Toon posts:

VideoCard Medion 8800 naar de knoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.254 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn in november 2005 aangeschafte medion heeft deze week zijn laatste kreet uitgestoten en de videocard is dood... Digitaal = zwart beeld analoog = rode strepen...
voor de zekerheid de card nog even in de pc van me zus gestopt.. same effect.. kaduk dus.
Op het moment van schrijven ging het minimaal een maand (!) duren voordat mijn pc gerepareerd kon worden door de "erkende" instalateur.. geen optie vond ik... maar goed afspraak is gemaakt en ze komen nu al over twee weken ipv de eerste aangekondigde 5 weken.. :?

Dus ik denk.. ik wil toch een vettere kaart dus wat doe ik ik koop de MSI GFORCE 7900 GTO 512mb..
blij dat ik was.. eindelijk een vette kaart.... nu ben ik echter verdrietig...heeeeel erg verdrietig.. :'(

wat blijkt .. het PCI express slot zit op zo een " fijne" plaats dat er geen enkele "vette" kaart in mijn pc past.. :(

m.a.w. ik wil een andere kaart voor de MEDION 8800 maar welke past.. ???
iemand hints en tips ervaring hiermee??
Welke Kaart past wel in dit systeem en is( duidelijk) beter dan de Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz ..

gr pascal

p.s. kast slopen heb ik ook al bedacht maar is geen optie want USB zit in de weg...
gewoon naar de stort brengen is op dit moment mijn gedachte,....ik ga in iedergeval nooit meer een kant en klare pc kopen.. wat heb je daar altijd gez*** mee ...grrrrrrrrrrrr 8)7

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 21:15
Ik denk dat je dan het beste met die kaart naar een winkel kunt gaan en die dan vergelijken met andere kaarten.

Verwijderd

Waarom past de kaart dan niet?
Te lang, koeler tehoog, andere kaart in de weg.
Misschien dat je er een foto van hebt?

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
bel je medion toch even want meestal heb je er 2 a 3 jaar garantie op dat soort systemen.
en als ze jou kaart niet meer hebben krijg je gewoon een beteren.

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Het idee van je om naar de stort te brengen is helemaal niet zo slecht; koop gewoon lekker die vette kaart en een dikkere kast!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Het volgende raad ik je aan:

1. Ga voor garantie bij Medion en vraag gewoon om een vervangende kaart. Je krijgt dan waarschijnlijk dezelfde die je had en het duurt een paar weken, maar dat is beter dan niks. Je hebt dan in ieder geval weer een werkend systeem, die je eventueel ook kunt verkopen en een nieuw systeem kunt kopen. Met geluk krijg je zelfs van Medion een betere kaart, als de 6700XL niet meer te leveren is.

2. Meet je kapotte videokaart op en vergelijk de maten op internet of in winkels met andere kaarten. Misschien vind je iets wat toch past.

3. Verkoop de pc als geheel (dus zonder videokaart) of in onderdelen, en koop een nieuw systeem.

Dat laatste raad ik alleen aan als je echt een nieuw systeem wilt, want echt slim is het niet. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb inmiddels een foto gemaakt en wat beschrijving erbij.. maar volgens mij kan ik alleen een verwijzing doen naar een URL en geen bestand toevoegen... foto toevoegen lukt me dus niet zomaar.
zal straks nog even een nieuwe poging doen zodra ik tijd heb,,

Medion gaat hem inderdaad vervangen, daar zit het probleem niet..
het duurt me gewoon te lang... maar daarnaast wilde ik de videocard gewoon vervangen voor eentje met meer capaciteit en de uitbreidingsmogelijkheden die ik dacht te hebben met dit systeem ( lijkt) niet te bestaan..en daar krijg ik een soort compaq gevoel van.. ( alleen compaq onderdelen pasten altijd in een compaq dus een compaq heb ik alleen daarom al niet gekocht ( naast nog vele andere argumenten) .. ooit... maar dat is verleden.. compaq snel vergeten. ;)

ik ga vandaag langs de shop ,met de kaart en pc om eens te kijken of zij nog alternatieven hebben naast de container... zoniet ga ik volgend jaar een nieuw systeem kopen... en dat wordt geen medion...lesson learned. }:|

Vanavond zal ik hiervan verslag doen... helpt toekomstige kopers van een medion misschien..
mochten tot die tijd mensen nog ( zinnige :9 ) ideeen hebben dan hoor ik dat graag.

gr pascal ;)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 16:54

markvt

Peppi Cola

Vind het vreemd ik heb hier meerdere medion systemen ook de 8800 en watvoor kaart wil je erin gaan steken dan ?

Wat betreft de garantie gewoon nogmaals bellen aangeven dat er haast bij is, dat je ook de kaart wilt opsturen bijvoorbeeld .. ik hoef namelijk geen monteur langs dus heb ik vorige keer bij een garantie probleem gewoon het onderdeel over de post kunnen sturen waarna ik een nieuwe kreeg.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
@Callie500:

Je hebt echt pech met je pc, want niet alle Medion's hebben zo weinig uitbreidingsmogelijkheden. Het kan zijn dat een nieuwer model wel weer ruimte biedt voor langere videokaarten. De Medion die ik heb (uit 2003) is ook prima op dat gebied, heeft alleen een defecte voeding gehad. Is wel uitbreidbaar, hoewel het AGP is helaas. Dus Medion is in principe een goed merk, maar de service is zo traaaaag. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Succes ermee!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 18:21

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Misschien iets minder 'vet', maar wel klein qua afmetingen én energie-zuinig: de GeForce 7600GT.

Heb je je voeding al gechecked of die het allemaal gaat trekken? Anders ben je zometeen weer ongelukkig :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

MarkVT ;
de kaart die ik er in wil stoppen staat in de bovenste post... eigelijk zodra een kaart 2 slots inneemt kwa ruimte en dat dat gebeurt van links naar rechts ( weet ook net hoe dat beter uit te leggen) dan past de kaart gewoonweg niet om dat er geen slot aan de rechterzijde zit van het PCI express slot.
ow en het voorstel van de kaart 1 op 1 omruilen heb ik voorgesteld maar dat deden ze niet... ( Ik wilde er zelfs voor naar Woerden rijden ( waar de technische dienst zit )

_fool:
GeForce 7600GT Ik denk dat dat een goede tip is .. ik zal het vanavond even overleggen met de shop..
De voeding die in de pc zit is er eentje van 400 watt.. maar goed opgemerkt moet je zeker rekening mee houden !

dit wordt vervolgd !!

gr pascal :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de foto even op een photosite gezet.. dit is de link:

http://groot-klein.magix.net/ ----> klikken op medion pc en dan uitvergroten

zo krijgen jullie een idee wat ik bedoel...

gr pascal

Verwijderd

Dit zo ziende, zou je best een stukje uit de koeler van de 7900gto kunnen halen.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik had diezelfde medion pc en ook mijn videokaart ging kapot. Ik heb daarna het geheugen, harddisk en processor eruit gehaald en de rest verkocht. Daarvoor in de plaats een chieftec kast, enermax voeding, x1600xt, p5b bord, extra disk. Dat was mijn oplossing om van die pc af te komen. Is aardig gelukt want dit bevalt mij stukken beter. Ik had die 1600xt nog tijdelijk in m'n medion pc zitten maar met waterkoeling! De gewone luchtkoeler kwam tegen het moederbord aan (btx |:( ) Dus mocht je een dikke kaart willen monteer er een waterblokje op en dan werkt het wel. Dan moet je er een kiezen die niet tegen het bord aansteekt, die zijn er zat te koop. Moet je alleen wel waterkoeling halen, niet echt een reeele optie eigenlijk ;)

Mocht je dus een andere oplossing zoeken, er zijn wel degelijk mensen die het moederbord met behuizing willen kopen. Dus dan kan je de rest van de hardware gebruiken om zelf een pc te maken. Helemaal naar jou smaak zonder gezeur. Op elk onderdeel apart garantie :)

[ Voor 202% gewijzigd door R-O-Y op 03-11-2006 12:17 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

R-O-Y schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:11:
Ik had die 1600xt nog tijdelijk in m'n medion pc zitten maar met waterkoeling! De gewone luchtkoeler kwam tegen het moederbord aan (btx |:( )
Hoe wil je in vredesnaam een videokaart tegen het mobo laten komen
|-
Die twee staan haaks op elkaar.
Daarnaast zijn de verschillen tussen ATX en BTX helemaal niet zo groot. Als een videokaart in BTX niet past zal hij ook in ATX niet passen!

Voor TS
Jij probeerd een PCI-e Videokaart in een PCI-e 1x slot te drukken! |:(
Er zit op dat bord een AGP slot. Dus als jij een andere videokaart wilt kopen dan zal jij een AGP kaart moeten kopen!
Met een beetje zagen kan je de achterkant van het PCI-e slot er wel afhalen zodat de videokaart wel past maar dat gaat nooit snel werken.
Dus ik zou zeggen kijk naar een goede AGP kaart en stop dat in je computer dan zul je zien dat alle problemen als sneeuw voor de zon opgelost zijn.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

ronny schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:01:
[...]

Hoe wil je in vredesnaam een videokaart tegen het mobo laten komen
|-
Die twee staan haaks op elkaar.
Daarnaast zijn de verschillen tussen ATX en BTX helemaal niet zo groot. Als een videokaart in BTX niet past zal hij ook in ATX niet passen!

Voor TS
Jij probeerd een PCI-e Videokaart in een PCI-e 1x slot te drukken! |:(
Er zit op dat bord een AGP slot. Dus als jij een andere videokaart wilt kopen dan zal jij een AGP kaart moeten kopen!
Met een beetje zagen kan je de achterkant van het PCI-e slot er wel afhalen zodat de videokaart wel past maar dat gaat nooit snel werken.
Dus ik zou zeggen kijk naar een goede AGP kaart en stop dat in je computer dan zul je zien dat alle problemen als sneeuw voor de zon opgelost zijn.
Jij snapt het niet helemaal. Die blokjes waar de usb poorten inzitten, daar komt de kaart tegenaan! In een ATX configuratie zitten die aan de andere kant van de pcb. Dus kunnen ze niet eens in de buurt van de koeler van de kaart komen. De topicstarter bedoelt bij de foto dat de x1 en x16 slot omgedraaid moeten worden. Dan had het wel gepast. Er zit gewoon een pci-e x16 slot op dit bord. Geen agp. Het gaat er dus om dat doordat de kast BTX is dat de grote koelers op de videokaarten tegen de blokjes komen waar de usb/lan/muis/toetsenbord ingaan. In een ATX kast past het wel omdat hij dan gewoon wat pci sloten in beslag neemt. Daar zit niks in de weg. Hier dus wel!

[ Voor 40% gewijzigd door R-O-Y op 04-11-2006 02:41 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het is alweer een poosje terug dat ik dit Topic starte.. maar inmiddels is er wel het 1 en ander aan nieuws te vertellen..

Iedereen in het bezit van een Medion 8800 kan alleen een videocard plaatsten die maximaal 1 slot gebruikt.. dus is het een (letterlijk) dikke vette kaart ( 2 sloten dik..) forget it.... past niet never ever nooit niet...design fout van het Mobo ( kan het niet anders verzinnen)

welke kaart heb ik er nu wel inzitten :
NVIDIA Geforce 7600 GT ( 256MB hard mem ) ( geen gejat van het memory)

Moet zeggen deze kaart bevalt me prima.. Battlefield 2 draait een stuk beter en geen gezeik meer..
oh leuk detail.. deze kaart was wat goedkoper dan de kaart die ik eerder had gekocht,, dus mezelf getrakteerd op een extra gig aan memory... leeekkkerrrr _/-\o_

anyway..ik heb het zelf opgelost...

De reparatie service van Medion kwam circa naar 3 weken langs om de kapotte videocard om te ruilen..dus ik heb nu mooi een reserve kaart..
( misschien past tie wel in me pci slot ..ronnie ;) geintje..)

Jammer dat ze bij Medion zo moeilijk doen over het zelf omruilen van hardware bij hun balie in Woerden (daar zitten ze volgens mij) je.. voor mij was een reparatie termijn van 2 a 3 weken onacceptable :( en ik ga voor mijn systeem de volgende keer gewoon naar informatique :) of zo.. is wel duurder maar die hebben altijd wel een oplossing desnoods met een leenkaartje...staat je pc niet 3 weken uit tenminste..

greetz
pascal

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Container is wel een erg slecht idee je kan er beter nog 100 euro voor vange :P

• gearbox122
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-01-2025
dus de geeforce 8800 gts/ gtx zal ook niet passen?

Verwijderd

Mooeeeee >:)

}:O
Modbreak:Nogal nutteloze reply, vind je niet?

[ Voor 57% gewijzigd door Thandor op 12-09-2007 16:04 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

gearbox122 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:48:
dus de geeforce 8800 gts/ gtx zal ook niet passen?
Als ik het topic zo doorlees en even nadenk, dan is het antwoord wel te bedenken. Tevens kun je ook zelf even in de kast kijken en beoordelen of het past :z. Nogal nutteloze schop dus.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.