[Advies] Budget laptop, welke processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
Binnen nu en ongeveer twee weken wil ik een laptop gaan kopen. Ik ben dus nu een beetje aan het rondkijken naar leuke modellen. Ik heb wel aardig wat verstand van "normale" computers, maar op het gebied van laptops niet echt.

Mijn budget is ongeveer € 850,-
Ik ga 'm bebruiken voor o.a. Office en internet. Het is niet de bedoeling dat ik op de laptop ga gamen. Dus een hippe videokaart heb ik echt niet nodig. Onboard is prima.
Ik ga 'm vooral thuis gebruiken, dus gewicht maakt niet zoveel uit. Ook de accutijd is niet heel belangrijk.
Hij hoeft ook niet super stil te zijn.
Het merk maakt me ook niet echt uit. Ik twijfel tussen Acer, Asus, MSI en Toshiba.

Ik weet wat ik ongeveer wil hebben, alleen er is één ding waar ik weinig verstand van heb als het om laptops gaat: de processor.
Wat is nou, gezien mijn budget, een leuke processor voor m'n nieuwe laptop? Nou denken sommigen misschien: " *Duh*, Core Duo natuurlijk. " Maar zijn die nou echt veel beter dan bijvoorbeeld AMD Turion's of Pentium-M's?

Het enige wat ik dus eigenlijk iig wil weten, is wat voor processor ik moet nemen. De rest zoek ik (mochten jullie geen zin hebben om me te helpen :P ) zelf wel uit..

Thnx

edit:
Misschien heeft iemand een site met CPU Charts van laptop processoren?

[ Voor 3% gewijzigd door CdD op 02-11-2006 17:46 ]

99pixels.nl

Verwijderd

Voor de prijs van 850 denk ik dat je niet verder kom dan een Core Duo.
Dat is nog de 32 Bit processor. De nieuwe is Core 2 Duo (64Bit), denk dat het beetje lastig is een Core 2 Duo te krijgen voor 850 Euro. Alhoewel het mischien wel mogelijk is bij Acer aangezien ze erg goedkoop zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 07:09
Voor 750 euro heb je al een AMD Turion 64 X2 TL-50 (dualcore) kijk hier: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Denk ook dat daar de beste keuze tussen zit aangezien je voor die 100 euro toch niks boeiends kan krijgen (geen goede graka iig). De TL-xx serie is dualcore, ML, MK en MT zijn singlecore.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 02-11-2006 20:59 ]

• CdD
Mijn oog is gevallen op de HP Pavilion DV6132
Deze kost € 789,- bij Informatique
Specs van HP: Klik

Met
• AMD Turion 64 X2 TL-50 processor
• 1 GB DDR2 667 MHz Geheugen
• 100 GB 5400 rpm HD
• GeForce Go 6150
• 15,4 inch WXGA (1280x800)
• XP MCE

Dit lijkt mij een prima keuze, toch? :*)

99pixels.nl

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Die Media Center Edition van XP, daar heb je weinig aan lijkt me?
Kunt beter gewoon Home of Pro erbij nemen (indien mogelijk, is detail, maar goed.. :>)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

CdD schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:00:
Mijn oog is gevallen op de HP Pavilion DV6132
Deze kost € 789,- bij Informatique
Specs van HP: Klik

Met
• AMD Turion 64 X2 TL-50 processor
• 1 GB DDR2 667 MHz Geheugen
• 100 GB 5400 rpm HD
• GeForce Go 6150
• 15,4 inch WXGA (1280x800)
• XP MCE

Dit lijkt mij een prima keuze, toch? :*)
Is een prima laptop. Alleen als je hem toch alleen gebruik voor office en internet, waarom neem je dan geen Sempron of Celeron? De lapto pdie je nu heb daar zit veel rekenkracht in, en daar betaal je ook voor. Een Sempron of celeron is voor jou ook goed als cpu.
Daarmee is eigelijk de goedkoopste laptop die je maar kan vinden ook goed voor je. Alternate heeft bijvoorbeeld deze laptop voor 650 euro. Ik denk dat deze voor jouw beter is omdart hij goedkoper is.

7400 Wp op het dak

• CdD
Hmm ja, heb je wel gelijk in, maar ik wil wel gewoon een goeie laptop hebben en niet eentje die ik over een jaar weer kan vervangen.

99pixels.nl

• GENETX
Mooie laptop idd. 1GB wil je toch wel en het geld is er lijkt mij. Je kunt wel gaan besparen maar een laptop is nooit uit te breiden (niet echt reëel) dus dan is dualcore mooi mee genomen. Windows MCE is juist nu zeer interessant boven home, bij MCE krijg je namelijk gratis een upgrade naar Windows Vista!

• CdD
Over die HP laptop gesproken.. Ik kan nauwelijks iets vinden hier op GoT over HP laptops. Zijn ze wel goed? Of kan ik beter voor een ander merk gaan (Asus, MSI, etc.)?

99pixels.nl

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
De nieuwe Dell Inspiron 1501 niets voor jouw?

Kan je zelf kiezen wat je er in wil hebben! Sempron, Turion of Turion X2

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• CdD
Ik hou niet zo van Dell. Ik koop m'n laptop liever bij een winkel dichtbij, i.v.m. garantie enzo.

En trouwens, Media Markt heeft dit weekend nog een Sony Vaio laptop in de aanbieding.
Het gaat om de VGN-N11M
Nou zijn de specs van deze laptop wel iets minder dan die HP, namelijk:
• Intel Core Duo T2050 processor
• (Maar) 512 MB geheugen
• (Maar) 80 GB harde schijf
• 15.4 inch WXGA (1280x800)
• 128 MB on-board vga

Maar, is het zo dat die laptops van Sony echt kwalitatief beter zijn (dan bv. HP)? Die Vaio is namelijk behoorlijk wat duurder dan die HP..

99pixels.nl

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GremliN-Online schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:21:
Mooie laptop idd. 1GB wil je toch wel en het geld is er lijkt mij. Je kunt wel gaan besparen maar een laptop is nooit uit te breiden (niet echt reëel) dus dan is dualcore mooi mee genomen. Windows MCE is juist nu zeer interessant boven home, bij MCE krijg je namelijk gratis een upgrade naar Windows Vista!
Geld dat voor alle MCE"s (die je nu meegeleverd krijgt?) ? Waar heb je die info vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 03-11-2006 19:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Met Windows XP Home krijg je ook een upgrade (op tweakers staat ook ergens een topic over de coupons). Dus niet alleen MCE. Naja, de processor;

Voor dat geld kan je wel een Core Duo vinden van Intel, of X2 van AMD. Maar het ligt net aan wat jij ermee wilt doen. Office blabla, maar verder ook niks? Ga je nog multitasken? (De processoren single en dual core zijn zelfde principes als desktops? dus je moet maar zelf weten of je single of dual wil).

Wel is dat de AMD x2's 64 bits zijn en de Core Duo (en niet c2d) 32bit. Ook is centrino wel zuiniger, maarja jij vond dat geen probleem. Je kan ook wel single cores nemen, maargoed ik zou toch maar voor dual gaan. En celeron kan je natuurlijk ook nemen, maar je weet maar nooit of je in de toekomst meer kracht nodig heb, of een zuinigere cpu (mischien dat je later wel mee gaat sjouwen oid).

Kijk Hier ff voor meer technische specs van de cpu's. En aangezien jij wel verstand van normale computers heb is de keuze toch niet zo moeilijk? Het is echt niet zo dat een notebook dual core iets anders kan (natuurlijk wel wat andere namen en trager maarja)

Celeron/Sempron (goed genoeg voor internet enzo zuipen wel aardig stroom->goed koop dus laptop word niet duur)
pentium M/Turion (sneller meer kracht en zuiniger->iets duurder maar wel sneller)
core duo/x2 (sneller, 2 cores->multitask->duurder maar wel dual core)
core 2 duo -> valt buiten je budget.

En aangezien je niks zwaars erop gaat draaien is een celeron of sempron al geschikt. Met betrekking tot de toekomst is dual core natuurlijk beter. Maar indien je alleen gaat internetten en office is het helemaal niet nodig. Koop gewoon een pctje van 600 euro ofzo (zie andere topics) en je bent klaar. Bijna elke laptop die je koopt is wel goed genoeg hiervoor. Zelfs oude p3 etc. is hier allang goed genoeg voor.

[ Voor 38% gewijzigd door BoyzNDaHood op 03-11-2006 20:27 ]

• CdD
Ik heb die Sony Vaio VGN-N11M gekocht bij Media Markt :) Bevalt érg goed. Prima bouwkwaliteit, heel mooi beeldscherm, leuke speakertjes erin, snel, enzovoort O+

99pixels.nl

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:19:
Met Windows XP Home krijg je ook een upgrade (op tweakers staat ook ergens een topic over de coupons). Dus niet alleen MCE. Naja, de processor.
Volgens mij kreeg je bij Home 50% korting, bij MCE helemaal gratis. Anders zou je Vista Home basic krijgen, ofwel zonder aero, Media center etc, dan kun je nog beter XP houden...
Pagina: 1