MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
De Antec Sonata is onder andere een goede kast. Check maar eens reviews.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2006 20:28 ]
ARME AOW’er
Die zal ik eens even gaan bekijken.RoD schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:25:
Een kast maakt geen geluid hoor
De Antec Sonata is onder andere een goede kast. Check maar eens reviews.
De Arctic Silentium T3 vond ik een mooie kast. Het gaat er mij niet zo zeer om of die mooi is maar eerder functioneel en stil.AtleX schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:26:
Dat is natuurlijk erg lastig, wij kennen immers jouw smaak niet. Je kan beter een paar kasten opzoeken waarvan je het uiterlijk mooi vind en dan in reviews kijken wat zo ongeveer een de geluidsisolatie is. Als je dan een paar kasten hebt gevonden kan je hier vragen wat anderen ervan vinden.
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Die Arctic kast is namelijk nog wel leverbaar bij 1 bedrijf.
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Opzich heb ik er niet zoveel haast mee, ik wacht namelijk al 3 maand op die Arctic kast maar ik zou nu wel eens een keer een goede nieuwe kast willen hebben. In de productsurvey heb ik die Antec kast bekeken en daar komt naar voren dat die soms nog niet zo heel erg stil is. Welke cooler heb jij erop zitten? Ik heb een Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper.Joba schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:47:
Ik heb de Sonata II en die is inderdaad erg stil, ook al heb ik niet zoveel vergelijkingsmateriaal, behalve de straaljager op mijn werk. Kijk eens naar de reviews, daar komt hij ook als stil naar voren. Zat te vinden op internet. Die arctic kast ken ik niet. Heb je zoveel haast om die kast te krijgen? Sonata II is toch wel binnen een paar dagen leverbaar?
Asrock Moederbord ConRoeXFire-eSATA2
Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
Asus VGA GeForce EN7600GT/2DHT 256 MB
Hieruit bestaat mijn systeem. Is die Antec kast bij jou écht heel stil of redelijk stil?
---- alu
---- kunstof
---- alu
Verder is de kast standaard uitgerust met 3 120mm fans, met daaraan een switch voor low/medium/high. De 2 hdd cages zijn voorzien van siliconen ringen waarop de hdd's gemonteerd worden. De psu cage ten slotte is ook uitgerust met rubberen strips waarop de psu wordt gemonteerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Janssen op 03-11-2006 14:34 ]
Dat is een mooie kast! Alleen de prijs van 131 euro (bij Salland) zit niet echt mee als er dan ook nog een voeding bij in moet. Jammer. De Sonata kast is met zijn 110 euro al iets duurder maar om nog meer geld uit te geven?Janssen schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:33:
De Antec P180B is ook een zeer stille kast (eigen ervaring). De panelen bestaan uit 3 lagen:
---- alu
---- kunstof
---- alu
Verder is de kast standaard uitgerust met 3 120mm fans, met daaraan een switch voor low/medium/high. De 2 hdd cages zijn voorzien van siliconen ringen waarop de hdd's gemonteerd worden. De psu cage ten slotte is ook uitgerust met rubberen strips waarop de psu wordt gemonteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door wout-hugo op 03-11-2006 14:42 ]
Tsja, echt stil of redelijk stil, je hoort een heel licht gezoem. Bij het opstarten staat hij even te blazen totdat hij bij de bios is en de juiste fan-instelling uitleest (fans starten op max). Je hoort iets, dus om aan de veilige kant te zitten: redelijk stil.wout-hugo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:29:
Hieruit bestaat mijn systeem. Is die Antec kast bij jou écht heel stil of redelijk stil?
Maar ik wed dat als die ASUS kaart niet een passief gekoelde is, dat je deze de rest ruim overstemt. Dus veel meer winst kan je dan niet halen.
Die ASUS kaart is een fan gecoolde videokaart. Ze zeggen ook wel eens dat die aardig wat lawaai maakt. Deze fansnelheid is nog wel te regelen via een programma. Ik denk ook dat ik dit ga doen als deze veel geluid blijkt te maken.Joba schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:44:
[...]
Tsja, echt stil of redelijk stil, je hoort een heel licht gezoem. Bij het opstarten staat hij even te blazen totdat hij bij de bios is en de juiste fan-instelling uitleest (fans starten op max). Je hoort iets, dus om aan de veilige kant te zitten: redelijk stil.
Maar ik wed dat als die ASUS kaart niet een passief gekoelde is, dat je deze de rest ruim overstemt. Dus veel meer winst kan je dan niet halen.
- Na een jaar is de eerste voeding (Antec) ermee gekapt. (condensator oid doorgebrand) Na twee jaar de tweede (die ik had gekregen ter vervanging) en inmiddels zit er een zalman in.
- er zit een stoffilter aan de voorkant, maar doordat het Antec Logo uit gaten bestaat komt het stof daar vrolijk naar binnen
- De bijgeleverde cooler maakt een hels lawaai +25db en is er ook na een jaar mee gekapt.
- Een van de ledjes deed het bij aankoop al niet.
Verder is de kast helemaal niet zo stil. Hij resoneert gewoon door de hds. Ze liggen op rubber, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Persoonlijk koop ik volgende keer gewoon een el-cheapo kast, stop ik vol met matten, likje verf erover en ik heb een Antec voor drie keer zo goedkoper. Ik ben er wel achter dat die dure kasten echt geldverspilling zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Paquito op 03-11-2006 15:36 ]
80 eurootjes: de antec solo
http://www.azerty.nl/prod...NORMAAL=8484&GROEPEN[]=51
Verwijderd
Deze kast heeft het voordeel dat je er voorin een intake van 8 cm kan zetten en achterin een 12cm outtake. Als je een Techsolo 120mm fan neemt dan hoor je hem zogoed als niet bij een grote luchtverplaatsing. Mijn 80mm Papst luste er wel pap van.
In veel kleuren verkrijgbaar
Blauw licht erin en je hebt nog een mooie mod ook
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 18:44 ]
Verwijderd
Dat is niet zo'n positief bericht, gelukkig lees ik hier op tweakers van anderen nog wel veel goede berichten. Je zegt ook dat het Antec logo aan de zijkant stof trekt? Dan praat je dus over de vorige generatie Antec Sonata kasten met de 380W voeding?Raven- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:31:
Met Antec Sonata heb ik slechte ervaringen.
- Na een jaar is de eerste voeding (Antec) ermee gekapt. (condensator oid doorgebrand) Na twee jaar de tweede (die ik had gekregen ter vervanging) en inmiddels zit er een zalman in.
- er zit een stoffilter aan de voorkant, maar doordat het Antec Logo uit gaten bestaat komt het stof daar vrolijk naar binnen
- De bijgeleverde cooler maakt een hels lawaai +25db en is er ook na een jaar mee gekapt.
- Een van de ledjes deed het bij aankoop al niet.
Verder is de kast helemaal niet zo stil. Hij resoneert gewoon door de hds. Ze liggen op rubber, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Persoonlijk koop ik volgende keer gewoon een el-cheapo kast, stop ik vol met matten, likje verf erover en ik heb een Antec voor drie keer zo goedkoper. Ik ben er wel achter dat die dure kasten echt geldverspilling zijn.
De kast heb ik gisteren nog niet besteld, er kwamen dingen tussen maar nu ga ik weer twijvelenJo-hannes schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:38:
ik zou ook deze in overweging nemen. Vind ik zelf een erg mooie kast. met goede functionaliteit.
80 eurootjes: de antec solo
http://www.azerty.nl/prod...NORMAAL=8484&GROEPEN[]=51
Die kast ziet er ook best mooi uit, mooier zelfs nog dan de Arctic Silentium T3. Is er iemand die mij kan zeggen of die net zo stil is als de Arctic Silentium T3 of zelfs stiller? En waarom die Arctic duurder is?
Ik ben niet echt zo'n knutselaar maar de kast is wel lekker goedkoop!Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:41:
Zelf heb ik de Chenbro X-Spider kast.
Deze kast heeft het voordeel dat je er voorin een intake van 8 cm kan zetten en achterin een 12cm outtake. Als je een Techsolo 120mm fan neemt dan hoor je hem zogoed als niet bij een grote luchtverplaatsing. Mijn 80mm Papst luste er wel pap van.
In veel kleuren verkrijgbaar
Blauw licht erin en je hebt nog een mooie mod ook
Redelijk stil? Sorry maar de kast die ik wil hebben moet gewoon écht stil zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:47:
nog niemand een coolermaster centurion 5 kast genoemd? Gebruik deze kasten veel om computers te bouwen (heb er hier thuis ook 3 staan en ik dan het "grotere broertje", de stacker). Vind de kast altijd redelijk stil en koelt goed! 57 euro bij alternate, dus ruim binnen ja budget (wel zonder voeding)
Verwijderd
NZXT Apollo
Lekker stil en erg fraai om te zien (vind ik), spacy doch stylish. Zijn er ook in tal van andere kleuren, google er maar op. Check de reviews ook maar 's ...
+- 85 euro
De stilte is wel afhankelijk van de onderdelen.Janssen schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:33:
De Antec P180B is ook een zeer stille kast (eigen ervaring). De panelen bestaan uit 3 lagen:
---- alu
---- kunstof
---- alu
Ik heb vrij stille onderdelen, maar een luidruchtige videokaart. Dan heb je dus geen reet aan die stille kast (heb dus de p180).
Dus je moet eerst zorgen voor stille onderdelen, en daarna pas voor een stille kast.
(eens of niet eens?)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Dat is inderdaad de eerste sonata (ik heb beide versies). De sonata 1 trekt redelijk wat stof naar binnen via die gaten, gelukkig hebben ze dat bij de sonata 2 verholpen. Verder zijn beide kasten erg stil (ik hoor het tenminste niet). Alleen bij het aanzetten gaat de 120mm fan op vol vermogen, maar dat zakt na een paar seconden weer af.wout-hugo schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:22:
Dat is niet zo'n positief bericht, gelukkig lees ik hier op tweakers van anderen nog wel veel goede berichten. Je zegt ook dat het Antec logo aan de zijkant stof trekt? Dan praat je dus over de vorige generatie Antec Sonata kasten met de 380W voeding?
Op de gaten van het Antec logo na in de sonata 1, heb ik alleen maar positieve ervaringen met deze kasten.
Leftblank schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:36:
Wellicht is 'n Antec P150 een optie? Is wel wat duurder maar komt gelijk met 'n Antec NeoHE 430 voeding, welke erg stil (en modulair is, zie Silentpcreview.com voor meer info).
Bij de review (http://tweakers.net/productsurvey/survey/2527) staat dat er ook nog een solo kast van uit zou komen, eentje zonder voeding. Is hier al meer over bekend?
En zal er veel geluidsverschil tussen de P150 en de Sonata II zitten?
[ Voor 5% gewijzigd door wout-hugo op 05-11-2006 21:26 ]
Kijk, dat is al weer iets positiever om te lezen. Bij het zien van de andere kasten als bijvoorbeeld de P150 is deze kast weer een stukje minder mooiCorona Extra schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:03:
[...]
Dat is inderdaad de eerste sonata (ik heb beide versies). De sonata 1 trekt redelijk wat stof naar binnen via die gaten, gelukkig hebben ze dat bij de sonata 2 verholpen. Verder zijn beide kasten erg stil (ik hoor het tenminste niet). Alleen bij het aanzetten gaat de 120mm fan op vol vermogen, maar dat zakt na een paar seconden weer af.
Op de gaten van het Antec logo na in de sonata 1, heb ik alleen maar positieve ervaringen met deze kasten.
Edit:
Ik begin nu de kasten door elkaar te halen. De P150 is dus zonder voeding ook als Solo leverbaar zoals hierboven in het topic al werd beschreven. Deze dus: http://www.azerty.nl/prod...50/antec-solo-zilver.html
Heeft het zin om deze kast te kopen en er een voeding in te plaatsen van max 30 euro? Of heb ik dan een prut voeding die alles behalve stil is?
[ Voor 17% gewijzigd door wout-hugo op 05-11-2006 21:36 ]
Ik vrees dat je dan een prut voeding hebt. Een beetje fatsoenlijke voeding zit al snel op de 60 euro, dat in combinatie met een goede kast, dan kom je als snel boven de 100 euro uit.wout-hugo schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:30:
Heeft het zin om deze kast te kopen en er een voeding in te plaatsen van max 30 euro? Of heb ik dan een prut voeding die alles behalve stil is?
Er zijn echter uitzonderingen, ik heb een paar weken terug een systeem in elkaar met deze kast: Antec Solution SLK1650B. Prima kast (ok, niet het gemak van een sonata), laag geluidsniveau en goede voeding (is wel maar 350w, maar dat was voor dat systeem ruim voldoende).
Echter is het kiezen van een pc kast erg persoonlijk en is je topicstart niet echt denderend, daarom verplaats ik hem niet, maar sluit hem. Als je nog vragen over een computerkast hebt, dan zou ik deze stellen in OH. Mits je een goede topicstart maakt natuurlijk
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Dit topic is gesloten.
![]()