Hulp bij aankoop adapter voor laptop

Pagina: 1
Acties:

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 22:25
Mijn adapter van mijn Toshiba tecra M1 laptop is in rook opgegaan. De output van deze adapter was 15V-5A gelijkspanning. De specs van men laptop zijn:

1.4Ghz Pentium M
512ram
40Gb schijf

Nu kan in een adapter kopen van toshiba met als output 15V-4A. Ik heb ooit zo'n dergelijk adapter gebruikt gedurende een half uur en dit gaf geen problemen. Ik ben er echter niet zeker van dat deze adapter het vb uithoudt wanneer ik gedurende 4 uur erop werk.

Langs de andere kant zat bij hetzelfde model laptop, maar met een 1.7Ghz processor dezelfde adapter geleverd.

Iemand die mij advies kan geven of deze adapter op een veilige manier aangekocht kan worden?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

'Ik ben er echter niet zeker van dat deze adapter het vb uithoudt wanneer ik gedurende 4 uur erop werk.'

uhmm... mijn laptop (niet nader te noemen merk :P) staat al 8uur aan nu, op dezelfde adapter..
maar ik trek wel ff m'n accu eruit als ik LANG op dezelfde plaats zit (lees: hele dag)

-edit: mijn vraag is eigenlijk, waarom denk je dat ie het niet zal volhouden?

je kan natuurlijk ook opzoek gaan naar een andere adapter 15V-5A.. maar dan zal je wel de stekker over moeten zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 20:23 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 22:25
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:21:

-edit: mijn vraag is eigenlijk, waarom denk je dat ie het niet zal volhouden?
Wel mijn vorige adapter werd al wel een beetje warm bij gebruik en dit model kan maar 60W(15V*4A) aan vermogen leveren in plaats van 75W(15V*5A) zoals mijn opgesmoorde adapter.

Heb jij ook een tecra M1?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Neem me niet kwalijk, ik geloof dat ik je vraag niet helemaal goed gelezen heb.

'15V-4A. Ik heb ooit zo'n dergelijk adapter gebruikt gedurende een half uur en dit gaf geen problemen.'

Mischien dat je accu het niet zo erg vind, en deze word dan ook minder snel opgeladen natuurlijk..
of het kwaad kan weet ik niet - dit hangt ook een beetje af van het feit of het een nC-nM of lithium accu is. (nee ik heb geen tecra)

Mischien dat je hier wat aan hebt, als je hier klaar bent met lezen heb je zeker weten een antwoor op je vraag :P
http://www.batteryuniversity.com/