Probleem is als volgt. Router SMC WBR14T-G is aangesloten op een modem Alcatel Speedtouch Home. Er is een pc met UTP-kabel aangesloten rechtstreeks op de router, laptop maakt verbinding via een SMC usb-stick. Op de laptop zijn de drivers voor die usb-stick perfect geinstalleerd.Laptop heeft ook een uitstekende verbinding met de router. Pc ook verbinding, ping enz. alles lukt. Surfen op pc en laptop ook zonder probleem. Het probleem is echter de beveiliging, van zodra ik ook maar enige vorm van beveiliging instel(mac-adres, wep of wpa), werkt internet niet meer, zowel niet op de vaste pc als op laptop. Via de desktop kan ik zelfs op dat moment niet meer inloggen op router. Het enige wat dan helpt is de stroom van de router afhalen en dan kan ik terug inloggen. Iemand een idee ?? Ik breek er al 4 weken mijn hoofd over.
Heb je SSID broadcast disabled staan op je router?
Zo ja, enablen, maakt het wat makkelijker configureren van je ontvangende hardware.
Heb je sp2 op je neem ik aan XP pc geinstalleerd?
Zo nee, doen
Gebruik je de Wireless Zero service of de bij de kaart horende software?
Zo nee, doen
Zo ja, enablen, maakt het wat makkelijker configureren van je ontvangende hardware.
Heb je sp2 op je neem ik aan XP pc geinstalleerd?
Zo nee, doen
Gebruik je de Wireless Zero service of de bij de kaart horende software?
Zo nee, doen
SSID staat aan, geen probleem.
Windows SP2 is inderdaad geinstalleerd en ik gebruik ook Wireless Zero Service.
Zonder beveiliging dus perfecte verbinding, van het ogenblik dat ik de beveiliging inschakel niets meer. Zelfs een ping naar de router lukt dan niet meer.
Windows SP2 is inderdaad geinstalleerd en ik gebruik ook Wireless Zero Service.
Zonder beveiliging dus perfecte verbinding, van het ogenblik dat ik de beveiliging inschakel niets meer. Zelfs een ping naar de router lukt dan niet meer.
Verwijderd
Ik heb een SMCWBR14 wireless ( bij MyCom gekocht) in combinatie met Chello light.
Ik heb hetzelfde beveiligingsprobleem. Zonder inschakkelen van WEP, ging het prima.
Daarnaast krijgt de router geen IP via de DHCP van Chello. Verbinding met de router is OK maar geen Internet.
Heb 2 laptops die aangesloten op die router zijn; een HP en een Asus. De Asus is een ramp; de verbinding met de router valt niet meer te herstellen. De HP gaat het enigszins nadat de router gereboot wordt.
SMC is duidelijk niet de beste keuze geweest.
Ik heb hetzelfde beveiligingsprobleem. Zonder inschakkelen van WEP, ging het prima.
Daarnaast krijgt de router geen IP via de DHCP van Chello. Verbinding met de router is OK maar geen Internet.
Heb 2 laptops die aangesloten op die router zijn; een HP en een Asus. De Asus is een ramp; de verbinding met de router valt niet meer te herstellen. De HP gaat het enigszins nadat de router gereboot wordt.
SMC is duidelijk niet de beste keuze geweest.