een verdubbeling van geheugen(wat jij zeker gaat merken, alles zal soepeler gaan als je die taken tegelijk draait, je cpu is hier allesinds geen bottleneck voor) en een wat mindere videokaart(wat jij toch niet merkt, je doet toch geen 3D-intensieve dingen)

Voor de rest zie ik niet meteen iets wat je zou moeten upgraden. Mss als je plaats tekort hebt een harde schijf erbij steken.

http://specs.tweak.to/16567

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Wel een beetje eens met Skelleniels, maar die videokaart zou dan bijvoorbeeld nog wat beter kunnen. Misschien nog een Samsung Spinpoint er bij voor extra opslag en stilte? En dan nog een paar goede casefans+goede koeling voor videokaart(passief) en processor.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
hello_moto schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:09:
Wel een beetje eens met Skelleniels, maar die videokaart zou dan bijvoorbeeld nog wat beter kunnen.
Waarom zou de videokaart beter moeten? Mijn ouders werken ook op een radeon 7000 en ene pentium 4 3.0 ghz icm 1 giga ram. Geen problemen(ouders hebben exact dezelfde taken als TS). Tenzij hij in de toekomst zou natuurlijk beginnen gamen, maar ik hou enkel rekening met de taken die hij zegt in zijn TS.

edit: bovendien kan die kaart passief gekoeld worden dacht ik.(anders een geforce 5200), aangezien hij stilte wilt, zal hij zelfs meer baat hebben met zo'n oude kaart, dan een nieuwe energieslurpende en lawaaimakende kaart. Mss kan hij met de rest van zijn budget ook nog een goeie en stille cpukoeler kopen en een stille harde schijf(spinpoint) en eventueel stillere voeding en casekoeling.(hoewel dit laatste me niet echt nodig lijkt in een kast zonder zware grafische kaart)

[ Voor 31% gewijzigd door skelleniels op 03-11-2006 22:04 ]

http://specs.tweak.to/16567

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kijk eens naar een 6600GT agp. Ik heb er laatst 1 gezien in de winkel voor 50 euro. Een stillere koeler erop en je bent voor 70/80 euro klaar.

Als hij niet meer voor zo'n prijs te krijgen is moet je een tweede hands zoeken en daar een vf700 opzetten.

[ Voor 28% gewijzigd door tdn135 op 03-11-2006 22:15 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
skelleniels schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:03:
Waarom een monster van een videokaart aansmeren? Hij doet enkel:

-msn
-office
-internet
-film
-photoshop(dat is het enigste dat waarschijnlijk niet lekker loopt)

Steek daar een radeon 7000 64 MB(30 euro) in(minder dan wat je nu had, maar meer heb jij toch niet nodig, want je gamet niet, en op je 15 inch tft heb je zat videogeheugen) en dan koop je nog een latje van 512 MB voor 60 euro(in belgie). Voor 90 euro heb je dan een verdubbeling van geheugen(wat jij zeker gaat merken, alles zal soepeler gaan als je die taken tegelijk draait, je cpu is hier allesinds geen bottleneck voor) en een wat mindere videokaart(wat jij toch niet merkt, je doet toch geen 3D-intensieve dingen)

Voor de rest zie ik niet meteen iets wat je zou moeten upgraden. Mss als je plaats tekort hebt een harde schijf erbij steken.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het helemaal met je eens bent (mits hij dus inderdaad niet gamed)

Hij heeft een nieuwe videokaart nodig, heeft verhoudingsgewijs iets te weinig geheugen.
Voor rest gewoon lekker hetzelfde houden.

SoldierJ: Kijk naar een passief gekoelde videokaart, dan kan die nooit voor meer geluid zorgen, eerder voor minder.
pricewatch: Asus Radeon 9250 128MB DDR (AGP, DVI), A9250/TD
dat is deze als het goed is: http://www.asus.com/produ...=19&model=290&modelmenu=2
Gebruik je zaken als TV-out en dergelijke?

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 03-11-2006 23:48 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1