Toon posts:

Verschil 10 mbit en 100 mbit hubs ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een hub te kopen voor een netwerk met 2 workstations, maar nu vraag ik me af of het wel nodig is om een duurdere 10/100 mbit hub te kopen terwijl ik het netwerk toch alleen maar gebruik om op meerdere PC's te kunnen internetten en niet om bestanden van PC1 naar PC2 te sturen ..

Zal het verschil tussen deze 2 hubs te merken zijn voor internetten en online gamen ..?

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 22:39
Kort maar krachtig: NEE :)

5564

Verwijderd

idd, 10mbps loopt op effectief ongeveer 600kbyte/s .. als je zo'n snelle internetverbinding hebt.. tja, dan moet je gewoon 100mbps nemen..

10 is voor inet verkeer snel zat..

mzzlz
;)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
ik weet het nog beter.... een coax netwerk! is nog goedkoper... en internet doet het hier perfect bij mij op 3 pc's

een 10mbit hubje kost je natuurlijk ook niet zoveel.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

een 10mbit trekt theoretisch zo'n 1.2meg per sec. thuis haal ik 1meg/s op mijn hub

dat haal je van zijn lang zal ze leven niet met internetten en online gamen :) 10mbit scoren dus

• Wirf
  • Laatst online: 24-08 20:04
mwwaa... 3.8 mbs (@home) vind ikzelf toch net iets te dicht bij 10 mbs komen (netwerk)

gooi er nog 6 andere pc's bij, en je weet waarom ik 100 mbs heb liggen

maar voor jou situatie is 10 mbs ook wel zat.. maar toch als het kwa geld niet uitmaakt (je hebt veel geld/krijgt het gratiz) zou ik voor 100 mbs gaan

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Wirf
Op woensdag 31 januari 2001 18:36 schreef slacksoff het volgende:
ik weet het nog beter.... een coax netwerk! is nog goedkoper... en internet doet het hier perfect bij mij op 3 pc's
coax is :r :r... dr ligt hier ook aardig wat (naast dat 100 mbs netwerk dus) maar het werkt nu niet lekker meer en omdat het coax is, is het ontzettend moeilijk om de fout op te sporen

maar wel lowbudget en makkelijker uit te breiden (je hoeft niet heel je huis door met je kabeltje (naar de hub) als je maar één kamer verder hoeft te zijn)

en als je toch maar twee workstations hebt; waarom geen crosslink? is 100 mbs en kost het minst van allemaal

• slacksoff
  • Laatst online: 07:14
wat is er nou moeilijk om te vinden aan fouten? gewoon je kabeltjes testen jah. moet even goed met UTP.

Verwijderd

Topicstarter
fenks .. ;)

• Wirf
Op woensdag 31 januari 2001 19:22 schreef slacksoff het volgende:
wat is er nou moeilijk om te vinden aan fouten? gewoon je kabeltjes testen jah. moet even goed met UTP.
het moeilijke met coax is dat je niet weet waar de fout is.. moet je dus alle pc's langs kabeltjes gaan controleren..

bij UTP is het makkelijk, de computer die een probleem heeft, doet het niet.. de rest allemaal wel..

kleine coax netwerken is nog wel te doen, maar kom je boven de vijf computers word het een stuk minder makkelijk

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
coax sucks! Heb alle coax vervangen door hub +utp (10 mbit). Ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is voor al je problemen, maar coax is wel het probleem van al je oplossingen.

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 18:22 schreef Cyberia het volgende:
idd, 10mbps loopt op effectief ongeveer 600kbyte/s ..
vroeger had ik 10mbps, en dat draait aan een goeie megabyte per seconde, meestal tussen 1 en 1,1

600kb/s kan allesinds niet want ik trek soms tot 800kb/s van het internet... (8>

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een 100 Mbit Full duplex Switch.

Ik dus nu wel vertellen dat ik nooit geen hub meer wil. Ik kopieer 5 gig naar de server en de andere kant op kant op ben ik met 150Kb/s aan het downen zonder problemen...

Voor jou is een 10mbit hub snel genoeg ik heb ook altijd een 10mbit 3com hubje gehad en dat was snel genoeg om te internetten.
(10 mbit/s tussen 2 of 3 systemen was bij mij effectief 1 megabyte per seconde)
Pagina: 1