Muis reageert erg raar

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier twee Logitech Cordless Optical muizen.

De eerste (en de nieuwste ) heb ik mee gekregen met mn toetsenbord.
de andere (de oudste dus) is een Cordless Mouseman Optical:
Afbeeldingslocatie: http://66.165.102.57/pictures/lmouseman.jpg

Nu is het zo dat ik graag de oudste gebruik. Dit omdat deze wat zwaarder,groter en ook nog een BACK knop heeft wat erg makkelijk is.
Jammer genoeg heb ik hiermee dus een probleem :(

Om de haverklap gaat alles vertraagd. Eerst dacht ik dat het aan de batterien lag, want de muis reageert net zo, als je barrety bijna op is. Bewegingen gaan traag en af en toe gewoon helemaal niet reageren.

Dat heb ik dus nu ook. Ik heb vanmiddag niuewe batterien gehaald en alle 4 stuks al in de muis geprobeerd maar probleem blijft terug komen. Een paar minuten gaat het goed en dan begint het weer. Wat vaak helpt is om ff met de muis van tafel te tillen en dan weer schuddend op tafel zetten. Dan zie je gelijk de pijl op het scherm heen en weer gaan.
Snel , zoals het hoort . maar na een paar keer wat gedaan te hebben komt het weer :(

Aangezien dit een veel lekkere muis is dan de gene die bij de toetsenbord geleverd werd wil ik deze dus ook het leifst gebruiken.

Muis heb ik nog helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, maar dat hielpt niet.

Op dit moment draai ik Vista RC2, maar het zelfde had ik dus onder XP. Het moet dus hardware mattig zijn.

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit goed te laten werken :?

Als ik de andere muis conect en deze weg doe dan gaat alles wel goed. Dus het moet echt iets met de Mouseman zijn

[ Voor 3% gewijzigd door seninha op 02-11-2006 20:22 ]

iRacing Profile Flickr

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 10:07

hbsJR

All rounder

Wat ik zo hoor vermoed ik dat het een driver conflict is van je videokaart. Als alles gaat s.t...tttootttereennn kan het liggen aan het feit dat je videokaart een beetje aan het trippen is. Heb je eventuele drivers geinstaleerd voor deze muizen? zo ja, kan ik aanraden om je videokaart drivers te updaten en of je muis drivers te updaten.

Veel sterkte met je probleem, ik weet dat het vervelend kan zijn.

owja, er schoot nog wat binnen. ik had eens een probleem met mijn muis.. hij begon te trillen en soms ging hij plots zelf een leven lijden. Bleek door een 2de muis aangesloten.. mijn tablet dus. Zorg ervoor dat overige muizen er niet inzitten of niet kunnen bewegen

[ Voor 24% gewijzigd door hbsJR op 02-11-2006 20:24 ]

Verwijderd

Een mobiele telefoon of een travo kunnen ook aardig storen op een draadloze muis. Weet niet of je wat in de buurt van de zender/ontvanger hebt liggen. Wta ook een probleem kan zijn is dat de muis op hetzelfde IRQ staat als een ander apparaat waardoor hij met konstante intevallen word onderbroken.

Wat je kan proberen is de zender/ontvanger op een andere plaats te zetten of je kan ook eens de USB van je muis verijderen uit je hardware apparaten, dan maakt je OS een nieuwe weer er voor aan.

Gewoon het een en ander proberen en dan alles proberen uit te sluiten, blijft het probleem vanzelf over :)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb in de buurt niets staan. alleen de voeding van mn Apple Cinema screen.

Andere muis is op dit moment uit (geen battery in ) dus dat kan het ook niet zijn.
Wat de Video drivers betreft, op dit moment maak ik gebruik van de ATI drivers die met Vista geleverd zijn,aangezien ATI geen nieuwe heeft.
Verder heb ik de software van Logitech gedownload (voor tobo en muis) Itouch, maar die is alleen voor het toetsenbord.
Zal even kijken naar een muis driver

iRacing Profile Flickr

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:24
Ik heb zelf ook zoiets gehad, maar dat was eenvoudig op te lossen door de muis gewoon in een andere usb-poort te stoppen.
Misschien dat het bij jou ook helpt?

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 12:24
het zal best een hardware conflict kunnen zijn, mijn muis ging nog wel eens trippen als ik mn gps ontvanger aansloot, werd ie soms traaaaag van en soms ging ie als een gabber die te veel drugs gebruikt had ronddansen door mn beeld, wellicht com/irq conflict?

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1