Toon posts:

Orange starter installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben deze week bezig om Orange starter aan de praat te krijgen op een pc. Wat het probleem is is dat er een 'Beperkte of geen verbinding is'. Ip Nummer is dan ook wat hij verzint: 169.?.?.?. Ik heb ook geprobeerd een ip nummer handmatig in te stellen (bv.: Ip: 10.0.0.10 Gateway: 10.0.0.138 Mask: 255.0.0.0) wat ook op niets uit liep.
Hieronder de specs:

Abbo: Orange Starter
Modem: Speedtouch
Lijn: Analoog
Staat op een 2e stopcontact dat in contact staat met het hoofdstopcontact met een PJ11 kabel van ca. 10 meter.

Ik heb de orange helpdesk gebeld deze zeiden eventueel proberen met de splitter ertussen uit te halen. Of beneden bij het hoofdtelefoonwanddoos het modem plaatsen. Maar om eerst een kabel zolang te kopen naar de pc toe is toch wat duur en dus mijn vraag is er een oplossing om het toch nog anders te kunnen doen?

Bij voorbaat dank,
Thom.

@mod: Ik had een ander topic eerst hierover waar ik toen nog niet genoeg info had, dit topic kan ik niet meer vinden.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik zou het tweede van de helpdesk volgen, als ik jou was. De kabel met niet PJ-11 maar RJ-11 connectors (ook wel de standaard analoge telefoon kabel, voor diegene die dat niet weten) moet op het zogenaamde ISRA punt aangesloten worden. Dat is dan beneden in jouw geval. Als je het op een verlengdoos gaat plaatsen, heb je grote kans op een instabiele verbinding en kan je zeker rekenen op verlies van de uiteindelijke ADSL snelheid.
Sluit het dus beneden aan met een kabel, die zo'n 1 meter is. Dan weet je zeker, dat het stabiel aangesloten is. De ip configuratie klopt volgens mij niet helemaal, aangezien subnet op 255.255.255.0 moet staan bij zo'n standaard peedtouch modem. De lengte van de netwerkkabel maakt verder weinig uit. Die mag vrij lang zijn. Je zou evt. nog aan een draadloze verbinding kunnen denken, als het leggen van een kabel niet wenselijk is. Hopelijk kom je hier een stuk verder mee

Succes.

Voor vele zaken kan je trouwens ook hier terecht: [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII)

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkere Loempia op 02-11-2006 22:47 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:17

Hu9o

Schokkend

Gebruik je zelf gemaakte kabels? Zo ja, dan moet je nog eens controleren of je de aders wel op de juiste manier hebt verbonden. Twisted pair enzo...

edit:

FAQ - Netwerken

[ Voor 27% gewijzigd door Hu9o op 02-11-2006 22:54 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iig bedankt voor de antwoorden.

Ik heb er ook over na gedacht een draadloze verbinding (router met WiFi) aan te schaffen. Want als ik overal moet gaan boren is het inderdaad nog de vraag of ie het dan wel doet.

Ik heb nu de standaard kabels van Orange gebruikt.