[asset labels] hoe registreer je hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:12

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hallo,

ik was opzoek naar tweakers die ervaring hebben met het registreren van IT componenten in grote bedrijven. hoe houden ze het bij? welke tools gebruik je ?
Ik heb ooit eens reclame gezien over een bedrijf dat voorgedrukte (metalen) labeltjes maakt (in NL) met eventueel je bedrijfsnaam erop.

voorbeeld : http://www.myassettag.com/xp/contactus.asp

maar volgens mij moet zoiets ook in NL zitten

[ Voor 15% gewijzigd door rammes op 02-11-2006 16:06 ]

Ik zou het doen!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Bij mijn bedrijf wordt alle hardware boven de 100 euro met een Configuratie sticker voorzien.

Doormiddel van Topdesk (Link naar Topdesk site)
kunnen we allerlei gegevens invullen. Zo wordt alles bijgehouden.

Ik kan je wel een screenshot geven, maar dat vindt mijn bedrijf niet zo goed. Hopelijk heb ik je zo geholpen.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
hier gebruiken we een 5 cijferige code en een lotus notes database
werkt perfect

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 19:37
wij gebruiken eenvoudige kleine etiketten die je door de printer haalt met bijv: MON-12345 of PC-12345 erop en de bedrijfsnaam.

Maar we gebruiken ze alleen op apparaten van enige waarde, dus toetsenborden en muizen worden niet gelabeld. Al deze apparaten worden bijgehouden in Topdesk en gekoppeld aan een werkplek. Als je dan in Topdesk een melding aanmaakt over je PC wordt automatisch je naam en het PC nummer dat op het etiket staat ingevuld.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56
Wij graveren elke PC en monitor. Netwerkapparatuur krijgt een sticker alsmede PDA's en laptops. We gebruiken zo min mogelijk stickers omdat deze er vaak afgetrokken worden. In laptops en PDA's plaatsen we dus een sticker onder de accu.