Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mogelijkheden tijdelijk werk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik ben in augustus afgestudeerd in hbo bedrijfseconomie en wil in maart 2007 door the USA reizen tot ik in september 2007 weer ga studeren.

Wat nu te doen in de tussen tijd, zeg maar nov 06 tot mrt 07?

ik heb al een aantal sollicitaties achter de rug en heb de volgende keuzes:

- 2 maanden als pakjesbezorger TNT werken. (voordeel is dat ik dan 2 van de 4 maanden onder de panne ben maar nadeel is dat het mij geen ervaring geeft in lijn met mijn opleiding)

- een baan zoeken (heb al aantal plekken waar ik terecht kan) die ik wel als relevante ervaring op mijn cv kan zetten MAAR na mijn proeftijd dus op moet zeggen omdat ik geen half jaar contract kan tekenen.

simpel gezegd komt het neer op de volgende vraag:

accepteer ik een minder relevante job die wat langer is (2 maanden) of ga ik 4 maanden lang bij 4 verschillende bedrijven alleen de proeftijd uitzitten omdat ik de daarop volgende halfjaarcontract voor mij onmogelijk is.

*wat zouden jullie doen in mijn geval?
*is de ervaring die ik heel waardevol inschat om te hebben na de universiteit wel zo waardevol dat ik er zoveel moeite voor moet doen?
*als er 3 verschillende bedrijven op mijn cv staan komt dat over als iemand die niet graag op zijn plek wil blijven zitten? (misschien kan ik hier wegkomen met de smoes dat ik dat gevoel niet meer heb sinds ik in usa heb gezeten)
*is het bij elke baan zo dat je na een maand proeftijd al een halfjaar contract of langer krijgt aangeboden en het dus onmogelijk is om langer in een relevante ervaring job te zitten.

dank voor uw moeite :)

(ben momentje weg)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan proberen uitzendwerk in de richting te zoeken, en daarbij je situatie aangeven, dat je maar 4 maanden beschikbaar bent.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het lijkt me vrij lastig wat je wil. Ik zou gewoon die pakjes doen. Voor vier maanden een relevante baan krijgen terwijl je eigenlijk geen ervaring hebt... dan zou je misschien beter als soort van trainee ergens kunnen gaan zitten. Goedkoop voor het bedrijf, je steekt nog wat op met wat geluk en staat nooit slecht op CV.

En hoe die 4 maanden staan op je CV, ach, daar kun je een toelichting bij geven natuurlijk. Op zich pleit het wel voor je dat je graag een relevante baan wilt hebben. Maar lijkt me gewoon vrijwel onmogelijk in die branche. Daarbij is het ook nog es lastig dat stel dat je dan bij een grote toko terecht komt, je opzegt tijdens je proeftijd.. en er later misschien juist wil werken.

4x opzeggen tijdens proeftijd is gewoon a-sociaal vind ik. En dan heb je voor de toekomst weer 4 werkgevers minder. Zou het overigens wel knap vinden als je 4 banen voor een maand zo netjes kan timen ;) Maar ik kan je nu al zeggen dat je je er zelf ook niet lekkerder van gaat voelen. Zou ze zeker weglaten op een CV want een maand ergens werken is gelijk aan geen werkervaring hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn ook zat bedrijven die voor hun jaarafsluiting nog wel wat handjes nodig hebben in de administratieve kant. Geen idee hoe goed je bent in administraties en cijfertjes maar hopelijk leidt dat een beetje naar een relevante baan, verdien je ook nog wat (misschien meer dan pakjes rijden) en doe je een klein beetje werkervaring onder stress op, ware het niet op het niveau waar je voor gestudeerd hebt.

Bel/mail eens een aantal middelgrote accountants-kantoren of ze iemand kunnen gebruiken de komende tijd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof