Toon posts:

SNMP zonder gebruik van WMI?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik had een vraagje wat betreft SNMP. Nu vroeg ik me af of je ook gebruik kan maken van javascript om info op te vragen van je SNMP device. Als dit zo is, moet je dan ook altijd gebruik maken van de compileerde MIB file? Of kun je daar ook omheen, zonder gebruik te maken van de MIB? Oftewel rechtstreeks info vragen aan je device.

Met vriendelijke groet,

Krijn

Ps. Het volgende las ik op win2kwereld: Voor de volledigheid is het goed om op te merken dat een aantal managed systems (zoals SNMP, ADSI etc.) ook buiten de WMI om benaderd kunnen worden. WMI is namelijk een redelijk recente ontwikkeling, zodat veel beheerders applicaties ook direct deze systemen kunnen benaderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 18:57 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi bigque2001,
Welkom op GoT :)

Zoals je in de Policy: Alle regels die op het forum gelden kan lezen is het gewenst om je eerst eens goed in te lezen en een beetje eigen voorwerkt te doen. Google of de [search=snmp] kan je daar goed bij helpen.

Er zijn talloze manieren om informatie op te vragen via SNMP. Of dat ook met Javascript kan :? Geen flauw idee. Ik dnek het eigenlijk niet.
Een MIB heb je niet persee nodig, maar das wel handig o te weten of je nou OID 1.2.3.44.555.66 moet hebben of OID .1.2.3.444.55.6

Overigens is WMI niet nieuw. Ik heb daar 3 jaar geleden al mee aan het stoeien geweest om info uit PC's / Servers te krijgen.

Suc6 :w

Dit topic is gesloten.