Toon posts:

zeer vaag @home probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik nogal een zeeeer vaag probleem met internet, we delen sinds kerstmis het @home modem met 2 computers, via de legale manier: extra netwerkadres aangevraagt, 2 computers naar een hub, en de hub naar het kabelmodem,
de ene computer doet het perfect(waar we al lang @home op hebben) maar bij de andere computer is het zeer wazig: over het algemeen doet ie het ook perfect, maar er zijn momenten waarop er na 10 minuten op internet te zitten zomaar de verbinding verbroken wordt, als ik dan naar uitvoeren->winipcfg ga, en dan alles vrijgeven en alles verniewen klik, doet ie het weer voor 10 minuten en dan verbreekt ie de verbinding weer, dan doe ik weer winipcfg etc etc,
ik heb trouwens op alletwee de computers winME staan dus daar kan het niet aan liggen
mijn vraag is nu: kan het nog aan wat anders liggen dan aan @home zelf?????? want het meest wazige is, dat ik na een uur of 5 nooit problemen heb gehad, alleen rond de middag, dus dan zou je zeggen het ligt aan @home zelf toch........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
Misschien een IP probleem met iemand die alleen s'middags internet????
En anders bel de helpdesk ff( als je erdoor komt)

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben beide pc's dat probleem anders zou je ff de ''goede'' pc aan het ''slechte'' ip kunnen hangen weet je dat de instellingen en netwerk kaart enzo goed staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Niet toevallig een firewall die je dhcp blockt?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Heb je beiden wel hun eigen naam gegeven, anders even bellen naar @home of iemand op jouw I.P. zit te klooien, was bij mijn neef ook een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Oke, het lag dus toch aan @home, ik heb niet gebeld maar sinds enkele weken is het probleeem verholpen zonder zelf dat ik wat heb veranderd, zal dus toch het geval geweest zijn dat iemand anders op mijn ip heeft zitten kutten
PS: ik ben dus frankhabets als jullie dat NOG niet doorhadden ;)

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1