• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 09:44
Hey,

Ik ben weer van plan wat leuks te gaan maken in 3d max, in de zin van een "warfare scene".
Aleen heb ik een probleempje, voor ik 3d max install wil ik eerst weten wat de ervaringen zijn hoe je in schaal werkt.
Als ik bv een nuclearmissle launcher maak dat ie wel netjes in verhouding is tot een tank ofzo.
Dus hoe kan je dat nou zo precies mogelijk schalen en wie heeft mischien wat tips voor het schalen van objecten?
Ook heb ik al op google gezocht voor wat informatie daarover aleen word ik daar niet wijzer uit.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26

Acid_Burn

uhuh

Stel de units in in cm of m ofzo en maak alles real size? Lijkt mij het makkelijkste

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Je kunt gewoon met de scale tool alles heeeeel makkelijk groter en kleiner maken. Het makkelijkste is om alles meteen op goede grootte te maken.

• Cablekevin
Hmmm, ja dat is het probleem namelijk.
Als je een tank b.v. heel complex wilt maken en je maakt hem "klein" heen gedetailed, en je rekt hem uit gaan die details er toch uit?
En ik kan niet op realistish formaat gaan werken omdat het allemaal niet echt bestaad.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Cablekevin schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:59:
Als je een tank b.v. heel complex wilt maken en je maakt hem "klein" heen gedetailed, en je rekt hem uit gaan die details er toch uit?
En ik kan niet op realistish formaat gaan werken omdat het allemaal niet echt bestaad.
Nee, die details blijven bij een uniforme schaal.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Cablekevin schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:59:
Het werkt niet zoals bij je icoon dat je grotere pixels krijgt als je meer inzoomt. :P Wat sdomburg inderdaad zegt, het maakt niet uit op welke schaal je het maakt of verkleint, het detail blijft altijd hetzelfde.
Verwacht echter niet dat je meteen een gedetailleerde tank kan maken, dat kost wel wat oefening en tijd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 02-11-2006 21:11 ]

• Cablekevin
-DG- schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:10:
[...]

Het werkt niet zoals bij je icoon dat je grotere pixels krijgt als je meer inzoomt. :P Wat sdomburg inderdaad zegt, het maakt niet uit op welke schaal je het maakt of verkleint, het detail blijft altijd hetzelfde.
Verwacht echter niet dat je meteen een gedetailleerde tank kan maken, dat kost wel wat oefening en tijd. ;)
Haha dat weet ik, ik heb ook een tijdje meegedraait in de 3d scene aleen stapte er telkens weer uit, waarom weet ik niet, ik heb een hoop dingen die ik leuk vind.
Ik blijf deze x wel (langer) in de scene hoop ik.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Gewoon modellen en niet over the scene hebben :P

• Schuey
  • Nu online
zit ik ook in the scene?
wreed dude!

Verwijderd

welkom terug in the scene jongen! En nu blijven he!

• Cablekevin
Omg, close het topic maar word aleen maar offtopic gedrag vertoont.

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17:26

Acid_Burn

uhuh

Is je probleem dat je verschillende modellen wil importeren die op verschillende schaal zijn gemaakt?
Zet de units op realworld dingen (cm/meter). Maak een box ter grootte van wat je object (zoals je tank). Je kan bij de box gewoon de afmetingen opgeven. Gebruik dan de uniform scale om je tank net zo groot te maken als die box.

Helpt dat?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Cablekevin
Acid_Burn schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:53:
Is je probleem dat je verschillende modellen wil importeren die op verschillende schaal zijn gemaakt?
Zet de units op realworld dingen (cm/meter). Maak een box ter grootte van wat je object (zoals je tank). Je kan bij de box gewoon de afmetingen opgeven. Gebruik dan de uniform scale om je tank net zo groot te maken als die box.

Helpt dat?
Kijk dat is een hele goede tip.
Ik zal na mijn format C: ff snel iets maken en kijken of het een beetje wilt lukken daarmee.
Pagina: 1