ok mensen
Ik heb al een heleboel Google searches en GoT searches gedaan maar heb geen antwoord kunnen vinden voor mijn probleem...
Het zit namelijk zo ik heb een webserver waarop ik een apache server draai met php en mysql.
Nu moet er op mijn website als iemand zich aan meldt een wachtwoord worden verstuurt naar het e-mail adres dat die gene invoerd daarvoor heb ik het volgende script...
mail("$email", "$game password reminder",
"\nLogin: $login\nPassword: $row[0]\n\nHave Fun!!\n",
"From: pmzq@pmzq.speedlinq.nl\nReply-To: pmzq_@hotmail.com\nX-Mailer: PHP/" . phpversion());
Dit script werkte altijd goed op mijn oude server maar nu dus niet meer
Ik heb Sendmail zo geconfigureerd dat de smart host optie naar mijn ISP mail SMTP mail server verwijst.
Hier een aantal parameters die ik in de sendmail.mc heb ingesteld:
define(`SMART_HOST',`mail.pmzq.speedlinq.nl')dnl
FEATURE(`smrsh',`/usr/sbin/smrsh')dnl
FEATURE(`mailertable',`hash -o /etc/mail/mailertable.db')dnl
FEATURE(`virtusertable',`hash -o /etc/mail/virtusertable.db')dnl
FEATURE(redirect)dnl
FEATURE(always_add_domain)dnl
FEATURE(use_cw_file)dnl
FEATURE(use_ct_file)dnl
FEATURE(local_procmail,`',`procmail -t -Y -a $h -d $u')dnl
FEATURE(`access_db',`hash -T<TMPF> -o /etc/mail/access.db')dnl
FEATURE(`blacklist_recipients')dnl
EXPOSED_USER(`root')dnl
FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl
LOCAL_DOMAIN(`localhost.localdomain')dnl
MASQUERADE_AS(`speedlinq.nl')dnl
FEATURE(`masquerade_envelope')dnl
FEATURE(masquerade_entire_domain)dnl
FEATURE(`allmasquerade')dnl
MAILER(smtp)dnl
MAILER(procmail)dnl
Dat zijn een aantal van de opties en hoe ze staan ingestld. Mijn domein van mijn provider is @pmzq.speedlinq.nl mijn vraag is of ik bij de optie MASQUERADE_AS ook echt pmzq.speedlinq.nl moet doen of alleen speedlinq.nl ????
Verder vraag ik me af of jullie nog iets anders opvalt aan de opties die ik nu heb ingesteld en of ik nog iets anders moet doen??
Volgens mij moet ik ook iets met de access, trusted-userstrusted-users, virtusertable, local-host-names , files van sendmail doen maar heb geen idee of dit ook echt moet en wat ik er in moet vullen ?
Verder is het me niet duidelijk of ik ook echt iets moet instellen in mijn hosts file ofzo ?
Ja ik ben echt radeloos
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties...
pMzQ,
Ik heb al een heleboel Google searches en GoT searches gedaan maar heb geen antwoord kunnen vinden voor mijn probleem...
Het zit namelijk zo ik heb een webserver waarop ik een apache server draai met php en mysql.
Nu moet er op mijn website als iemand zich aan meldt een wachtwoord worden verstuurt naar het e-mail adres dat die gene invoerd daarvoor heb ik het volgende script...
mail("$email", "$game password reminder",
"\nLogin: $login\nPassword: $row[0]\n\nHave Fun!!\n",
"From: pmzq@pmzq.speedlinq.nl\nReply-To: pmzq_@hotmail.com\nX-Mailer: PHP/" . phpversion());
Dit script werkte altijd goed op mijn oude server maar nu dus niet meer
Ik heb Sendmail zo geconfigureerd dat de smart host optie naar mijn ISP mail SMTP mail server verwijst.
Hier een aantal parameters die ik in de sendmail.mc heb ingesteld:
define(`SMART_HOST',`mail.pmzq.speedlinq.nl')dnl
FEATURE(`smrsh',`/usr/sbin/smrsh')dnl
FEATURE(`mailertable',`hash -o /etc/mail/mailertable.db')dnl
FEATURE(`virtusertable',`hash -o /etc/mail/virtusertable.db')dnl
FEATURE(redirect)dnl
FEATURE(always_add_domain)dnl
FEATURE(use_cw_file)dnl
FEATURE(use_ct_file)dnl
FEATURE(local_procmail,`',`procmail -t -Y -a $h -d $u')dnl
FEATURE(`access_db',`hash -T<TMPF> -o /etc/mail/access.db')dnl
FEATURE(`blacklist_recipients')dnl
EXPOSED_USER(`root')dnl
FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl
LOCAL_DOMAIN(`localhost.localdomain')dnl
MASQUERADE_AS(`speedlinq.nl')dnl
FEATURE(`masquerade_envelope')dnl
FEATURE(masquerade_entire_domain)dnl
FEATURE(`allmasquerade')dnl
MAILER(smtp)dnl
MAILER(procmail)dnl
Dat zijn een aantal van de opties en hoe ze staan ingestld. Mijn domein van mijn provider is @pmzq.speedlinq.nl mijn vraag is of ik bij de optie MASQUERADE_AS ook echt pmzq.speedlinq.nl moet doen of alleen speedlinq.nl ????
Verder vraag ik me af of jullie nog iets anders opvalt aan de opties die ik nu heb ingesteld en of ik nog iets anders moet doen??
Volgens mij moet ik ook iets met de access, trusted-userstrusted-users, virtusertable, local-host-names , files van sendmail doen maar heb geen idee of dit ook echt moet en wat ik er in moet vullen ?
Verder is het me niet duidelijk of ik ook echt iets moet instellen in mijn hosts file ofzo ?
Ja ik ben echt radeloos
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties...
pMzQ,