Toon posts:

mobo (a7n8x) defect/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag thuis kwam deed mijn pc raar: hij was 'gefreest' en deed niks meer. Ik heb een harde reset gedaan en toen begonnen de problemen: windows wilde niet meer booten.
Na alles uitgekleed te hebben, en een keertje safe mode wilde hij nog wel, maar met gebreken: usb, netwerk en audio deden het niet meer. (Natuurlijk) eerst de schuld aan windows gegeven.

Stap 1:
Windows in velige modus. Boot, maar geen netwerk/audio/usb

Stap 2:
Nog maar een keer normaal proberen. Boot niet, crashed ergens halverwege

Stap 3:
Veilige modus. Nu zie ik dat windows crash op MuP.Sys.

Stap 4:
Alle externe usb dingen verwijderen, netwerk eruit: boot wel,

Totale willekeur dus lijkt het. audio/usb en netwerk blijven het niet doen.

Stap 5:
Harde schijven eruit, een verse erin, en een nieuwe cleane install van win xp proberen. Lukt niet, ook die crasht eruit.

Mijn vermoeden is dus nu dat er iets mis is met het mobo, aangezien ik wel nog kan booten met mijn oude installatie maar daar geen usb/audio/netwerk heb, en mijn nieuwe installatie niet eens wil installeren.

Hebben jullie tips over wat ik verder het beste kan proberen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Ik denk idd ook dat het mobo gaar is. Je kunt evt kijken wat het ding doet met een livelinuxcdtje. En je geheugen kun je evt ook nog testen, maar ik denk dat het ding gebruikt kan worden als behang gezien de kuren die hij geeft.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 02-11-2006 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele nacht memtest zonder enige erros zal ik vandaag inderdaad maar es een knoppixje proberen.

Maar ik denk idd dat er weinig meer te redden is.