Ip-adres van een alcatel home network terminator modem

Pagina: 1
Acties:

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 21:25
Ik heb dus een alcatel home network terminator modem die aan mijn linksys router wrt54g hangt.

De laatste tijd is mijn internet snelheid niet meer maximaal en ik vermoed dat de oorzaak hiervan te vinden is bij mijn modem. Ik had op internet al wat informatie gezocht over de modem en normaal zou je de modem moeten kunnen benaderen in een webbrowser met een ip-adres :10.0.0138
Maar bij mij werkt dit niet, ook pingen naart dit adres werkt niet.
Als ik de modem rechtreeks aan de pc hang moet ik mijn netwerkkaart van de pc handmatig een ip-adres geven en handmatig mijn DNS instellen en ook mijn subnetmasker handmatig instellen
ik kies voor mijn ip-adres 192.168.1.1
subnetmasker 255.255.255.0
DNS = dns van mijn provider

De modem werkt met deze instellingen en hij werkt ook als ik em aan mijn router hang.
Maar ik kan niet in de modem geraken via mijn web browser.
Iemand een idee hoe dat komt?

De modem heb ik paar jaar geleden gekregen dus ik heb er zelf verder geen informatie over
Wel heb ik op internet de handleiding gedownload. Ik heb deze gevolgd maar ik geraak gewoon niet in mijn modem.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik neem aan dat je http://10.0.0.138 hebt geprobeerd? (Dus met punt tussen 0 en 138)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je de echte manual al eens opgezocht? En probeer eens bijvoorbeeld 192.168.1.254.

Wanneer hij niet bereikbaar is met de router ertussen kan dit komen doordat de router de aanvragen niet doorgeeft aan de modem.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• michielske
Ik heb het geprobeerd met http://10.0.0.138 in mijn topic start had ik een foutje getypt
Ik heb de manual gedownload en daar staat dat je met dit ip adres de modem kunt benaderen maar dat doet hij dus niet. ik heb de modem nu rechtstreeks aan de pc hangen, normaal hangt hij aan de router en langs daar is hij ook niet te benaderen.
Maar overal op internet kom ik het tegen dat het ip adres 10.0.0.138 maar bij mij werkt dit niet.
Is er soms een programma dat kan detecteren welk ip adres dat de modem gebruikt, misschien heeft de vorige eigenaar een ander ip adres ingesteld. Ik heb namelijk de modem een paar jaar geleden gekregen en verder hebbek er nooit problemen mee gehad.
Dus ik weet ook niet hoe ik hem nog zou kunnen benaderen

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 02:20

Koppensneller

winterrrrrr

michielske schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:55:
Ik heb het geprobeerd met http://10.0.0.138 in mijn topic start had ik een foutje getypt
Ik heb de manual gedownload en daar staat dat je met dit ip adres de modem kunt benaderen maar dat doet hij dus niet. ik heb de modem nu rechtstreeks aan de pc hangen, normaal hangt hij aan de router en langs daar is hij ook niet te benaderen.
Maar overal op internet kom ik het tegen dat het ip adres 10.0.0.138 maar bij mij werkt dit niet.
Is er soms een programma dat kan detecteren welk ip adres dat de modem gebruikt, misschien heeft de vorige eigenaar een ander ip adres ingesteld. Ik heb namelijk de modem een paar jaar geleden gekregen en verder hebbek er nooit problemen mee gehad.
Dus ik weet ook niet hoe ik hem nog zou kunnen benaderen
Als je de modem een hard reset geeft (reset pin >5 seconden indrukken) dan kun je er in ieder geval weer via het standaard IP bij...

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:52
Probeer eens ARP -A in een command prompt, staat hij daar niet bij?

Whatever

• michielske
een harde reset heb ik al geprobeerd en nog kan ik de modem niet benaderen
arp -a in de commandprompt geeft : geen arp-vermeldingen gevonden.

De modem is van 2001 en modelummer = 3ec186058caa04

Nu vroeg ik mij wel af : zijn alle speed touch home modems wel bereikbaar via een web-browser?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

met het ip en dns in je topicstart zul je nooit op de modem kunnen komen. T modem werkt in de 10.0 range, en als je pc een ip heeft beginnend met 192. zul je niet op de normale wijze verbinding met t modem kunnen maken.

Als het goed is, staat onderstaande ook in de manual, maar voor de zekerheid toch ook maar hier.

Om verbinding te krijgen met je modem (die GEEN dhcp server heeft standaard), moet je je pc als ip geven:
- 10.0.0.150
subnet:
- 255.255.255.0

ik vermoed dat je modem 'getweakt' is. Je hoeft dan in principe geen DNS etc in te vullen.

• michielske
Eindelijk geraak ik in mijn modem.
Via jouw methode geraak ik in mijn modem
Heel erg bedankt Mystikal

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

geen punt, blij dat t werkt :)