Toon posts:

Raid instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb vanmiddag mijn 2e sata schijf gekocht maar helaas werkt dit niet zo als ik verwacht had.
Mijn oude sata schijf is 160 GIG, ik heb er een bij gekocht van 320 Gigi alle bij seagate.

Nu heb ik deze schijven geinstaleerd en er komt tijdens het op starten te staan:

Disk boot failure, Insert System disk and press enter

Wat heb ik fout gedaan :S?

Systeem

Asus a8n-sli Delux mobo
1 seagate 160 Gig Sata schijf
1 seagate 320 Gig sata 2 schijf.

alvast bedankt.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Hij probeert van je nieuwe schijf te booten die natuurlijk geen OS heeft.

Bootvolgorde al aangepast?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier is echt veel over te vinden hoor.

Meestal een kwestie van een RAID0 array aanmaken van een single disk of de jumper op SATA1 zetten als je MB geen SATA2 ondersteund.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb al geprobeert te boote en mijn mobo ondersteund ook sata 2 :?

Verwijderd

Heb je raid in gesteld? Als je een raid array aanmaakt raak je al je data kwijt van de hardeschijf. Je kunt zover ik weet geen raid-0 instellen zonder de data van je hardeschijf kwijt te raken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je de juiste bootvolgorde hebt ingesteld en dezelfde handelingen hebt verricht als met de installatie van je eerste HD zou het moeten werken natuurlijk. Misschien is de HD stuk maar dat is natuurlijk te testen.

ARME AOW’er

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
in BIOS de bootvolgorde even opnieuw ingeven. Staat overigens gewoon in de FAQ!

Verwijderd

Bootvolgorde, heb je de Raid config wel goed aangemaakt? Ik moest namelijk in de bios een array maken, en daarna nog in de "Aparte bios, meestal waar je met CTRL+S in kunt komen"
Pagina: 1